Search This Blog

Showing posts with label Anak2. Show all posts
Showing posts with label Anak2. Show all posts

MAJLIS ANUGERAH KECEMERLANGAN SKGS 2017

Satu lagi entry tertangguh aku yang rajin sangat nie... Bukan tujuan untuk menunjuk-nunjuk... Sekadar untuk kenang-kenangan ... Dan sebagai pembakar semangat anak-anak pada masa akan datang... 

Seperti biasa setiap hujung tahun rase nyer hampir semua sekolah pasti akan mengadakan majlis bagi meraikan sape-sape yang cemerlang... Mereka akan menerima anugerah, tak kira lah akademik ataupun kokurikulum... Anugerah Nilam pun ada bagi mereka yang rajin membaca... Yang penting jika berusaha bersungguh-sungguh semua nyer cemerlang... 


Get ready nak dapat anugerah... 

Alhamdulillah dapat dah... 

Tahun nie berjaya mendapat tempat ke-3 di dalam kelas 3 Amanah... Kalau secara keseluruhan pun masih No.3 jugak... Tahniah "adik kakak"...๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜

Walaupun setinggi mana pun kejayaan kita, adik-beradik, mak-ayah dan keluarga jangan dilupakan... 

Tahniah! 
Kekalkan prestasi... 

Gambor ngan Abah jer, disebabkan ibu jadi jurugambar... Huhhh, ini tidak adil... 

Sejak masuk Tahun 1 sampailah Tahun 3, tiap2 tahun dapat anugerah... Alhamdulillah... 

Seperti yang dah aku nyatakan kat ๐Ÿ‘† tu... Entry bukan tujuan untuk menunjuk-nunjuk... Sekadar untuk kenang-kenangan ... Dan sebagai pembakar semangat anak-anak pada masa akan datang... Apa2 pun ibu sayang jer semua anak2 ibu... 



SELAMAT HARI LAHIR ABANG NGAH

SELAMAT HARI LAHIR YANG KE-11 DIUCAPKAN KEPADA PUTERA KE-2 KAMI MUHAMMAD DANIAL FATHULLAH B. SHAHDAN


Selamat Hari Lahir Abang Ngah ... Semoga sentiasa sihat n ceria selalu. Abang Ngah dah besar, kena jadi budak baik, dengar cakap ibubapa, jangan cepat marah, hormat orang tua, jangan degil ... Belajar rajin-rajin biar jadi orang pandai... Tahun depan UPSR, kena usaha lebih gigih lagi ... Yang paling penting Jangan Lupa Solat ...

Danial  n Burung Unta ... Berani jugak dia ... Memula jer takut ...

Ke mana-mana pun mesti nak membaca jugak ... Suratkhabar pun jadi ...


Ya Allah, Kau terangilah hati anak-anakku dalam mendalami ilmu dunia dan akhirat.. Kau jadikanlah mereka anak-anak yang soleh dan solehah, yang menjaga solat dan agamanya.. menjaga kebajikan kedua ibu bapanya.. menjaga kebajikan mereka yang memerlukan.. tidak sombong dan pandai menjaga diri.. Amin ...

SELAMAT MENGHADAPI PEPERIKSAAN UPKK 2017


Hai kengkawan ... Petang karang bermula lah Peperiksaan UPKK 2017 di seluruh negara ... So "MakCik" (tua nyer aku) mengambil kesempatan ini mengucapkan Semoga Berjaya Dengan Cemerlang  kepada semua pelajar-pelajar ...

Berikutan kes kecurian kertas soalan tempoh hari, nie aku letak jadual periksa yang baru ... Abaikan yang senget benget tu ...



Anak2 semua, sebelum korang nak gie peksa tu kenalah ...
1. Semak jadual 
2. Siapkan peralatan alat tulis
3. Tidur rehat secukupnya
4. Sebelum nak gie amek peksa tu jangan lupa minta restu ibubapa ....
5. Berdoa dan bertawakal
Kepada para Ibu atau bapa pula lakukan amalan ini:-
1. Ambil Wudhuk.

2. Mengadap kiblat.


3. Baca Syahadah - 3x

4. Al- Fatihah - 1x

5. 3 Qul- 1x

6. Surah Insyirah - 1x

7. Selawat Atas Nabi - 10x

8. Baca Surah Yassin - 1x

9. Baca Surah Insyirah 100x.



Insyaallah ... 
Allah tu kan Maha Mengasihani ...

Anak aku, Danial@Abang Ngah, anak sedara, Adib & Aliff akan menduduki peperiksaan nie petang kang... Semoga dilapangkan dada dan diterangkan hati untuk menjawab peperiksaan nanti ...

Good Luck !!!

HARI KARNIVAL SKGS 2017

Cerita hujung minggu lepas ... Sekolah bebudak nie ada kan Hari Karnival SKGS 2017 ... Senang cite zaman aku dulu panggil hari kantin jer, sama cam aku sekolah dulu-dulu ... Best lah untuk bebudak nie ... Bagi aku agak bosan sebab lebih kurang jer aktiviti nyer seperti tahun tahun lepas ... Tapi tu lah kan tak leh nak salah kan sape-sape ... Tugas sebagai guru tu dah jenuh dah,  nie nak kena fikir plak pasal aktiviti-aktiviti lain... 

Seperti biasa banyak booth dibuka ... Ade roller blade, rumah hantu, main belon, mini zoo dan beberapa gerai jual barang- barang permainan ... Cikgu-cikgu pula menjual makanan dan minuman di kantin ... Sistem kupon digunakan sepenuh nyer ...

Bebudak nie bersemangat sungguh nak gie ... Tido malam pun awal ... Bangun pun senang ... Mandi pun cepat ... Maklum ler  ler nak perabihhh duit ... Abang Ngah terlibat dengan permainan gendang bagi mengiringi persembahan silat...  BigBoss tak de plak, lagi naik hantu lah depa ... Aku plak menguatkan semangat dan kudrat dengan perut yang semakin maju ke depan... Huhuhu ...

Jom skodeng gambar nyer ... 



Menunggu giliran nak masuk rumah belon... 


Fatiha ngan Putra masuk rumah belon lagi tahun nie... RM5 seorang...


Suka lah budak nie...


Tu dia... Kakak sampai bawah dulu... Dah tak takut dah Si Putra tu...


Naik lagi berulang kali... Sampai lah diarahkan keluar...


Gembira sangat lah tu... Sudah semakin berani...


Masuk mini zoo plak...  Pada pemerhatian aku macam jenis binatang yang sama seperti tahun lepas burung, ular,  kambing,  arnab dan lain-lain ... Tapi tak perasan plak memang binatang yang sama atau yang lain...


Ada penyanyi jemputan... 


Tapi aku tak pasti sape... Kate nyer nyanyi lagu nasyid... 

Dah selesai menggembirakan hati masing-masing...  Maka masuk lah waktu mengisi perut masing-masing... Macam-macam jenis ada,  nak ngan tak nak jer... Tapi ada makanan yang agak mahal bagi bebudak, mungkin target nyer adalah mak bapak budak... 

Lepas selesai semua,  aku suruh ler Putra ngan Fatiha balik ngan Abang Long... Ok jer dia orang sebab masing-masing dah dapat habuan...  Aku stay kat sekolah, ingatkan nak tengok Abang Ngah main gendang... Tunggu punya tunggu sekali cancel... Memang hampeh,  kesian kat bebudak tu panas, maklum ler berbaju melayu hitam... 

Sekian, wassalam... 

#harikarnival
#skgs

PUTRA BUAT KERJA SEKOLAH

Ramai yang cuti nampak nyer hari nie... Aku pun cuti jugak... Walaupun aku memang duk rumah jer hari-hari... So,  kami sekeluarga sarapan di luar... Agak lewat dah, biasa lah kan cuti... Masing2 liat nak bangun... 


Sebenar nyer aku nak cite pasal Putra ... Selama nie aku ajar secara tak lansung jer... Nyanyi lagu ABC... Ajar bilang 123 guna jari jer... Kalau nombor 1 - 5 tu dia tau dah walaupun aku tanya selang... Hehehe... Kadang-kadang aku saja duga dia,  suh dia kira ada berapa ekor burung or ada berapa buah kereta... Dapat lah dia jawab dengan betul... Alhamdulillah... 

Ada satu malam ari tu.... Abang2 & kakak nyer dah tido... Maklum ler kepenatan sekolah siang nyer... Yang dia nie masih segar bugar,  maklum ler dah tido petang nyer ... Kebetulan plak aku ada beli dia buku tulis untuk dia conteng2... Saje aku nak test dia tulis ABC... Tak pernah lagi aku suh dia tulis selama nih... Korang tengok lah hasil nyer... Aku pun tak tau lah nak marah ker... Nak gelak ker... Awat laa jadi lagu tu Putra oiii... 

Tengok tu tengah rajin sangat tu... 

Awat ler A terbalik plak tu? 

Adoiii laaa ... Hahaha... 
Keesokannya aku buat lagi... Kali nie ok lah... 

Kali nie huruf B tanpa dot dot dot... 

Huruf B ok plak... 

Tak pe nanti nanti kena ajar balik lah huruf A tu... Tak pun buat kan dot dot nyer... Bila dah mahir nanti baru ler buat terus jer... 

Chaiyok... Chaiyok... Putra...
Jangan malas malas... 


Ya Allah, Kau terangilah hati anak ini dalam mendalami ilmu dunia dan akhirat ... Kau jadikanlah dia anak yang soleh, yang menjaga solat dan agamanya ... Menjaga kebajikan kedua ibu bapanya ... Menjaga kebajikan mereka yang memerlukan ... Tidak sombong dan pandai menjaga diri ... Ameen ...

Sapa Punye Kerja Nie???


Ya Allah...  Sape lah punyer keje nih ??? Korang rase sapa???  Isshhh,  budak bertuah nie memang tengah galak menggunting... Habis semua benda dia nak gunting... 

Huwaaa... Sebaik lah RM1 jer... Kalau RM10 ke atas jadi singa lah aku nanti... 


Disebabkan kegatalan tangan nyer asyik nak menggunting... Sampai saya belikan dia gunting khas untuk kanak-kanak... Memula jer excited... Lepas boleh dia cakap tak best... Tak tajam kata nyer ... Eeeee,  geram plak kita... 


Memang sekarang sel-sel otak sedang berhubung dengan aktif nyer... Tapi satu jer,  kami masih belum bercerai... "Ibu nak nenen..." Huwaaaa... 

MAJLIS ANUGERAH KECEMERLANGAN 2016


Satu lagi entry tertangguh aku yang rajin sangat nie... Bukan tujuan untuk menunjuk-nunjuk... Sekadar untuk kenang-kenangan ... Dan sebagai pembakar semangat anak-anak untuk masa akan datang... 

Majlis dimulakan dengan persembahan oleh pelajar-pelajar prasekolah... Hebat dia orang nie... Kecik-kecik dah dapat buat persembahan atas pentas... 

Diikuti oleh persembahan angklung oleh pelajar-pelajar SKGS... Terpegun tengok persembahan bebudak nie... Bila masa lah dia orang nie berlatih... Pelbagai lagu dipersembahkan... 

Majlis pun bermula... Princess dapat hadiah... 

Banyak jugak hadiah tahun nie... 

Abang Ngah sedang menunggu giliran... Happy sungguh dia... 

Tu dia dapat hadiah dah... 

Alhamdulillah... Semoga terus istiqamah... Semoga teruskan usaha agar lebih berjaya... Jauh lagi perjalanan... 

Nie hadiah yang Abang Ngah dapat... 

Actually Abang Ngah dapat no.1 dalam kelas 4B... Next year masuk 5A... 

Nie plak hadiah yang Kakak dapat... Suka dia dapat kamus j-Qaf tu... Semoga digunakan dengan bermanfaat... 

Fatiha plak dapat markah terbaik subjek Bahasa Arab untuk Tahun 2... 

Alhamdulillah sekali lagi... Semoga prestasi dapat ditingkatkan lagi untuk tahun-tahun seterusnya... Terima kasih Cikgu2 SKGS... 




SELAMAT HARI LAHIR ABANG NGAH

SELAMAT HARI LAHIR YANG KE-10 DIUCAPKAN KEPADA PUTERA KE-2 KAMI MUHAMMAD DANIAL FATHULLAH B. SHAHDAN


Selamat Hari Lahir Abang Ngah ... Semoga sentiasa sihat n ceria selalu. Abang Ngah dah besar, kena jadi budak baik, dengar cakap ibubapa, jangan cepat marah, hormat orang tua, jangan degil .... Belajar rajin-rajin biar jadi orang pandai. Yang paling penting Jangan Lupa Solat ...


Berbasikal di Taman Tasik Titiwangsa ... Masih lagi manja ... Tapi dah ada sedikit keberanian ... 


Sangat2 suka membaca ... Banyak juga dah koleksi novel nyer ... Tak ralat kalau beli buku kat dia ... Boleh ulang baca balik ... 


Suka jugak aktiviti lasak macam nie ... Tapi rasa takut &_><%_ tu masih ada ...


Ya Allah, Kau terangilah hati anak-anakku dalam mendalami ilmu dunia & akhirat.. Kau jadikanlah mereka anak-anak yang soleh & solehah, yang menjaga solat dan agamanya.. menjaga kebajikan kedua ibu bapanya.. menjaga kebajikan mereka yang memerlukan.. tidak sombong dan pandai menjaga diri.. Amin ...