SALAM MAAL HIJRAH 1438 H

Dikesempatan ini saya ingin mengucapkan Salam Maal Hijrah 1438 H kepada seluruh umat Islam ...

Semoga dengan kedatangan tahun baru ini kita dapat memperbaiki amalan kita supaya menjadi yang terbaik daripada sebelumnya ... Semoga tahun baru ini lebih baik daripada tahun-tahun yang sebelumnya ... 

Sesungguhnya ketika tibanya tahun baru hijrah mengingatkan kita kepada sejarah penghijrahan Nabi Muhammad S.A.W dari Makkah ke Kota Madinah ... Sejarah Hijrah Rasullullah yang menyatukan Muhajirin dan Ansar, yang sememangnya berlainan latar belakang malah agama ... Tetapi dengan semangat memperjuangkan kebenaran maka dua kaum ini bersatu ...

Di kesempatan ini juga, saya menyusun jari sepuluh andaikata saya ada terkata secara sengaja ataupun tidak ... Malahan saya ingin memohon maaf andaikata gurau senda & kata2 saya selama ini mengguris hati & perasaan anda semua ... Saya berharap anda semua dapat memaafkan saya ...

Terima kasih juga kerana sentiasa hidup saling bermaafan, saling tegur menegur, saling berkongsi ilmu yang bermanfaat, agar tiada hasad dengki khianat, serta tidak sombong diri ...

Selamat menyambut Tahun Baru Maal Hijrah ...

INFO

Tema sambutan Maal Hijrah Peringkat Kebangsaan tahun 1438H / 2016M adalah Ukhuwah Islamiah Asas Penyatuan Ummah ... Sambutan kali ini akan diadakan pada 2 Oktober 2016 bertempat di Taman Ekspo Agropertanian Malaysia Serdang (MAEPS) ... 

Doa akhir tahun (1437H) dibaca sebelum masuk waktu Maghrib (akhir waktu Asar) pada 29 Zulhijjah 1437 Hijrah bersamaan 1 Oktober 2016 Masihi 


Doa awal tahun (1438H) pula dibaca selepas menyempurnakan fardhu Maghrib pada 29 Zulhijjah 1437 Hijrah bersamaan 1 Oktober 2016 dan boleh juga dibaca pada 1 Muharram 1438 Hijrah bersamaan 2 Oktober 2016 Masihi selepas menyempurnakan fardhu Maghrib ...


Sumber : mysumber.com

Ajak Ajak Ayam


Kisah yang nak diceritakan nie berlaku pagi tadi ... Kisah Putra dan BigBoss ... Seperti biasa BigBoss akan ke tempat kerja pukul 9.30 pagi ... Putra nih plak semakin berhubung sel-sel otak nyer ... Semakin banyak akal nyer ... Kalau dulu bangun tido terus mandi ... Laa nie macam-macam alasan ... Lapar lah ... Nak tengok tv lah ... Grrr ...


So, sedang BigBoss bersiap-siap nak gie keje ... Dia pun sibuk lah jugak ...

Putra : Abah nak gie mana ?

BigBoss : Nak gie Amerika lah ...

Putra : Nak ikut ...

BigBoss : Tak bleh, Putra tak mandi lagi ...

Muka Putra dah masam mencuka dah ...

BigBoss : Abah nak gie keje lah ...

Putra : Oooo 

BigBoss : Nape ? Putra nak ikut ker ?

Putra : Nak ... Nak ...
Muka pun banyak manis ...

BigBoss : Ehhh, mana boleh ... Abah ajak-ajak ayam jer ...

Putra : Mana aci ...

Aku : Hahaha 


Korang rase kenape Putra cakap mana aci ? Aku rase mesti dia ingat Abah nyer xmo bawak dia tapi nak bawak ayam pie keje ... Hehehe ...

Adoiii laaa ... Anak oh anak ...


Meh kita belajar skit ...

Peribahasa : Ajak-ajak ayam

Maksud : Mempelawa / menjemput dengan tidak bersungguh-sungguh / tidak ikhlas

Contoh Ayat: 

Mujur dia tidak mahu mengikut saya kerana saya hanya ajak-ajak ayam.

"Kita tidak perlu hadir ke rumah Zali kerana dia ajak-ajak ayam sahaja", kata Amir kepada rakannya

WORDLESS WEDNESDAY - 128 | LEAVING WITHOUT SAYING

#MYCYBERSALE - Link Dibuka Sekarang!

#MYCYBERSALE - Link Dibuka Sekarang!


Klik link di bawah untuk nikmati diskaun besar-besaran sehingga 97% untuk buku fizikal, CD & merchandise bermula hari ini ...

Tawaran sah sehingga 30 September 2016 ...


Senyumlah ...


Senyum adalah riak wajah yang ditunjukkan manusia biasanya ketika gembira. Senyum ditunjukkan dengan mulut, dan boleh juga dengan mata ... 

Senyum adalah cara yang paling mudah untuk meredakan ketegangan akibat stress ... Mereka yang kerap melemparkan senyuman ketika berdepan tugasan berat memiliki kadar degupan jantung yang lebih rendah ... Ini menandakan mereka berupaya mengurangkan kebimbangan lebih cepat berbanding orang lain ...

Orang tersenyum kerana banyak sebab, misalnya kerana jenaka atau tersenyum ketika gambar diambil ... Kadang-kadang orang tersenyum untuk menutup perasaan yang memalukan ... Senyum sering digunakan sebagai tanda keyakinan diri, tanda persetujuan atau sebagai tanda kebahagiaan ... Ada jugak yang nampak tersenyum bahagia, tapi hati nyer menangis tak sapa yang tahu ...  😅😅😅

Senyuman juga haruslah kena pada tempatnya ... Jangan senyum bertujuan maksiat seperti senyum antara lelaki dan perempuan yang bukan mahram sehingga lahir perasaan yang bukan-bukan ... Jangan sengih tak tentu pasal nanti dikatakan gila plak 😁😁😁 ... Pandailah memilih yang mana baik dan buruk untuk diamalkan ... Jangan biarkan senyuman sedekah menjadi bala dan maksiat ... Sia-sia je kalau perkara ini berlaku ...



"Sesungguhnya pintu-pintu kebaikan itu banyak iaitu tasbih, tahmid, takbir, tahlil( zikir ), amar makruf nahi mungkar, membuat penghalang ( duri, batu ) daripada jalan, menolong orang, sehinggakan senyum kepada saudara juga adalah sedekah."

"Janganlah kamu memandang rendah sebarang kebaikan, meskipun sekadar bertemu saudaramu dengan senyum menguntum ( wajah ceria )."

Sumber :

CPUV NUFFNANG #102 | KFC CHEESY ONION CRUNCH



Alhamdulillah ... Dua hari lepas ada dapat kempen baru lagi ... Kali nie daripada KFC ...


Wahhh menarik nampak nyer nih ... Ape plak yang nak dikempenkan nie ... Aku kalau cheesy cheesy nie memang lah suka ... Jap aku skodeng ...



Oooo ... KFC Malaysia telah menghasilkan sos istimewa Cheezy Onion Crunch khas buat penggemar keju ... Kata depa lah kan, gabungan sempurna antara keju dan bawang akan merangsang selera pelanggan dengan perisa di luar jangkaan ... Kita tengok lah dulu cam ner nanti ... Kena lah rase cam nie ... Errkkk, BigBosssss, jommm ...

“Produk terbaru ini merupakan gabungan perisa keju dan bawang, begitu sempurna hingga pasti membangkitkan aroma rasa yang menyelerakan. Kesedapannya mam­pu membuat anda terpukau."

KFC Cheezy Onion Crunch boleh didapati di dalam dua kombo pilihan ...

Set Ayam 2 Ketul

Set Ayam 5 Ketul

Akan kuusulkan kat bebudak dengan segera ... Biar bebudak menjalankan tugas membodek ... Hehehe ...



Kengkawan kalau ada jumpa iklan Dove menari-nari tergedik-gedik kat blog Kisah Hidup Ku dan Jom Bercontest boleh ler klik untuk yang berminat jer tau ... Tiada paksaan, tak mo pun tak pe lah ... Sob ... Sob ... Sob ...


Terima kasih #nuffnang
#kfccheesyonioncrunch #kfcmalaysia
#kisahhidupku #jombercontest
#reviewproduct
Terima kasih kengkawan ...
Alhamdulillah ...





ANAK-ANAK BERADABLAH DENGAN GURU, IBUBAPA & ORANG TUA


Assalamualaikum & Hi kengkawan semua ... Sedang saya baca-baca status kengkawan pagi tadi, terbaca jugak status makcik saya @Nyai Mariani yang merupakan seorang guru dah berpuluh-puluh tahun ... Beliau jugak pernah ajar saya masa kecik dulu ... Dibawah saya copy jer status beliau ... Jom baca ... 

CnP Muzayyanah MY:
Tersentap saya bila terbaca nasihat daripada guru saya ...

*"Bermulanya kerosakan adab seseorang pelajar bila gurunya lebih menjaga hati pelajar daripada pelajar menjaga hati gurunya"*



Kesian cikgu hari ni.. Kena berhadapan dengan pelajar2 yang tak jaga langsung adab dengan cikgu.. Sampai guru tertekan.. Ada guru yg cerita dengan saya leps ceramah menangis.. Anak murid nya panggil dengan panggilan binatang..Anak murid buat muka dengan cikgu.. Bila cikgu rotan dengan tujuan mendidik mengadu kat mak ayah.. Mak ayah mula serang cikgu.. Viralkan.. Dan macam2 lagi.. Kadang2 kita sebagai mak ayah terlalu manjakan anak2.. Terlalu percaya pada anak.. Sehingga anak2 berani menipu.. Berani kurang ajar dengan cikgu.. YaAllah ampunilah anak2 pelajar saya... 



Saya risau kalau kita sebagai mak ayah teruskan dengan sikap x selidik.. Sebelum bertindak.. Saya takut2 kita bukan sayangkan anak sebenarnya.. Malah kita hancurkan masa depan anak2.. Saya selalu bagitau pelajar2 dalam ceramah.. "Kalau kita mengumpat cikgu.. Maki cikgu.. Kurang ajar dengan cikgu..jangan harap dapar keberkatan daripada guru.. Padahal keberkatan guru lah asbab kita berjaya masa hadapan.. Hidup tenang dan bahagia.. Tapi malangnya anak2 dapat "lesen besar" daripada mak ayah.. Seolah olah sikit pun xboleh sentuh anaknya.. Lama kelamaan tak ada lagi orang yg akan hormat pda guru.. 



Saya kerap di panggil oleh sekolah2 terbaik di malaysia.. Bila saya tanya tajuk apa cikgu? Cikgu jawab "sekolah ni ustaz basuh bab hormat guru.. Mereka anak orang kaya.. Orang elite.. Tapi kesian ustaz.. Bila kami tegur marah denda mereka.. Mak ayah mereka selalu salahkan cikgu.. Kami dah x tau nak buat apa.." Ada sekolah sampai cikgu kena saman sebab kejut anak dia bangun subuh mungkin cikgu tu rotan sebab anak dia xnak bangun subuh.. Allahu.. Kalau saya cikgu rotan laa kaw kaw kalau dia x solat.. 

Wahai ibu bapa.. Bukankah kita juga dulu pernah di rotan? Di tarik sekben? Di denda diri atas kerusi? Di tampo? Sehingga hari ni kita berjaya.. Sebab mak ayah kita dulu tak pernah menangkan kita kalau kita mengadu kat mak ayah kita.. Kita lagi teruk kena dengan mak ayah kita kalau kita ngadu cikgu pukul kita.. Ingat tak? 

Kesian.. Betul la kata ustaz saya tadi.. Bila cikgu lebih nak menjaga hati pelajar berbanding pelajar jaga hati cikgu.. Bermulanya kerosakan adab.. 

YaAllah ampunilah kami.. 
Bagilah kami sebagai mak ayah faham betapa besarnya pengorbanan  seorang guru.. Kita serah bulat2 pada guru untuk didik anak kita.. Padahal tanggungjawab tu tanggungjawab kita sebenarnya..

Ya Allah.. Jadikanlah kami mak ayah yg sangat memahami perasaan guru dan mementingkan anak kami beradab dengan guru.. 

YaAllah ampunilah kami.. Kami berdosa dengan guru2 anak2 kami.. Aamiin 

Nota kaki : sebenarnya begitu juga ibubapa dgn anak. 


*Rosak adab jika ibubapa lebih menjaga hati anak daripada si anak menjaga hati ibu bapanya*

Motivator Remaja,
Ustaz Khailil Razak

Semoga bermanfaat untuk saya dan kengkawan semua ... Jangan lupa jalan-jalan kat Kisah Hidup Ku & Join segmen kat Jom Bercontest

TAZKIRAH JUMAAT #63 | TAKUT KEPADA ALLAH


Salah satu sikap yang harus kita miliki sebagai muslim adalah rasa takut kepada Allah Swt ... Takut kepada Allah disini adalah adalah takut kepada murka, siksa dan azab-Nya ...

Adanya rasa takut kepada Allah Swt, membuat kita tidak berani melanggar segala ketentuan-Nya ... Yang diperintah kita kerjakan dan yang dilarang kita tinggalkan ... Takut kepada Allah akan membuat seseorang memperbanyakkan amal solehnya selama hidup di dunia ini ...


Takut kepada Allah berbeza dengan takut kepada binatang atau musuh dalam hal ini adalah takut kepada sesama manusia ... Jika takut terhadap binatang buas atau musuh yang ganas, kita harus menjauhi dan menghindarinya, sedangkan takut kepada Allah maka kita harus lebih mendekatkan diri kepada-Nya ... Semakin hebat rasa takut kepada Allah dalam hati seseorang, hendaknya semakin rajin mendekatkan diri kepada-Nya ...

Murtad

Berlakunya kemungkaran dan maksiat di sekeliling kita hari ini disebabkan rasa takut akan azab dan seksaan maha pedih dari Allah tidak ada dalam hati mereka yang melakukannya dan ini menunjukkan mereka tidak takut sama sekali dengan Allah ...

Sebenarnya rasa takut kepada Allah ini bergantung kepada tingkat keimanan seseorang ... Jika sekadar percaya adanya Allah tetapi tidak dapat berasakan takut kepada Allah, maka iman orang itu amat tipis dan lemah kerana tidak dapat berasa gerun kepada neraka serta azab Allah ... Orang yang betul-betul kenal dan takut kepada Allah hanya lahir di hati mereka yang mempunyai sikap tawakal atau penyerahan pada Allah ... Dengan kata lain, hanya orang beriman saja yang akan dapat merasai rasa takut itu ...

Dengan kata lain, tidak ada rasa takut dan gerun kepada Allah menandakan hati seseorang itu telah mati ... Al-Quran mengingatkan mengenai seksaan pedih bakal diterima orang yang derhaka (tidak takut) dan balasan nikmat bagi mereka yang melakukan kebaikan (takut).

Tanda-tanda takut kepada Allah itu kelihatan dalam 7 perkara.

1.Pada lisannya. Iaitu orang yang menghindarkan dirinya dari dusta, ghibah, menyebar fitnah dan banyak bicara. Sebaliknya ia malah menyibukkan diri dengan memperbanyakkan zikir, membaca Al-Qur'an & mencari serta berbagi ilmu. 

Bermaafan
2.Pada hatinya. Iaitu orang yang membuang rasa permusuhan, kebodohan & kedengkian terhadap sahabatnya. Lantaran kedengkian dapat menghapuskan kebaikan. Sebagaimana Rasulullah SAW telah bersabda; "Hasad itu dapat memakan kebaikan sebagaimana api membakar kayu.'" Ketahuilah bahawa hasad itu penyakit hati yang amat berbahaya. Tidak ada ubat untuk penyakit hati selain dari ilmu & amal. 

3.Pada pandangannya. Iaitu orang yang tidak suka memandang pada makanan, minuman, pakaian dan hal-hal lain yang haram. Tidak pula terpikat pada dunia. Tetapi ia memandangnya dgn mengambil iktibar. Rasulullah Saw telah bersabda; " Barangsiapa memenuhi matanya dengan perkara haram, maka Allah akan memenuhinya daripada api pada hari Kiamat." 


4.Pada perutnya. Iaitu orang yang perutnya tidak diisi barang yang haram. Itu dosa besar. Sebagaimana Rasulullah Saw bersabda; " Ketika sesuap daripada barang haram masuk ke perut seseorang, maka seluruh Malaikat di langit & di bumi melaknatinya selama sesuai dan seteguk barang itu berada di dalam perutnya. Jika dia mati dalam keadaan demikian, maka tempatnya di Neraka." 

Rasuah Itu Haram

5.Pada kedua tangannya. Iaitu orang yang tidak menggunakan untuk perkara yang haram. Tetapi hanya menggunakannya untuk taat kepada Allah Swt. Rasul Saw bersabda; "Sesungguhnya Allah Swt telah menciptakan bangunan yang di dalamnya terdapat 72 ribu aula. Setiap aula terdapat 70 ribu pondok. Tidak ada yang boleh masuk ke situ, selain orang yang ditawarkan barang haram, namun dia menolaknya krn takut kepada Allah." 

6.Pada langkah (kakinya). Iaitu orang yang tidak berjalan untuk bermaksiat, tetapi hanya melangkah untuk taat kepada Allah, mencari keridhaanNya serta untuk bergaul dengan para ulama, orang-orang saleh. 

7.Terlihat pada ketaatannya. Iaitu orang yang menjadikan ketaatannya semata-mata untuk mencari keredhaan Allah Swt, dan ia takut pada riya’ dan munafik. 


Semoga kita dan anak2 keturunan kita menjadi orang-orang yang bertakwa dan senantiasa dijaga oleh Allah Swt dan dijauhkan dari apa2 yang diharamkan Allah Swt. Aamiin

Sumber :

BAHAYA SEMUT CHARLIE

Beberapa minggu lepas ada terbaca orang tu kena serangan semut nih ... Kalau tengok kepada kesan tu teruk sangat ... So, kengkawan hati-hati tau ... Pesan kat anak-anak ...


Perkongsian info mengenai Semut Charlie ... Anak-anak yang tinggal di asrama selalu jadi mangsa semut charlie ni ... Ada jugak yang panggil Tomcat ...

Ikuti tulisan daripada Dr. Abdul Rahim mengenai bahaya dan cara nak elak dari semut ni ... Semoga bermanafaat ...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Mai doc bagi info sapa Cassanova ni supaya anda tak jadi mangsa durjananya.

A. Mr. Charlie (nama glamournya)….. handsome kacak. Tpi sapa tergoda… mangsanya akan dpt habuan Racun dr Mr Charlie bersamaan 12 kali ganda racun Cobra / Ular Tedung. Rove Beetle atau Charlie ni kita panggil SEMUT SEMAI / SEMUT KAYAP.

B. Charlie ni duk di sawah padi, padang & hutan. Nak tau dak….. dlm badan Mr. Chalie ni ada sejenis TOKSIN terbisa" di dunia, dipanggil ‘pederin’ (C24 H43 O9 N) . Jika racun tu kena kulit kita…kulit kita merah kehitaman macam terkena api..ia pedis, sakit & gatal.. dipanggil “whiplash atau lineris dermatitis”.


Doc nak bagi tau apa yg Mr. Charlie suka:

1.Tertarik pada cahaya lampu waktu malam. Elok tutup lampu & tutup semua pintu & tingkap supaya geng2 Mr. Chalie tak mai serbu pd cahaya.

2. Gunakan jaringan nyamuk untuk elak Mr Charlie masuk rumah.

3. Jangan guna semburan aerosol serangga sebab Mr Charlie kebal dgn Aerosol.

4. Kalau le Mr. Charlie merayap atas badan anda, kuis je, jangan menjerit / jangan pukul sampai perutnya TERBURAI pecah … Ni le kesilapan kita pi hentam cassanova tu sampai terburai isi perut !! Tau tak BISA/RACUN dalam perut dia tu ada HAEMOLIF tu yg 12 X bisa ular senduk akan lekat pd kulit anta lalu TERBAKAR KULIT ANDA. KULIT JADI KEMERAHAN atau GELEMBUNG. Lalu Kulit jadi PEDIH,SAKIT dan KEHITAMAN. Kadang GATAL ... Aduui emak sakiiitnya.


Apa patut anda buat bila kena Racun Mr. Charlie.

1. PI MANDI TERUS….Buang bekas racun tu secepat mungkin. Jangan tangan kita menggatal  pi garu di kulit tu.

2. Ada yg kena ALAHAN kulit yg teruk mesti dapat rawatan perubatan.

Senjata yang dapat JAUHKAN Cassanova ni bukan PERFUME HIGH CLASS YG WANGI SEMERBAK …tapi…hihihi …UBAT GEGAT je… dia lari lintang pukang.

Hihihi… Nasihat doc
Lebih baik mencegah daripada mengubati kan !

Bawa lah UBAT GEGAT selalu dalam poket anda….doc melawak je.

Ada soalan, doc jawapkan.
Drp Dr. Abdul Rahim
Klinik Abdul Rahim
2-D Pangsapuri Garuda.
Bayan Lepas. Penang.
Tel: 04-6444181

Copy&Paste

Adoiii laa ... Ngeri tengok gambar mereka-mereka yang kena serangan Semut Charlie ... Semoga bermanfaat buat kengkawan semua ... Ingat, kalau jumpa jangan picit ... Kuis jer ... Lagi selamat hembus atau tiup jer ...

Kredit: Dr. Abdul Rahim

LAPAR PERUT @ LAPAR MATA


Hi ... Kengkawan buat ape tu ? Dah makan ? Tak lapar ? Lapar yang kita rasa nie ada dua jenis sebenar nyer ...  Korang faham ker apa maksud lapar perut ngan lapar mata tu ? Meh sini nak cite skit ... 

Lapar perut@lapar fizikal ada keadaan di mana kita betul-betul lapar ... Memang dah sampai waktu kita kena makan ... Lapar sangat lah kira nyer nih ... Kita pun tak kisah dah nak makan ape pun ... Ape saja makanan yang dapat mengisi perut yang lapar ... Sebat jer ...

Tanda-tanda lapar fizikal

*Datang secara bertahap, dari yang tak terlalu lapar menjadi sangat lapar ...

*Anda merasakannya di perut bukan lidah ...

*Anda ingin makan apa pun yang dapat dimakan ...

*Mudah untuk dipuaskan dan merasa kenyang ...

Lapar mata  @ lapar emosional adalah keadaan kita tak de lah lapar sangat sebenar nyer ... Lepas kita nih dok gatal plak gie masuk group masak-masak ... Tengok macam-macam resepi yang sedap-sedap ... Ditambah plak dengan gambar-gambar yang menarik ... Ehhh, cam sedap plak ... Ehh, cam lapar plak ...  Kadang-kadang tu sebab sayang tengok makanan tak habis, kita pun makan ler, sayang nak buang ... Mak-mak ler nih, nak kemas meja makan, selalu lah jadi cam tu ... Bahaya cam nie ...

Emmm, sedap nyer makanan ...

Tanda-tanda lapar emosional

*Datang tiba-tiba setelah anda melihat makanan yang menarik

*Anda merasakannya di hati bukan di perut

*Hanya jenis makanan tertentu saja yang anda inginkan

*Sukar untuk dipenuhi dengan makanan lain

Tak bagus cam tu sebenar nyer ... Kita sepatut nyer ikut jer waktu makan yang dah ditetapkan ... Sarapan pagi, lunch & dinner ... Paling penting sarapan pagi ... Tak boleh tinggal ... Dinner pun jangan terlalu lewat ... Kuantiti makanan yang diambil pun jangan terlalu banyak ... Ape yang penting perlulah seimbang ... Kang tak pasal-pasal kena masalah penghadaman plak ... Kurang serat lah tu ...

Tanda-tanda tubuh kurang serat

*najis keras atau keluar sedikit demi sedikit dalam ukuran kecil ... Kalau bahasa kasar nyer cam taik kambing ...

*lapar setelah makan

*kembung

*mengantuk pada siang hari kerana serat membantu kestabilan kadar gula dalam darah, kurang mengambil serat akan menyebabkan gula dalam darah melonjak dan kemudian turun dengan cepat, akibat nya akan rasa lemas, lesu dan mengantuk ... Nak buat keje pun tak semangat dah ...  

Amalkan makanan seimbang


So, untuk mengelakkan sebarang masalah makanan perlu seimbang ... Makan lebih buah-buahan dan sayur-sayuran ... Air masak pun kena minum banyak ... 

Makanan Yang Memperlahankan Metabolisme Tubuh

*Tepung putih

*Daging lembu yang diternak

*Makan epal (bukan organik) dengan kulit

*Asid lemak omega-6 (cth mentega)

*Soda (sirap jagung tinggi fruktosa)

Sumber :
iSIHAT
Oktober 2016
Bil.108

Promosi BookCafe #MYCYBERSALE2016


Assalamualaikum & Selamat Petang kengkawan ... Kepada ulat buku diluar sana yang takde masa nak keluar membeli, boleh beli buku secara online dah sekarang ...


Sekarang nie BookCafe tengah buat sale ... Ada buku-buku yang dijual dengan diskaun sehingga 95% ... Buku yang berharga RM1 pun ada ... Pat pat pat sape cepat dia dapat ... Lekaih kengkawan ... KLIK jer mana-mana banner yang korang nak ... Kos penghantaran tengah percuma tu ...

Tarikh Promosi : 
26 - 30 September 2016 

#mycybersale2016
#bookcafe

FENOMENA AIR PASANG DI PELABUHAN KLANG

Mohon laluan info terkini ... Sila panjang kan peringatan kepada saudara sahabat kita yang berpotensi untuk bersedia hadapi keadaan ini ... Sama-sama kita berdoa agar tiada kejadian buruk akan berlaku ...

Banjir pasang-surut di beberapa kawasan di Pelabuhan Klang ... Air pasang yang tertinggi dengan bacaan 5.6M ...

JADUAL AIR PASANG DRPD JP S:-

18HB SEPT 2016 ~ 5.6M
19HB SEPT 2016 ~ 5.5M
20HB SEPT 2016 ~ 5.5M
21HB SEPT 2016 ~ 5.2M

PENDUDUK DIMINTA SUPAYA BERWASPADA DAN MENGAMBIL LANGKAH-LANGKAH KESELAMATAN JIKA BERLAKU LAGI BANJIR AIR PASANG TINGGI SEPERTI YANG DIJANGKAKAN





Sumber :
👍 Group Wasap 👍

CPUV NUFFNANG #101 | DOVE HAIR CARE RANGE

Alhamdulillah ... Permulaan untuk September 2016 ... Kali nie dapat kempen daripada Dove ... Rase nyer ramai yang dah tahu, Dove mengeluarkan banyak jenis produk ...
Kali nie kempen untuk produk penjagaan rambut ... Meh baca, aku malas nak translate ...

Turn to Dove hair care for products that nourish hair day after day. From shampoo to hair masks and styling products, we’ve got everything you need for nourished, beautiful hair.

With Dove hair care products, beautiful hair is more than just gloss and promises. It’s real, nourishing care that lasts. It’s care you can trust. Since the most beautiful hair is healthy hair, we’ve combined advanced hair care science that delivers both instant results and progressive nourishment for hair that gets better and better over time. So there’s no more choosing between hair looking great and being cared for.
Nie antara produk penjagaan rambut yang dikeluarkan oleh Dove ...

Treating damage, quenching dryness, restoring vitality to ageing hair – whatever you need to bring the best out of it. Lift and volumise fine hair, moisturise and define curly hair, add fullness to thinning hair: we’ve got it covered.

And to keep that care going right to the end of your routine, we’ve created styling products that nourish as well as keep your hair looking amazing.

Whatever your hair needs, there’s a product from Dove Advanced Hair Series to perk it up. Explore the range here…

Aku suka jugak produk keluaran Dove nih terutama produk penjagaan kulit ... Hand lotion ker ... Body lotion ker ... Memang best ... Lembut & wangi ... Errkk, tapi harga cam mahal lah skit ...


Kengkawan kalau ada jumpa iklan Dove menari-nari tergedik-gedik kat blog Kisah Hidup Ku dan Jom Bercontest boleh ler klik untuk yang berminat jer tau ... Tiada paksaan, tak mo pun tak pe lah ... Sob ... Sob ... Sob ...

Terima kasih #nuffnang
#dovehaircare #dovemalaysia
#kisahhidupku #jombercontest
#reviewproduct
Terima kasih kengkawan ...
Alhamdulillah ...