Showing posts with label Fatiha. Show all posts
Showing posts with label Fatiha. Show all posts

MAJLIS ANUGERAH KECEMERLANGAN 2016


Satu lagi entry tertangguh aku yang rajin sangat nie... Bukan tujuan untuk menunjuk-nunjuk... Sekadar untuk kenang-kenangan ... Dan sebagai pembakar semangat anak-anak untuk masa akan datang... 

Majlis dimulakan dengan persembahan oleh pelajar-pelajar prasekolah... Hebat dia orang nie... Kecik-kecik dah dapat buat persembahan atas pentas... 

Diikuti oleh persembahan angklung oleh pelajar-pelajar SKGS... Terpegun tengok persembahan bebudak nie... Bila masa lah dia orang nie berlatih... Pelbagai lagu dipersembahkan... 

Majlis pun bermula... Princess dapat hadiah... 

Banyak jugak hadiah tahun nie... 

Abang Ngah sedang menunggu giliran... Happy sungguh dia... 

Tu dia dapat hadiah dah... 

Alhamdulillah... Semoga terus istiqamah... Semoga teruskan usaha agar lebih berjaya... Jauh lagi perjalanan... 

Nie hadiah yang Abang Ngah dapat... 

Actually Abang Ngah dapat no.1 dalam kelas 4B... Next year masuk 5A... 

Nie plak hadiah yang Kakak dapat... Suka dia dapat kamus j-Qaf tu... Semoga digunakan dengan bermanfaat... 

Fatiha plak dapat markah terbaik subjek Bahasa Arab untuk Tahun 2... 

Alhamdulillah sekali lagi... Semoga prestasi dapat ditingkatkan lagi untuk tahun-tahun seterusnya... Terima kasih Cikgu2 SKGS... 




Sama Tak ?


Hai korang korang...  Buat ape tu cuti hujung minggu nih? 
Dah masak lunch? Saya kat hospital nih... Bosan menunggu sempat ler menulis sepatah dua kata...
Cer korang tengok gambar tu? Sama ker? 
Nie lah satu satu nyer princess dalam family kami... Hehehe...

Nampak cam princess tapi kadang-kadang garang jugak...  Saya agak rapat ngan dia... 
Selalu tolong kemas rumah... Dalam marah-marah pun dia kemas jugak...

Ok lah tu jer nak bebel... Bye korang...  
Jangan lupa klik iklan-iklan saya... Pleaseeee... Ehehehe...


Buku Rahsia

Hai kengkawan semua ... Korang buat ape hari nie ?? Hehehe, nak tanya nih ... Korang-korang masa kecik-kecik dulu ada simpan rahsia tak ? Mesti ada kan ... Mesti ada di antara korang yang ada buku rahsia@diari ... Segala macam mak nenek tulis dalam tu kan ... Sampaikan lirik lagu pun nak tulis dalam tu ... And yang paling banyak mesti lah pasal secret admire kan ... Pasal musuh ketat pun mesti banyak kan ... Bila dah besar skit siap reka bahasa rahsia ... Huhuhu ...

Tadi pagi ada masa terluang skit ... Lepas selesai sidai kain semua, aku masuk bilik Fatiha ... Lipat kain skit, lepas tu aku kemas meja study dia ... Tak sepah sangat coz Fatiha nie pandai kemas sendiri ... Sekalikan dalam pada aku susun sana sususn sini tu aku terjumpa RAHSIA ... Senyum jer aku teringat kita dulu-dulu ... Aci tak nak baca ...


Tu dia kecik-kecik dah ada buku rahsia ... Jeng jeng jeng ...


Ohhh, ini rupa nyer rahsia dia ... Terkesima kejap ... Syok sendiri kejap ... Huhuhu, sebaik tak de tulis nama pakwe ...


Yerrr ... Ibu pun sayang Fatiha@Adik@Kakak ... Huhuhu ... Belajar rajin-rajin biar jadi orang pandai ...  Yang paling penting Jangan Lupa Solat ... Semoga menjadi muslimah sejati bila dah besar nanti ...

Ya Allah, Kau terangilah hati anak-anakku dalam mendalami ilmu dunia & akhirat .... Kau jadikanlah mereka anak-anak yang soleh & solehah, yang menjaga solat dan agamanya ... Yang menjaga kebajikan kedua ibu bapanya ... Yang menjaga kebajikan mereka yang memerlukan ...  Tidak sombong dan pandai menjaga diri ... Amin ... 

Diftong, Digraf, Konsonan Bergabung, Vokal Berganding



Hai kengkawan ... Korang buat ape tu ? Dah sarapan ? Oklah nie saya nak cerita kisah yang berlaku hujung minggu lepas ... Biasa lah hari cuti layan kerenah bebudak jer ... Berkumpul beramai-ramai buat keje sekolah ... Saya seperti biasa akan menajdi Cikgu Tuisyen yang garang ... Garang pasai apa ... Pasai saya tak suka tengok tulisan buruk cincai boncai ... Belum ape2 saya akan komplen tulisan buruk nak cepat siap dia orang ... Habis berkerut-kerut muka dia orang ... Huhuhu ... Lagi satu aku tak suka tengok bebudak nie buat garisan tak guna pembaris ... Peh tu garis plak senget benget ... Padahal garisan buku dah ada, memang kena padam ... Habis lah merajuk dulu sebelum siap keje sekolah ... Huhuhu ... Lagi satu kalau buat homework matematik kena ada kertas conteng untuk buat jalan kira ... Kah kah kah ... Merajuk lagi depa ... Mak aihhh panjang nyer plak lahai pendahuluan karangan pagi nie ...

Fatiha tengah leka buat homework minggu lepas ... Fatiha jarang kena marah, sebab tulisan cantik dan kerja yang kemas ... Dia yang selalu marah aku sebab aku tak tau jawab soalan yang dia tanya ... Mana tak nyer kalau tanya bahasa arab memang lah aku tak tau ... Ari tu dia tengah buat homework bahasa melayu ... Baca karangan pendek, jawab soalan ... Senang jer lah nak ajar buat ayat ... Peh tu ... Berlaku lah gegak gempita sekejap sebabkan aku tak dapat jawab soalan dia tanya ... "Ibu, yang bawah nie cam ner ?" ... Hmmmm, aku pun baca lah soalan nyer ... Lebih kurang macam nie soalan nyer ... "Kelas kan perkataan-perkataan berikut mengikut jenis nyer" ... Adalah beberapa perkataan yang buku tu tulis ... Kerbau, nyanyi, serang, muara, traktor, stesen, keluar, rumpai ... Jenis-jenis nyer plak Diftong, Digraf, Konsonan Bergabung, Vokal Berganding ... Dalam hati aku ape punye soalan plak nie ... Sekali lalu baca memang aku tak tahu ... Aku pun tanya lah dia amende semua tu ? Fatiha pun tak tahu ... And aku rase budak darjah dua tak perlu kot tau mende-mende tu semua ... Jenuh ler aku menyelak kain ... Ehhh, menyelak buke teks ... Memang tak de penerangan lansung yang boleh memahamkan aku untuk aku terang kan kat dia ... Paling tak pun nak menyelesaikan homework tu ... Yang ada hanya perubahan warna perkataan tersebut ... 

Memang agak huru-hara jugak keadaan masa tu ... Sebab Fatiha tak suka buat keje sekerat-sekerat ... Dia nak habis kan keje tu hari tu jugak ... Aku pun gigih ler menggunakan fb dan wasap bertanya pada kengkawan ... Sebaik ramai yang membantu ... Alhamdulillah ... Jom tengok ... 




 

Aku ambik secara ringkas jer ... Penjelasan secara details ada kot tapi aku malas nak ambik ... Aku rase tak perlu budak darjah dua tau nie semua ... Aku yang tua bangka nie pun baru jer tau ... Huh ... Korang rase cam ner ? Aku tak tau ler masuk dalam silibus ker tak mende2 nie semua ... Budak darjah dua nie baru jer nak asah bakat buat ayat panjang skit ... Kena yang macam nie susah jugak ...


Sumber :

Sama Tak ?

Assalamualaikum dan selamat petang  kengkawan semua ? Korang-korang buat ape tu ?
Kengkawan meh tengok nie ... Sama tak ?

 

Al kisah nyer saya masuk "ITS ART GIVE AWAYYYYY TIME" ... Dan penyudah nyer menang ler saya ... Alhamdulillah ... Kat atas tu ler hadiah nyer ... Kengkawan yang berminat boleh ler berurusan dengan Afif Firdaus di park.cha.hee@gmail.com atau boleh ke blog 

SESI PERSEKOLAHAN 2016

Image result for selamat kembali ke sekolah

Maka bermula lah sesi persekolahan 2016 ... Alhamdulillah masih diberi kesempatan bersama orang yang disayangi melihat anak-anak membesar ... Alhamdulillah juga masih diberi ruang waktu untuk melunaskan ape yang belum selesai ...

Tahun nie penuh cabaran ... Kira nyer anak aku masuk satu fasa baru tahun nie ... Abang yang sulung dah masuk ke tingkatan satu ... Kira-kira nyer dah masukperingkat awal remaja ... Mencabar peringkat nih ... Kena penuh kesabaran ... Kena buat macam kengkawan ... Abang Ngah plak dah naik darjah 4 ... Dilantik sebagai PRS tahun nie ... Diharap dengan memikul tanggung jawab tu akan menjadikan Danial lebih bertanggung jawab ... Dah besar ler kata kan ... Kena ler lagak macam orang besar skit ... Hehehe ... Danial niah manja ngan kita orang ... Kakak pulak masuk darjah dua ... Ok jer dia ... Anak-anak macam-macam perangai ... Abang Long nak baju sekolah lengan panjang ... Abang Ngah kena pakai kasut hitam ... Kakak pulak nak pakai tudung dua lapis, takmo pakai kain lycra tu ... Tak pe ... Selagi mampu aku ikut kan ajer ...

Ya Allah, Kau terangilah hati anak-anakku dalam mendalami ilmu dunia & akhirat ... Kau jadikanlah mereka anak-anak yang soleh & solehah, yang menjaga solat dan agamanya ... Yang menjaga kebajikan kedua ibu bapanya ... Yang menjaga kebajikan mereka yang memerlukan ...  Tidak sombong dan pandai menjaga diri ... Amin ... 

"Ya Allah Ya Rabbi, jadikanlah aku, keluargaku serta anak keturunanku termasuk hamba2 yang melaksanakan kewajipan-Mu serta sunnah Nabi-Mu."


SELAMAT HARI LAHIR PRINCESS IBU

SELAMAT HARI LAHIR YANG KE-7 DIUCAPKAN KEPADA PUTERI KAMI
NUR FATIHA NADHIRAH BT. SHAHDAN


Selamat Hari Lahir Kakak ... Semoga sentiasa sihat n ceria selalu. Kakak dah besar, kena jadi budak baik, dengar cakap ibubapa, jangan cepat marah, hormat orang tua, jangan degil .... Belajar rajin-rajin biar jadi orang pandai. Yang paling penting Jangan Lupa Solat ... Semoga menjadi muslimah sejati bila dah besar nanti ....

Nie masa memula masuk darjah satu ... OK jer ... Nak masuk darjah dua dah baru nak masuk tujuh tahun ... Huhuhu ...

Sayang princess IBU nie ... Dah pandai nak melawa ... Dah pandai nak bergaya ... Sangat rajin tolong ibu kemas rumah ... Sangat rajin tolong ibu jaga Adik ... 

Tengah-tengah update entry nie, terasa sebak plak ... Meleleh dah nie ... Ntah lah aku pun tak tahu kenapa ... Kakak agak rapat ngan aku, maklum ler breastfeed agak lama jugak ... Hampir 4 tahun, huhhhh ... Tiba-tiba aku takut anugerah2 nie kena tarik balik ... Oh Tidak!! Maklum lah mereka nie pinjaman jer ... Ya Allah berikanlah aku kesempatan untuk lihat mereka membesar ... Sehingga mereka boleh berdikari sendiri ...

Ya Allah, Kau terangilah hati anak-anakku dalam mendalami ilmu dunia & akhirat.. Kau jadikanlah mereka anak-anak yang soleh & solehah, yang menjaga solat dan agamanya ... Yang menjaga kebajikan kedua ibu bapanya ... Yang menjaga kebajikan mereka yang memerlukan ...  Tidak sombong dan pandai menjaga diri ... Amin ... 

Majlis Anugerah Kecemerlangan SKGS 2015

Seperti biasa apabila tiba akhir tahun semua sekolah akan mengadakan hari penyampaian hadiah ler ... Itu lah aku panggil dulu-dulu ... Sekarang nie dah jadi Majlis Anugerah Kecemerlangan ... Kira nyer sape-sape yang cemerlang akan menerima anugerah, tak kira lah akademik ataupun kokurikulum ...



Alhamdulillah Majlis Anugerah Cemerlang Sekolah Kebangsaan Gombak Setia 2015 kali ini dirasmikan oleh Tn. Hj. Abdul Rahim B. Kamaruddin ... Panjang  ucapan Tn. Hj. tadi macam ceramah politik pun ada ... Hehehe ... Sssshhh ...



Aku semalam dikehendaki hadir ke sekolah sebab salah seorang anak aku menerima anugerah cemerlang ... Punye lah suka anak aku ... Hehehe ... Abang Long dulu pernah jugak dapat ... Tapi tulah sekali nyer ... Lepas-lepas tu tak de dah ... Harap-harap yang sorang nie kekal lah prestasi nyer ...


Princess dapat no. 1 dalam kelas ...

Merasa lah naik atas pentas ... Alhamdulillah ...

mmmm
Tahniah ... Kekalkan prestasi ...

Princess aku sorang nie memang susah nak senyum ...

Cantik tak hadiah nyer ... ?
Aku lagi suke kalau ditukar kepada hadiah yang berupa benda-benda yang dia boleh guna ... Seronok lah skit dia ... Cam beg sekolah ker, set mewarna ker, set buku cerita ker  ... Bagi aku lah hadiah macam tu lebih sesuai untuk tahap 1 ... 

Ape-ape pun Alhamdulillah dan Tahniah ... Kekalkan prestasi ...
Bak kate BigBoss "Nombor x penting ... Yang penting hang kenai tuhan hang yang SATU ..."

"Ya Allah, aku berjanji kepadaMu, anak ini akan ku didiknya menjadi seorang insan yang beriman dan bertakwa kepadaMu ya Allah. Insya,Allah. Itu janjiku padaMu!!"


















Riadah Di Petang Hari

Cuti sekolah dah bermula ... Walaupun cuma seminggu, excited nyer bukan main bebudak nih ... Angkara kesibukan BigBoss ngan kerja nyer dan aktiviti paranormal nyer, maka harus lah mencari ikhtiar lain mengisi kebosanan bebudak nie ... 

Antara aktiviti outdoor yang akan menjadi pilihan adalah berbasikal ... Bergumbira lah 3 hero bermain ke sana, ke sini ... Si anak dara agak berkecik hati kerana basikal rosak belum ada pengganti ... Pergi lah Sang Puteri membawa diri ...

3hero beraksi menunjuk berani ...

First time main basikal nie kat luar ... 
Biasa main kat dalam umah jer ...

Anak dara merajuk membawa diri ...
Tolong uwan sapu sampah ...

Hati ibu gundah gulana melihat Sang Puteri membawa diri ... Gagah ler ibu memujuk BigBoss ... Akhir nyer hasil pujukan ibu dan kerajinan Sang Puteri berbaloi ...

Dapat ler Sang Puteri basikal pink penawar hati lara ...

Alhamdulillah, akhir nyer dapat jugak habuan di malam hari ... Bawak masuk main dalam rumah dulu ... Biasa lah kannn ... Siap parking dalam bilik lagi ...

Keesokan hari nyer keje mengejut dan mandi pagi menjadi mudah ... Tak perlu ibu menggunakan khidmat Sang Rotan ... Tak perlu juga ibu menjadi Raja Rimba ... He he he ... 


Alhamdulillah ...






Princess Potong Rambut

Projek hujung minggu ... Dah lama dah Si Fatiha mintak nak potong rambut dia ... BigBoss plak yang terlebih sayang ... Huhuhu ... Akhir nyer semalam berjaya jugak ...


Takde lah banyak sangat potong pun ... Tapi banyak menyelesaikan masalah ... Rambut Fatiha halus memang kusut ler pepagi ... Mengambil masa yang agak lama untuk menguruskan nyer ...

Tadaaa ...

Alhamdulillah pagi nie Fatiha berjaya menguruskan rambut nyer sendiri ... Pakai tudung pun sendiri ... Terus siap sendiri nak gie sekolah ... Gembira ...

Selamat Hari Lahir Kakak

SELAMAT HARI LAHIR YANG KE-6 DIUCAPKAN KEPADA PUTERI KAMI
NUR FATIHA NADHIRAH BT. SHAHDAN



Selamat Hari Lahir Kakak ... Semoga sentiasa sihat n ceria selalu. Kakak dah besar, kena jadi budak baik, dengar cakap ibubapa, jangan cepat marah, hormat orang tua, jangan degil .... Belajar rajin-rajin biar jadi orang pandai. Yang paling penting Jangan Lupa Solat ... Semoga menjadi muslimah sejati bila dah besar nanti ....


 Makan-makan kat umah uwan ...


 Happy jer dia ... 


Dah pandai nak melawa ... Dah pandai nak bergaya ... Sangat rajin tolong ibu kemas rumah ... Sangat rajin tolong ibu jaga Adik ... 

Tengah-tengah update entry nie, terasa sebak plak ... Meleleh dah nie ... Ntah lah aku pun tak tahu kenapa ... Kakak agak rapat ngan aku, maklum ler breastfeed agak lama jugak ... Hampir 4 tahun, huhhhh ... Tiba-tiba aku takut anugerah2 nie kena tarik balik ... Oh Tidak!! Maklum lah mereka nie pinjaman jer ... Ya Allah berikanlah aku kesempatan untuk lihat mereka membesar ... Sehingga mereka boleh berdikari sendiri ... 
Ya Allah ... Ya Allah ... Ya Allah ...

Ya Allah, Kau terangilah hati anak-anakku dalam mendalami ilmu dunia & akhirat.. Kau jadikanlah mereka anak-anak yang soleh & solehah, yang menjaga solat dan agamanya ... Yang menjaga kebajikan kedua ibu bapanya ... Yang menjaga kebajikan mereka yang memerlukan ...  Tidak sombong dan pandai menjaga diri ... Amin ... 

Last Day kat Tadika Sempurna

Kejadian Jumaat, 21 November 2014

Hari nie adalah hari terakhir persekolahan untuk tahun 2014 ... Hari nie jugak merupakan hari terakhir Fatiha kat Tadika Sempurna ... So, hari kat tadika adalah jamuan skit2 and persembahan skit2 ... Party omputeh kate ... Pakaian adalah pakaian biasa, bebas ... Punyer lah excited budak nie, sampai susah nak tido ... 

Princess Fatiha ...
Siap bersolek bagai haa ...


Tengah tunggu kengkawan bersiap ...
Sengeh jer dia bila ada dialog "Fatiha, cantik nyer awak ..."


Haaa ... Tu semua kengkawan ...
Dah pakai mahkota ready to party ...


Ready nak buat persembahan ...


Tengah menari cheeewaahhh ...
Gambar kurang jelas, Cikgu dia yang Whatsapp ...


Menari berdua plak ...
"Adik, tak suka budak nie, gedikkk"
Hahaha ... Kecik lagi dah pandai ...


Tengok kamera lah ...


Isshhh, sebelah mata plak ...


Nak balik dah ...
Party dah habis ...
Bye2 kengkawan ...
Bye2 teachers ...
Bye2 Tadika Sempurna ...

2015 ... Sek. Keb. Gombak Setia, Mu tunggu aku datang ... Isshhh, tak baik cakap aku lah ...