Search This Blog

Mandi Weiii, Ke Laut Kita ...

Percutian yang tak dirancang ...
Semalam BigBoss ajak ler ... "Jommm ... Cepat siap, kita gie Port Dickson ..."
Haaa, ape lagi melompat-lompat semua nak mandi dulu ... Kalau tak tu bukan main susah nak suruh mandi ... Aku pun terkejut, maka packing ler ape yang patut ...

Nie budak paling suke ...
Masa nie dalam kereta on the way to Port Dickson ...
Alhamdulillah jalan tak jem ... LEKAS jer sampai ... 
Lepas tol ... Tol lagi ... Bayor je lah, kang tak sampai plak ...

Cuaca panas yang teramat, bebudak ape nie kisah cepat jer depa nak terejun ... Tak sabo dah ... Tak di kisah nyer panas membahang tu ... Aku lepak jer bawah pokok ngan Putra ... Terpaksa beli tikar lipat-lipat tu ... RM18 ngko depa ketuk aku ... Hadap kan jelah kang tak duduk plak ...

 
Kena paksa jaga barang jap, coz aku nak amek gambar depa2 mandi pantai lak ...

First time Putra mandi pantai ... Tak de lah dia takut ... 
Elok jer dia tepuk-tepuk air laut tu ...Siap minum lagi ...

Dapat amek gambar jauh jer coz aku malas nak membasahkan diri ... 
Satu ape aku tak bawak ... Payah nanti ...

BigBoss tak bagi Putra mandi lame-lame nanti rentung ...
Tak hensem plak nanti ... BigBoss & the gang sambung mandi lagi ... Rentung ler depa ... 
Hehehe ... Baru ler sama ngan ibu ...

Muka nak mandi lagi ...

Nak lari ikut BigBoss ler tu ...

Sebaik sempat aku tangkap ...

Lepas selesai semua nyer ... Tukar2 baju bersih ... Lepak2 jap sambil makan aiskrim ... Ape yang aku perhatikan, orang kat Malaysia nih suka buang sampah merata-rata ... Kalau pun tak de tong sampah ape lah salah nyer kumpul kan sampah tu buh dalam plastik ... Kejadian berlaku depan mata aku ... Ada sorang akak nie nak basuh tangan dia & anak dia kot ... Guna lah air dalam botol mineral tu ... Habis dah basuh tangan, ade ker patut dia biar jer botol tu bersepah kat situ ... Bukan susah sangat pun nak kumpul kan .... Eeee, geram betul aku tengok masa nie ... Suratkhabar lama yang orang ramai buat lapik pun bersepah-sepah .... Hmmm, anak2 aku pun kena marah sebab buang kertas aiskrim bersepah-sepah ... Aku suh kutip balik ... "KEBERSIHAN TANGGUNGJAWAB KITA BERSAMA" ...

Jommmm, cari makan plak ...



2 comments:

  1. Alahai..comelnye Putra ni.. bak pipi sket!

    ReplyDelete
  2. http://kasutkaca15.blogspot.com/2014/06/2nd-giveaway-saya-nak-striped-skirt.html


    jom join dpt skirt free tau

    ReplyDelete