Search This Blog

Showing posts with label BigBoss. Show all posts
Showing posts with label BigBoss. Show all posts

HIMPUNAN UMMAH 812 | BANTAH ICERD


SYUKUR HIMPUNAN AMAN



1. Setinggi penghargaan diucapkan kepada para peserta, penganjur, NGO dan parti politik yang telah berhimpun secara aman pada hari yang penuh bersejarah ini di hadapan Dataran Merdeka.

2. Jutaan terima kasih diucapkan kepada pihak PDRM dan DBKL yang telah memberikan kerjasama yang sangat baik, dan menjadi penanda aras baharu demokrasi yang lebih matang dalam negara.

3. Semoga himpunan ini menjadi saksi kesedaran, keberanian dan kebangkitan rakyat yang cintakan perpaduan dan keamanan negara.





Sila beli kapur barus,
Sila jemput silalah kaut,
Jangan berani melawan arus,
Kelak tenggelam di dasar laut.

Dari Pelangai pergi ke Merapoh,
Kerana mahu beli buahnya,
Lampu merah jangan dirempuh,
Kalau dirempuh besar padahnya.

Dari Serdang ke Pasir Salak,
Datang menangguk udang galahnya,
Sarang tebuan jangan dijolok,
Kalau dijolok parah padahnya.

ABDUL HADI AWANG
Dataran Merdeka, Kuala Lumpur.
81218

Semoga selepas nie takde lagi yang nak memperlekehkan agama dan bangsa aku.

#himpunanummah812
#BantahICERD #SelamatkanIslam
#SelamatkanMalaysia #IslamMemimpin #PertahankanPerlembagaan
#Turun812
___________
Himpunan Aman Rakyat Bantah ICERD
Tarikh : 8 Disember 2018
Masa : 2.00 petang - 6.00 petang
Tempat : Dataran Merdeka
Tema : Putih
FB : http://facebook.com/RakyatBantahICERD
FB : https://facebook.com/ummah.official


SELAMAT HARI LAHIR BIGBOSS



Ya Allah, panjangkan lah umur suamiku, agar dapat kami bersama-sama mendidik Anugerah dari-Mu,  meniti usia tua bersama ... Ya Allah, berikanlah nikmat kesihatan yang baik untuknya agar dia dapat mencari rezeki buat kami sekeluarga; melindungi kami sekeluarga ... Ya Allah, Kekalkanlah HATInya hanya buatku hingga ke Jannah; lindungilah suamiku daripada segala tipu muslihat dunia ini ... Amin ...

Ya Allah bagi Mu segala kepujian dan kesyukuran sebagaimana layak untuk Mu dengan kebesaran kekuasaanMu dan kemulian wajahMu dan ketinggian kemulianMu yang bilamana Engkau menjadikan dia sebagai suamiku …


Ya Allah Engkau jadikanlah dia penyejuk mataku dan pembantu untuk aku mentaati Mu … Ya Allah Engkau jadikanlah aku sebagai penenang untuknya dan penasihat yang diberkati … Ya Allah Engkau kasihkan aku kepadanya dan kasihkanya kepada aku … Dan rezekikan kami zuriat yang soleh@solehah yang menjadi kebaikan kepada agama dan dunia …

Ya Allah tutupilah keburukanku padanya dan tutupilah keburukannya kepada ku … Dan perlihatkanlah kepadaku kebaikannya dan redhakan aku apa yang telah Kamu beri kepadaku dan berkati aku padanya … Ya Allah permudahkanlah ia bagi ku dan permudahkan urusanku bersamanya dan jauhikanlah aku keburukannya ... Jadikanlah aku berpuashati dengannya dan dia berpuashati denganku … Ya Allah berikanlah petunjuk kepadanya sebagaimana yang Engkau kehendaki dan redha …

Ya Allah perkenankanlah ...
Ya Allah perkenankanlah ...
Ya Allah perkenankanlah ...

Bismillah...Dengan nama Allah yang Maha Melindungi, Berilah keberkatan dalam setiap langkah perjalanan dan kerja yang kami lakukan hari ini. Lindungi kami, anak-anak kami dan keluarga kami daripada segala bahaya dan penyakit. Engkau Maha Pemberi, berikan kami rezeki yang melimpah ruah melalui jalan yang disangka atau tidak disangka-sangka yang penuh barakah... Ya Allah... Yang telah menyatukanku dengan suami ku dengan ikatan yang sah, peliharalah dan suburkanlah cinta kami sebagai mana kami cinta padaMU dan RasulMu... Dan lindungilah cinta kami dari godaan syaitan.







SELAMAT HARI LAHIR BIGBOSS ...



Ya Allah, panjangkan lah umur suamiku, agar dapat kami bersama-sama mendidik Anugerah dari-Mu,  meniti usia tua bersama ... Ya Allah, berikanlah nikmat kesihatan yang baik untuknya agar dia dapat mencari rezeki buat kami sekeluarga; melindungi kami sekeluarga ... Ya Allah, Kekalkanlah HATInya hanya buatku hingga ke Jannah; lindungilah suamiku daripada segala tipu muslihat dunia ini ... Amin ...

Ya Allah bagi Mu segala kepujian dan kesyukuran sebagaimana layak untuk Mu dengan kebesaran kekuasaanMu dan kemulian wajahMu dan ketinggian kemulianMu yang bilamana Engkau menjadikan dia sebagai suamiku …

Ya Allah Engkau jadikanlah dia penyejuk mataku dan pembantu untuk aku mentaati Mu … Ya Allah Engkau jadikanlah aku sebagai penenang untuknya dan penasihat yang diberkati … Ya Allah Engkau kasihkan aku kepadanya dan kasihkanya kepada aku … Dan rezekikan kami zuriat yang soleh@solehah yang menjadi kebaikan kepada agama dan dunia …

Ya Allah tutupilah keburukanku padanya dan tutupilah keburukannya kepada ku … Dan perlihatkanlah kepadaku kebaikannya dan redhakan aku apa yang telah Kamu beri kepadaku dan berkati aku padanya … Ya Allah permudahkanlah ia bagi ku dan permudahkan urusanku bersamanya dan jauhikanlah aku keburukannya ... Jadikanlah aku berpuashati dengannya dan dia berpuashati denganku … Ya Allah berikanlah petunjuk kepadanya sebagaimana yang Engkau kehendaki dan redha …

Ya Allah perkenankanlah ...
Ya Allah perkenankanlah ...
Ya Allah perkenankanlah ...

Bismillah...Dengan nama Allah yang Maha Melindungi, Berilah keberkatan dalam setiap langkah perjalanan dan kerja yang kami lakukan hari ini. Lindungi kami, anak-anak kami dan keluarga kami daripada segala bahaya dan penyakit. Engkau Maha Pemberi, berikan kami rezeki yang melimpah ruah melalui jalan yang disangka atau tidak disangka-sangka yang penuh barakah... Ya Allah... Yang telah menyatukanku dengan suami ku dengan ikatan yang sah, peliharalah dan suburkanlah cinta kami sebagai mana kami cinta padaMU dan RasulMu... Dan lindungilah cinta kami dari godaan syaitan.






Ajak Ajak Ayam


Kisah yang nak diceritakan nie berlaku pagi tadi ... Kisah Putra dan BigBoss ... Seperti biasa BigBoss akan ke tempat kerja pukul 9.30 pagi ... Putra nih plak semakin berhubung sel-sel otak nyer ... Semakin banyak akal nyer ... Kalau dulu bangun tido terus mandi ... Laa nie macam-macam alasan ... Lapar lah ... Nak tengok tv lah ... Grrr ...


So, sedang BigBoss bersiap-siap nak gie keje ... Dia pun sibuk lah jugak ...

Putra : Abah nak gie mana ?

BigBoss : Nak gie Amerika lah ...

Putra : Nak ikut ...

BigBoss : Tak bleh, Putra tak mandi lagi ...

Muka Putra dah masam mencuka dah ...

BigBoss : Abah nak gie keje lah ...

Putra : Oooo 

BigBoss : Nape ? Putra nak ikut ker ?

Putra : Nak ... Nak ...
Muka pun banyak manis ...

BigBoss : Ehhh, mana boleh ... Abah ajak-ajak ayam jer ...

Putra : Mana aci ...

Aku : Hahaha 


Korang rase kenape Putra cakap mana aci ? Aku rase mesti dia ingat Abah nyer xmo bawak dia tapi nak bawak ayam pie keje ... Hehehe ...

Adoiii laaa ... Anak oh anak ...


Meh kita belajar skit ...

Peribahasa : Ajak-ajak ayam

Maksud : Mempelawa / menjemput dengan tidak bersungguh-sungguh / tidak ikhlas

Contoh Ayat: 

Mujur dia tidak mahu mengikut saya kerana saya hanya ajak-ajak ayam.

"Kita tidak perlu hadir ke rumah Zali kerana dia ajak-ajak ayam sahaja", kata Amir kepada rakannya

Kisah Buah Mangga

Hai ... Kengkawan semua buat ape tu ? Mood bercuti dah semua ... Ramai yang dah balik, ramai yang sedang dalam perjalanan ... Ramai yang tersekat dalam kesesakan lalulintas ... Cukup sinonim ... Cuti ... Jalan sesak ... Waktu nie lah semua berebut-rebut kan ... Aku dok cam nie jer lah ... Raya Gombak jer ...


Kisah nyer berlaku minggu lepas ... Kami sekeluarga balik ke kampung BigBoss ... Disebabkan BigBoss akan bertugas dalam acara korban nanti maka memang tak balik ler raya haji ... Bermalam lah kami semalam jer ... Bebudak lah yang paling gembira ...

On the way nak balik Gombak balik, kami singgah rumah Abang BigBoss di Taman Saga, Mentakab ... Dah gelap dah masa tu ... Hahaha ... Asal datang malam jer sesat padahal dah banyak kali datang ... Lepak2 jap ... Makan nasi dulu ... Burppp, terima kasih, kenyang kami anak beranak ... Selesai makan bermula lah acara memetik buah mangga ... Yang sado sado jer bertugas, yang ayu jelita sambung buat "ketupat" ... Huhuhu ... Alhamdulillah, murah sungguh rezeki kami hari tu ... Dapat makan ... Dapat buah mangga epal ...


Banyak jugak kami ambik ... Tapi di pokok banyak lagi ... Bagi orang lain merasa sama ... 

Sedappp weiii ... Dah ler aku, BigBoss & Abang Long memang pencinta buah mangga nih ...

Mendapat arahan BigBoss supaya yang muda belia tu dibuat mangga asam boi ... Aku main campak-campak jer ... Alhamdulillah menjadik ... Pedasss ...

Yang masak memang makan terus ... Tak tunggu apa dah ... Alhamdulillah kejadian buah nyer cukup baik ... Tak de pun makhluk asing menjadi penghuni kat dalam ... 

Ramai yang terliur ker ? Mohon jangan kecam saya ... 


Happy Birthday BigBoss ...

Happy Birthday BigBoss ...

Ya Allah, panjangkan lah umur suamiku, agar dapat kami bersama-sama mendidik Anugerah dari-Mu,  meniti usia tua bersama ... Ya Allah, berikanlah nikmat kesihatan yang baik untuknya agar dia dapat mencari rezeki buat kami sekeluarga; melindungi kami sekeluarga ... Ya Allah, Kekalkanlah HATInya hanya buatku hingga ke Jannah; lindungilah suamiku daripada segala tipu muslihat dunia ini ... Amin ...

Ya Allah bagi Mu segala kepujian dan kesyukuran sebagaimana layak untuk Mu dengan kebesaran kekuasaanMu dan kemulian wajahMu dan ketinggian kemulianMu yang bilamana Engkau menjadikan dia sebagai suamiku …

Ya Allah Engkau jadikanlah dia penyejuk mataku dan pembantu untuk aku mentaati Mu … Ya Allah Engkau jadikanlah aku sebagai penenang untuknya dan penasihat yang diberkati … Ya Allah Engkau kasihkan aku kepadanya dan kasihkanya kepada aku … Dan rezekikan kami zuriat yang soleh@solehah yang menjadi kebaikan kepada agama dan dunia …

Ya Allah tutupilah keburukanku padanya dan tutupilah keburukannya kepada ku … Dan perlihatkanlah kepadaku kebaikannya dan redhakan aku apa yang telah Kamu beri kepadaku dan berkati aku padanya … Ya Allah permudahkanlah ia bagi ku dan permudahkan urusanku bersamanya dan jauhikanlah aku keburukannya ... Jadikanlah aku berpuashati dengannya dan dia berpuashati denganku … Ya Allah berikanlah petunjuk kepadanya sebagaimana yang Engkau kehendaki dan redha …

Ya Allah perkenankanlah ...
Ya Allah perkenankanlah ...
Ya Allah perkenankanlah ...



FISTULA IN ANO


Sebenar nyer kisah kali ini berlaku minggu lepas ... Aku cam sedikit serba salah nak wat entry kat blog ... Tapi memandangkan BigBoss dan izin kan ... Kisah nyer pun dia tulis sendiri ... Aku pun dengan sedikit rase berat hati gigih jugak nak wat entry nih ... Semoga ianya menjadi panduan kepada kita semua ... Aku jugak nak wat entry nih sebagai rujukan, maklum lah dah tua tua nie mudah lupa ...

Kisah nyer dah lama bermula ... Tapi akhir nyer Ahad lepas, 28/2/2016 kena masuk wad ... Isnin tu minor operation dan Selasa 1/3/2016 tu dah boleh balik ... Nama penyakit nie FISTULA IN ANO seperti yang dibertau oleh Dr ... Dalam bahasa melayu aku pun tak tahu apekah ia nyer ... Jom baca kisah selanjut nyer ...

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Buat pertama kali aku dengaq namanya ... Apa benda fistula in ano ni? Rasanya buat band metal buh nama ni best gak..mcm ni ceghita dia..benda ni jadi kat aku.Mulanya aku mengalami sakit perut tp,bukan ini puncanya,since fistula ni lebih memberi ketidakselesaan yg lebih kat aku..so,aku ambik keputusan buat benda ni dulu.Sakit perut tu kita ceghita kemudian.

Fistula ni sebenaqnya sejenis penyakit yg kebanyakannya dialami org lelaki mengikut statistic kajian yg aku buat kt pakcik google.Apa dia fistula in ano ni? ni...mai kita sama2 tgk noo...Fistula in ano ialah bukaan kecil yang tidak normal terletak berhampiran dengan anus di mana ketidakselesaan sering timbul pada seseorang yang menggidap penyakit ini. Ini disebabkan timbulnya saluran kecil seperti terowong antara salur anal dan kulit luar.Mcm dlm gambaq kt bwh:-



Aku mula mengesan cam ada benjolan kt dinding kulit luaq bahagian punggung pd awal thn 2015.Dia mcm jerawat pon ada..atau pon mcm bisul..so,aku biaq ja dgn harapan dia hilang sendiri.Dok mai 2-3 hr bisul yg aku ingt tu pecah kluaq nanah bercampuq darah.Dan benjolan tu surut.Masa tu aku berasa amat lega dan menyangkakan bisul baik sendiri.Tp,xlama..selang 2 hari ja bengkak tu mai lagi..dan pecah kluaq nanah.Atau pon aku picit dia kluaq nanah.Mcm tu la proses dia selama lebih kurang setahun.Sakit dia xtau nk habaq lagu mana.Since aku pon mmg ulang alik ke hospital sebab appoitment sakit perut aku tu,aku ambik kesempatan utk check apa sebenaqnya penyakit yg rajin bengkak dan bernanah ni.So,dr situlah yg aku diberitahu mengenai penyakit fistula in ano....
Kebanyakan fistula bermula dari kelenjar dalam di dinding usus/anus atau rektum.Kemudian ayaq najis akan masuk ke dalam kelenjer tersebut dan akan menghasilkan nanah. Apabila nanah semakin banyak , maka satu jalan lain akan terhasil ( seperti terowong ) sehingga ke permukaan kulit luar.Sebab ni la kata doktor benda ni xmo baik.Bakteria/ayaq najis dr usus masuk dlm terowong dan menyebabkan bengkak dan nanah berulang2.

Simptom :
Kulit luar yang berhampiran dengan anus akan membentuk bengkak kecil ( seperti bisul) kemudian pecah dan akan mengeluarkan nanah.

Jenis rawatan :

1). Belah dan picit - Rawatan ini agak leceh kerana dr akan membuang semua bahagian daging yang bernanah dan lubangnya adalah sebesar duit syiling 50 sen, kemudian akan disumbat dengan kain sepanjang hampir 5 meter untuk menyerap nanah dan darah yang berkumpul di dalam lubang tersebut. Jika lubang tersebut tersumbat, maka bengkak seperti bisul akan kembali..dan kesakitannya boleh mencederakan orang lain (buleh mendatangkn kemarahan/naik gila)...maka nanah akan sentiasa mengalir sehingga ke akhir hayat.

2) Fistulotomy
  - Dr melalukan pemotongan terbuka untuk tahap rendah fistula ( jika fistula berada di bawah paras salur anal)-rawatan jenis ni doktor buat kt aku.

3) Seton
    - Kedudukan fistula berada di atas saluran anal...  maka dr akan memasukkan benang  dan diikat di antara kulit yang telah berlubang dan saluran anus ( dubur ).Benang tersebut akan memotong daging secara perlahan-lahan sehingga kedudukan fistula itu berada di bawah paras salur anal. Proses penukaran benang akan berlaku 2 minggu sekali. Ini untuk mengelakkan daya kemutan bahagian kawalan najis tidak terjejas. Setelah berada dibawah kaedah fistulotomy akan dilakukan.

Aku berkongsi ceghita ni bukan apa sebab aku rasa mungkin ramai kena penyakit ni.Tp,mungkin sebab malu ramai jugak yg xdapatkan rawatan.Maklum la benda ni jd kt tempat sulit.Aku dulu pun mcm tu..sebab tu la smpi lebih setahun aku tahan xhabaq kt sapa2.Masa doktor nk check aku dulu pon aku buleh sengih ja pasai doktor tu doktor perempuan.Bila dia tgk aku mcm tu,dia p panggil doktor lelaki utk check aku.Alhamdulillah doktor sngt memahami walaupon aku xbagi tau yg aku segan nk dia check aku..Utk sesapa yg ada rasa mcm simptom penyakit ni..please check up ngn mana2 doktor pakar..Jgn dibiarkn,nnt merebak lg susah.Cuma aku rasa,kalau ada rawatan dr dalaman lg baik kot..mcm supplement ka,so dia buleh heal from inside to outside.Bedah2 sakit woo...exspecially nk buang ayaq besaq...Naya....sekian..

Send from my vivo smart phone

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

So ... Kepada kengkawan atau sesiapa sahaja yang ada masalah nie ... Sila dapatkan rawatan dengan segera ... Dah melarat kang payah plak ... Sehingga ker hari nie, luka pembedahan BigBoss masih belum pulih sepenuh nyer ... Itupun ada hati nak bawak bebudak tengok movie ... Haisshhh ... Takpelah ... Doakan yang baik baik eak kengkawan ...

Bertuah Punya Budak ....


Hari aku nak cerita kisah si kecik sekali nie ... Semenjak sekolah bukak untuk sesi 2016 nie, Putra nampak seperti boring skit duk umah ... Pagi-pagi mesti dia kelam kabut bangun nak ikut BigBoss hantar Fatiha ... Dengan bau musuk masam tu merempit lah dia hantar kakak ... 

Nak diceritakan satu hari nih bangun lah Putra seperti biasa ... Agak awal jugak daripada biasa ... So, sempat ler aku pujuk dia mandi ... Sementara aku sidai kain, dia main basikal pusing-pusing depan nih jer ... Sekali tu terlajak terus masuk umah uwan ... 

"Assalamualaikummmmm, Uwannnn" huhuhu ... Masuk ler dia ke dalam umah uwan nyer ... "Uwannnn, 10 minit jer" ... Korang rase lah kan dia mintak ape kat Uwan nyer ? Sementara tu BigBoss kat umah dah ready nak hantar kakak ... Biasa nyer akan terkinja-kinja lah dia nak ngikut, boleh ari tu dia tak jadi nak ikut ... Haaa ... Korang rase apesal dia tak jadi nak ikut merempit ?? Dek kerana 10 minit tu ... Sanggup tu ... 

Grrrr, geram plak aku dengar ... Sebenar nyer dia mintak kat uwan nyer nak main tab ... "Putra nak main tab ker nak hantar kakak ?" Mak aku nie tanya lah ker Putra cam tu untuk kepastian ... Kang meraung plak kena tingal ... "Nak main tab" kate nyer ... Mak aku buat-buat ler macam marah, membebel-bebel ler skit ... "Bertuah punya budak" buat-buat macam marah ker Putra ... "Ehhh, Uwan nie macam dalam Upin & Ipin lah" ... Dalam pada mak aku nih nak marah terus tak jadi ... Boleh plak dia cakap cam tu kat mak aku ... Mak aku nih daripada nak marah terus tergelak ... Hahaha ... Memang ada diaolog cam tu antara Upin Ipin ngan Opah dia ... Boleh plak dia ingat ... Hehehe ... Macam-macam budak kecik nih ...

BmwarD | BENGKEL MEMBAIKI KENDERAAN


Kereta anda rosak ? Nak servis ?
Perlukan bantuan ... ???

Sesiapa pengguna kereta yang menetap atau bekerja di sekitar Sri Rampai @ sekitar Kuala Lumpur & Selangor), sila datang untuk service serta baikpulih kereta anda dengan harga berpatutan ...Pekerja-pekerja yang boleh dipercayai ... Haa ... Kalau tengok kan nama bengkel takut orang nak datang kottt ... Tapi sebenar nyer semua kereta boleh diservis atau dibaikpulih ... Mana-mana kereta pun boleh jer datang serbu ... Mempunyai pengalaman bekerja membaiki BMW selama 16 tahun ... Hebat kannn ...

Sokongan orang-orang kita untuk peniaga-peniaga kita, Insya'Allah semua berjaya

Sila hubungi :


16, Jalan Megan Setapak 1, 
Taman Sri Rampai, 
53300 Kuala Lumpur, Malaysia

Mon-Sat:
10:00 am - 8:00 pm

Call: 
+603 4144 1942 (Office)


Call/Whatsapp: 
+6019 300 1342 (Dan)
+6012 228 6103 (Min)
+6012 404 5050 (Ren)

Specialist in BMW Repair & Parts




TAZKIRAH JUMAAT #45 | GURINDAM SIFAT 20


Wujud Allah wajib ada
Wujud kita harus sahaja
Wujud Allah dapatdirasa
Namun ia tak dapat diduga
Ada Allah tiada mula
Sejak azali dia sedia
Ada kita diciptakanNya
Dari tiada kepada ada
Ada Allah kekal sentiasa
Tiada yang mengubahnya
Ada kita binasa akhirnya
Datang dariNya pulang kepadaNya
Ada Allah tiada serupa
Tak berbentuk dan berupa
Tak bertempat dimana jua
Tak tertakluk pada masa
Ada Allah sendiri sahaja
Tak berhajat pada apa jua
Cukuplah dia dengan diriNya
Bahkan kita yg perlu padaNya
Ada Allah ESA sahaja
Tidak berbilang apa pun jua
Tidak bersusun dari apa apa
Anak tiada bapa pun tiada
Wujud Allah wajib ada
Wujud kita harus shj
Wujud Allah dpt dirasa
Namun ia tak dpt diduga....


Source:Unknown ....


Setiap orang yang beriman harus meyakini bahawa Allah ta`ala wajib memiliki semua sifat kesempurnaan yang layak bagi keagungan-Nya. Mereka harus meyakini bahawa mustahil Allah ta`ala memiliki sifat kekurangan yang tidak layak bagi keagungan-Nya. Mereka juga harus meyakini pula bahawa Allah berkuasa melakukan atau meninggalkan penciptaan segala sesuatu yang bersifat mumkin iaitu seperti menciptakan, mematikan, menghidupkan, memberi rezki, mengurniakan kebahagiaan , menimpakan kecelakaan dan lain-lain lagi. Kesemua ini adalah sekian bentuk keyakinan yang paling dasar yang perlu wujud di dalam hati setiap orang Islam. Aku rasa masa darjah satu lagi kita dah belajar sifat 20 nie ... Tapi masa tu just menghafal jer lah yang 20 tu ... So, sekarang nie sepatut nyer kita nie dah faham dah dengan Sifat 20 nie ... Sepatut nyer dah kenal dah Allah s.w.t ... Tapi ... Masih ramai yang tak betul-betul kenal ... Termasuklah aku ...

Contengan BigBoss

Tak sangka rupe nyer BigBoss aku nih pandai melukis ... Haaa ... Dah nak masuk 4 series nie kate nyer nak tukar hobi ... Selama nie duk suka memancing ... Suka masuk hutan ... Suka 4 x 4 ... La nie nak tukar hobi yang santai skit ... Jom tengok hasil contengan BigBoss ... 
 
 
 
 

 

 





 


 

Setelah melihat hasil contengan teman sehidup semati nih ... Ape pendapat korang ? Ada yang berminat nak beli ? Boleh bukak galeri tak nanti ? Boleh jual tak ? Laku tak ? Hahaha ...

Selamat Hari Lahir BigBoss ...

Happy Birthday BigBoss ... 

Ya Allah, panjangkan lah umur suamiku, agar dapat kami bersama-sama mendidik Anugerah dari-Mu,  meniti usia tua bersama ... Ya Allah, berikanlah nikmat kesihatan yang baik untuknya agar dia dapat mencari rezeki buat kami sekeluarga; melindungi kami sekeluarga ... Ya Allah, Kekalkanlah HATInya hanya buatku hingga ke Jannah; lindungilah suamiku daripada segala tipu muslihat dunia ini ... Amin ...

Ya Allah bagi Mu segala kepujian dan kesyukuran sebagaimana layak untuk Mu dengan kebesaran kekuasaanMu dan kemulian wajahMu dan ketinggian kemulianMu yang bilamana Engkau menjadikan dia sebagai suamiku …

Ya Allah Engkau jadikanlah dia penyejuk mataku dan pembantu untuk aku mentaati Mu … Ya Allah Engkau jadikanlah aku sebagai penenang untuknya dan penasihat yang diberkati … Ya Allah Engkau kasihkan aku kepadanya dan kasihkanya kepada aku … Dan rezekikan kami zuriat yang soleh@solehah yang menjadi kebaikan kepada agama dan dunia …

Ya Allah tutupilah keburukanku padanya dan tutupilah keburukannya kepada ku … Dan perlihatkanlah kepadaku kebaikannya dan redhakan aku apa yang telah Kamu beri kepadaku dan berkati aku padanya … Ya Allah permudahkanlah ia bagi ku dan permudahkan urusanku bersamanya dan jauhikanlah aku keburukannya ... Jadikanlah aku berpuashati dengannya dan dia berpuashati denganku … Ya Allah berikanlah petunjuk kepadanya sebagaimana yang Engkau kehendaki dan redha …

Ya Allah perkenankanlah ...
Ya Allah perkenankanlah ...
Ya Allah perkenankanlah ...