Search This Blog

Tahniahhhh Perak Juara Piala Malaysia 2018


Tahniah pasukan Perak kerana menjuarai Piala Malaysia 2018. Perlawanan yang lama jugak sampai ngantuk-ngantuk dah aku. Perlawanan separuh masa pertama seakan-akan menyebelahi Terengganu. Tapi tulah bola itu bulat, pasukan Perak berjaya menyamakan kedudukan hasil usaha. Bagi aku yang tak berapa hadam bab bola nih, perlawanan semalam nampak macam nak gaduh jer, agak tegang jugak. Pengadil tu sape ke nama nyer, Suresh tu, macam ramai yang tak puas hati. 

Apa yang penting moral yang perlu kita semua hadamkan hasil perlawanan semalam. 

Penjaring gol sendiri Terengganu last minit :
Bermain dengan baik sepanjang permainan tapi dipengakhiran lalai dan melakukan kesilapan, buruk kesannya.

Penjaga gol Perak : Melakukan kesilapan besar diawal permainan, tetapi dipengakhiran sempat melakukan sesuatu yang membanggakan pasukan.

Begitulah kehidupan, jangan kita ingat pendosa itu neraka tempatnya, tiada siapa tahu taubatnya diakhir hayat diterima Allah.

Dan jangan kita bangga dengan amalan kita, kerana kemungkinan dipenghujungnya nanti mungkin hanya dengan sedikit kelalaian, menjerumuskan diri kita ke neraka.

Wallahua'lam

Tahniah kedua-dua pasukan dengan semangat kesukanan yang ditunjukkan. 


SELAMAT HARI LAHIR ABANG NGAH

SELAMAT HARI LAHIR YANG KE-12 DIUCAPKAN KEPADA PUTERA KE-2 KAMI MUHAMMAD DANIAL FATHULLAH B. SHAHDAN


Selamat Hari Lahir Abang Ngah. Semoga sentiasa sihat n ceria selalu. Abang Ngah dah besar, kena jadi budak baik, dengar cakap ibubapa, jangan cepat marah, hormat orang tua, jangan degil. Belajar rajin-rajin biar jadi orang pandai. Yang paling penting Jangan Lupa Solat.

Sangat suka beriadah. Yeeaayyy UPSR & PSRA dah tamat. 

Semoga berjaya mencapai apa yang dihajati. Ibu sokong jer mana yang betul. 


Ya Allah, Kau terangilah hati anak-anakku dalam mendalami ilmu dunia dan akhirat.. Kau jadikanlah mereka anak-anak yang soleh dan solehah, yang menjaga solat dan agamanya.. menjaga kebajikan kedua ibu bapanya.. menjaga kebajikan mereka yang memerlukan.. tidak sombong dan pandai menjaga diri.. Amin ...

Hussien Tinggal Kenangan

Innalillahiwainnailaihirajiun. 
Pergi nya Hussien di Hari Jumaat yang mulia ini. Seteleh berbulan-bulan sakit. Akhirnya Hussien pergi jua, damai lah di sana. 
๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข







Segmen Bloglist Akhir Tahun November Hingga Disember 2018 ciklapunyabelog


Jom kengkawan ... Sape-sape yang belom join, meh ler meramaikan dan memeriahkan suasana ... Klik banner kat atas jika berminat untuk turut serta ...

Tarikh Tamat :
31 Oktober 2018

Hadiah :
Bloglist Nov & Dis

Jangan lupa singgah jalan-jalan kat Kisah Hidup Ku & Join segmen kat Jom Bercontest ... 

SUSTAGEN SUPERMOM MONTHLY GIVEAWAY - Jom cuba dapatkan susu percuma setiap bulan. Jimat banyak oiii. 



INCONE TAMBAHAN,  JOM JOIN

SEMAKAN UJIAN KEMASUKKAN SEKOLAH BERASRAMA PENUH

Pelajar-pelajar Tahun 6 2018 telah pun selesai menduduki peperiksaan UPSR. Mana-mana pelajar yang berminat telah pun memohon Sekolah Berasrama Penuh (SBP). 

Sebagai salah satu syarat, satu ujian akan diadakan bagi mereka yang memohon. 

Ujian Kemasukan Sekolah Berasrama Penuh (UKSBP) akan dilaksanakan kepada semua pelajar yang memohon sebagai salah satu syarat kemasukan ke sekolah berasrama penuh. Tahun 2018 nie UKSBP akan diadakan dalam tempoh 15 Oktober 2018 hingga 18 Oktober 2018. Tiada ujian ulangan akan dilaksanakan .  

Jom semak dimanakah murid-murid ini akan duduki peperiksaan UKSBP. Untuk semakan boleh ke SEMAKAN UKSBP


Sila pastikan maklumat ANGKA GILIRAN yang dimasukkan adalah seperti yang tercatat dalam Slip Pendaftaran UPSR 2018 


Maklumat berikut perlu dicetak dan dibawa bersama semasa menghadiri UKSBP. 

Henti Makan Salad Beracun Vege 2 Fresh


Bebarapa hari nie kita digemparkan dengan kes keracunan selepas makan laksa. Dilaporkan telah ada 3 kematian di Gerik. 

Siasatan mendapati salad yang terdapat dalam laksa tersebut mengandungi racun. Produk salad ini dikesan tercemar dengan bahan kimia Fipronil, iaitu sejenis racun serangga yang biasanya digunakan ke atas haiwan untuk mengatasi masalah kutu dan hama.



Kengkawan semua harap lebih berhati-hati terutama yang menetap di Perak dan Utara Malaysia. Hentikan pengambilan salad keluaran Vege 2 Fresh buat sementara waktu. 

Enam Anggota Bomba Lemas Ketika Operasi SAR


Innalilahiwainalilahirojiun. Salam Takziah buat keluarga 6 anggota bomba yang lemas dalam operasi SAR mangsa lemas di lombong di Puchong.

Kesemua mereka dikatakan sedang melakukan operasi mencari dan menyelamat seorang pelajar yang dipercayai terjatuh dalam lombong di Taman Putra Perdana Berhampiran Perumahan La Cottage, Selangor malam semalam.

Mangsa berusia 17 tahun belum dijumpai dan  6 orang pegawai bomba (PPDA) dilaporkan lemas ketika menjalankan operasi pencarian mangsa. 


ANGGOTA PPDA PELABUHAN KLANG :

Mohd Fatah Hashim
34 tahun

Izatul Akma Wan Ibrahim
32 tahun

Mazlan Omarbaki
25 Tahun 

Yahya Ali
24 tahun

ANGGOTA PPDA SHAH ALAM :

Adnan Ohman 
33 tahun

Muhammad Hifdzul Malik Shaari
25 tahun

Semoga mereka semua ditempatkan dikalangan yang beriman. Amin.