Putra ... Sel-sel Otak Semakin Berhubung ...

Hmmm ... Lama dah tak cite pasal perkembangan anak2 ... Kali nie nak cite pasal Putra ... Oh! Dia semakin bijak ... Semakin banyak cerita nyer ... Jangan dibiarkan berseorangan ada jer projek yang dibuat nyer ... Jom skodeng ...

Haaa tengok ... Dah jadi Hantu Bedak ... Sakit perut kami ketawa guling2 ... Memula tu dia cam pelik kakak nyer gelak kan dia ... Peh tu aku pun amek ler gambar selfie nie and tunjuk kat dia ... "Huisshhh" kate nyer ... Adoiiilaaa ... Satu rumah bau bedak malam tu ...

Haaa nie lagi satu ... Dah pandai mintak pen, pensel dan buku ... Aku plak tiba kena jadi pandai melukis ... Memula tu OK lah suh lukis mata, hidung, mulut ... Peh tu suh plak lukis pokok, buku, kapal terbang ... OK lagi tu ... Lepas tu ada ker suh lukis dinosaur, beruang dan monyet ... Tak tercapai dek akal aku ... Tu aku biar kejap jer tu, dah muka diconteng nyer ...

Nie kartun yang dia suke tengok Shaun The Sheep ... Jangan tukar channel lain mengamuklah dia ... Ajak mandi pun takmo dah ... Jangan nakal cam kambing tu dah ler ...

Robot merah ... Dah pandai mintak mainan ... Habis lah ... Terbang $$$ ...

Nie baru jer semalam dia pau aku ... Ayat mintak tu penuh lemah gemalai meruntun jiwa aku ... "Ibuuu, Putra nak kete nie boleh ? Boleh ibu ?" ... Sambil senyum sampai telinga ... Haisshhh ... 

Alhamdulillah ... Anak IBU semakin bijak ...

12 comments:

  1. Putra yg comel.
    memang sel2 nyer sedang berhubung!!!
    Shaun d sheep tu sgt cute!

    ReplyDelete
  2. hahaha....jatuh dalam tepung ka??heheh..budak2 memang suka la main bedak..habis wangi satu rumah jadinya...

    ReplyDelete
  3. MasyaAllah hantu bedakkkk!! haha

    ReplyDelete
  4. hehe...bab bedak tu lah kelakau
    memang perangai budak kalau tak main bedak
    tak sah! hehe

    ReplyDelete