Search This Blog

Showing posts with label Bola. Show all posts
Showing posts with label Bola. Show all posts

Tahniahhhh Perak Juara Piala Malaysia 2018


Tahniah pasukan Perak kerana menjuarai Piala Malaysia 2018. Perlawanan yang lama jugak sampai ngantuk-ngantuk dah aku. Perlawanan separuh masa pertama seakan-akan menyebelahi Terengganu. Tapi tulah bola itu bulat, pasukan Perak berjaya menyamakan kedudukan hasil usaha. Bagi aku yang tak berapa hadam bab bola nih, perlawanan semalam nampak macam nak gaduh jer, agak tegang jugak. Pengadil tu sape ke nama nyer, Suresh tu, macam ramai yang tak puas hati. 

Apa yang penting moral yang perlu kita semua hadamkan hasil perlawanan semalam. 

Penjaring gol sendiri Terengganu last minit :
Bermain dengan baik sepanjang permainan tapi dipengakhiran lalai dan melakukan kesilapan, buruk kesannya.

Penjaga gol Perak : Melakukan kesilapan besar diawal permainan, tetapi dipengakhiran sempat melakukan sesuatu yang membanggakan pasukan.

Begitulah kehidupan, jangan kita ingat pendosa itu neraka tempatnya, tiada siapa tahu taubatnya diakhir hayat diterima Allah.

Dan jangan kita bangga dengan amalan kita, kerana kemungkinan dipenghujungnya nanti mungkin hanya dengan sedikit kelalaian, menjerumuskan diri kita ke neraka.

Wallahua'lam

Tahniah kedua-dua pasukan dengan semangat kesukanan yang ditunjukkan. 


Tahniah Pasukan Bola Sepak Bawah 23 Tahun Negara


Alhamdulillah! Tahniah Pasukan Bola Sepak Bawah 23 Tahun Negara yang menang dengan mengejutkan Juara Bertahan Korea Selatan 2-1 dalam Perlawanan Bola Sepak Sukan Asia 2018 di Stadium Si Jalak Harupat, Bandung, Indonesia.

Dua gol menerusi Safawi Rasid meletakkan Malaysia ke Pusingan Suku Akhir dengan berbaki satu lagi perlawanan menentang Bahrain. Dalam perlawanan sebelumnya, Malaysia juga menang 3-1 ke atas Kyrgyzstan.

Malaysia mendahului pasukan lawan seawal minit ke-4 hasil jaringan Safawi Rasid. Selepas itu pasukan lawan menggandakan serangan namun gagal membolosi gawang Malaysia, sebaliknya Safawi Rasid sekali lagi bertindak cemerlang menggegarkan gawang Korea Selatan pada minit ke-45. Terkejut kerana ketinggalan, pasukan Korea Selatan meneruskan serangan. Pemain skuad Piala Dunia 2018 diturunkan. Gawang Malaysia akhirnya dibolosi pada minit ke-87. 

Tahniah juga buat jurulatih Datuk Ong Kim Swee!

#MalaysiaBoleh !

Jadual Perlawanan Piala Dunia 2018



Perlawanan Pertama

14 Jun


11:00 PM
  Russia vs Saudi Arabia 


15 Jun



8:00 PM 
 Egypt vs Uruguay 

11:00 PM 
 Morocco vs Iran 


16 Jun

2:00 AM 
 Portugal vs Spain 

6:00 PM 
 France vs Australia 

9:00 PM 
 Argentina vs Iceland 

17 Jun

12:00 AM 
 Peru vs Denmark 

3:00 AM 
 Croatia vs Nigeria 

8:00 PM 
 Costa Rica vs Serbia 
11:00 PM 
 Germany vs Mexico 


18 Jun

2:00 AM 
 Brazil vs Switzerland 

8:00 PM 
 Sweden vs South Korea 

11:00 PM 
 Belgium vs Panama 

19 Jun

2:00 AM 
 Tunisia vs England ๐Ÿด๓ ง๓ ข๓ ฅ

8:00 PM 
๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡ด   Colombia vs Japan 

11:00 PM 
 Poland vs Senegal 

Perlawanan Kedua


20 Jun

2:00 AM 
 Russia vs Egypt 

8:00 PM 
 Portugal vs Morocco 

11:00 PM 
 Uruguay vs Saudi Arabia 

21 Jun

2:00 AM 
 Iran vs Spain 

8:00 PM 
 Denmark vs Australia 

11:00 PM 
 France vs Peru 

22 Jun

2:00 AM 
 Argentina vs Croatia 

8:00 PM 
 Brazil vs Costa Rica 

11:00 PM 
 Nigeria vs Iceland 

23 Jun

2:00 AM 
 Serbia vs Switzerland 

8:00 PM 
 Belgium vs Tunisia 

11:00 PM 
 South Korea vs Mexico 

24 Jun

2:00 AM 
 Germany vs Sweden 

8:00 PM 
๐Ÿด๓ ง๓ ข๓ ฅ๓ ฎ๓ ง๓ ฟEngland vs Panama 

11:00 PM 
 Japan vs Senega l

25 Jun

2:00 AM 
 Poland vs Colombia 


Perlawanan Ketiga


25 Jun

10:00 PM 
 Saudi Arabia vs Egypt 

10:00 PM 
 Uruguay vs Russia 


26 Jun

2:00 AM 
 Iran vs Portuga l

2:00 AM 
 Spain vs Morocco 

10:00 PM 
 Australia vs Peru 
10:00 PM 
 Denmark vs France 


27 Jun

2:00 AM 
 Nigeria vs Argentina 

2:00 AM 
 Iceland vs Croatia 

10:00 PM 
 South Korea vs Germany 
10:00 PM 
 Mexico vs Sweden 


28 Jun

2:00 AM 
 Switzerland vs Costa Rica 

2:00 AM 
 Serbia vs Brazil 

10:00 PM 
 Senegal vs Colombia 
10:00 PM 
 Japan vs Poland 


29 Jun

2:00 AM 
๐Ÿด๓ ง๓ ข๓ ฅ๓ ฎ๓ ง๓ ฟEngland vs Belgium 

2:00 AM 
 Panama vs Tunisia 

*Maaf jika ada kesilapan dalam jadual di atas, akan dikemaskini dari masa ke semasa...