Search This Blog

Showing posts with label Hussien. Show all posts
Showing posts with label Hussien. Show all posts

Hussien Telah Kembali

Alhamdulillah... Akhirnya Hussien telah kembali... Setelah berbulan-bulan melarikan diri, aku ingatkan dah takde dah... Di suatu petang minggu lepas, anak-anak aku kecoh... "Ibu, Hussien dah balik" ... Ya Allah, kecoh sungguh suasana pada masa tu... Masing-masing memekik-mekik beritau Hussien dah balik... 
Aku pun terkocoh-kocoh jugak nak pi tengok Hussien... Hussien nie memang suka lepak bawah kereta... Sekali aku tengok... Ya Rabbi... Dengan kurus kering nyer... Dengan serabainyer... Dah tak sado dah... Paling sedih perut nyer tobek... Jalan pun dah senget benget... Kesian sangat... Nampak sangat tak larat... Aku nak angkat aku takut... Aku hulur kan jet makanan dan minuman... Memang nampak sangat sangat uzur... 

Kena kurung... 

Hujung minggu lepas BigBoss berkesempatan bawak Hussien gie klinik... Dr. katakemungkinan bergaduh bukan kena langgar... Tapi cam teruk sangat jer luka nyer... 

Luka masih belum sembuh... 

Sampai ke hari nie Hussien masih dalam kurungan... Luka masih belum sembuh... Tapi dah beransur pulih, dah kering sikit... Jalan pun dah stabil dah...

Masih panjang lagi nyawa Hussien... Lama menghilang, ingatkan dah mati... Harap-harap Hussien cepat ler sembuh... Kembali sado seperti dulu... 

Hussien Melarikan Diri



Hussien bukan peliharaan aku... Asal kejadian nyer hanya lah kucing jalanan, seperti yang lain-lain juga... Menjengok di tingkap dapur mencari sesuap nasi... Aku campak-campak jer mana-mana lebihan lauk yang ada...

Putra bagi makan kat luar... 

Lama-lama dah menjadi penduduk tetap kat rumah aku nie... Selalu lepak kat rumah aku nie... Menjadi hero menjaga kawasan rumah aku nie... Masa memuda dulu, menjadi taiko... Dengan tubuh badan yang sado, maka bercakaran aje lah dia... Ada jer nampak yang lain, habis diligannyer...


Hussien dan Yaasin...
Dua-dua dah takde...

Tapi ada jer kucing lain yang dia boleh terima... Aku pun tak pasti ape kriteria yang dia tetapkan untuk menjadi sahabat... Hussien jugak selalu lepak dalam rumah aku, walaupun aku tak berapa suka...

Lepak atas sejadah... 
Tak pasti lah dia solat ker apa... 

Sekarang,  Hussien dah hilang ntah ke mana... Hussien dah tua,  dah kurus,  tak sesado yang dulu... Ntah mana lah Hussien melarikan diri... Tapi kan dalam minggu lepas aku ada nampak dia kat luar, masa aku sudai kain... Aku tegur dia "Hussien gie mana?"😒😒😒 Cepat cepat aku masuk dalam nak ambil ikan goreng lebihan lauk semalam... Aku keluar balik tengok tengok dah tak de... Jenuh aku panggil... Fatiha saksi kejadian... 😭😭😭 BigBoss cakap jelmaan kot datang melawat... 

Huwaaaa... Ke manakah Hussien melarikan diri?  Atau adakah Hussien dah xde... 





Hussien Lucah ....


Hussien melucahkan diri ..
Suke2 jer duk berbaring-baring dalam rumah aku sambil beraksi lucah pula ...
Golek sana ... Golek sini ...