Search This Blog

Showing posts with label Periksa. Show all posts
Showing posts with label Periksa. Show all posts

PROGRAM JALINAN MESRA TAHUN 6 2018

Alhamdulillah... Dapat menghadirkan diri dalam Program Jalinan Mesra Tahun 6 2018... Program ini diadakan oleh pihak sekolah untuk memberi maklumat awal mengenai mata pelajaran UPSR... Rase nyer ramai yang dah tahu pasal peperiksaan nih akan ditukarkan kepada PPSR... Takde perubahan yang mendadak cuma depa nak anak-anak nih bukan lah mengejar A semata-mata... Nak jugak anak-anak nih bersosial... Bukan maksud nyer terlibat dengan benda-benda yang tak berfaedah tu,  tapi bercampur gaul dengan rakan-rakan,  guru dan masyarakat... Program nih jugak dijalankan untuk menanamkan rasa tanggungjawab ibubapa untuk membantu bersama-sama guru bagi meningkatkan prestasi anak-anak nih... 

Program dimulakan dengan bacaan doa dan ucapan guru besar... 
Ikrar pun dilafazkan... 
Harap2 istiqamah eak Abang Ngah... Lepas tu pelbagai penerangan daripada guru-guru... 


Barisan guru-guru tahun 6 2018

Selepas sesi berkenalan,  guru-guru membentangkan aktiviti-aktiviti yang telah dirangka untuk tahun 6... Taklimat Psikometrik,  Taklimat PAFA, Taklimat Format Kertas Peperiksaan... Gigih cikgu2 nak memastikan anak2 murid berjaya... 

Insyaallah dengan kerjasama semua pihak anak-anak, ibubapa dan cikgu-cikgu, pasti kejayaan cemerlang dicapai... 

SELAMAT MENGHADAPI PEPERIKSAAN PT3 2017

Asalamualaikum.


Kepada saudara - saudara dan sahabat-sahabat yang anaknya akan menduduki Ujian PT3 yang bermula hari ini 09/10 hingga 12/10, marilah kita doakan anak2 kita semua dapat menjawab soalan-soalan dengan TENANG, LANCAR, TEPAT & CEMERLANG. 

Amiin...

Marilah kita berdoa....

. *بِسْمِ  ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم* 

ٱلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلْعَـلَمِين۞ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم۞ مَـلِكِ يَوْمِ ٱلدِّين۞إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكzَ نَسْتَعِينُ۞ ٱهْدِنَا ٱلصِّرَطَ ٱلْمُسْتَقِيمَ۞صِرَطَ ٱلَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ۞ غَيْرِ ٱلْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ ٱلضَّاۤلِّينَ۞امين

*بِسۡـــــــــمِ اللَّــــــــــهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ*
 اَلْحَمْد ُ ِللهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ
 وَالصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلىَ
  أَشْرَفِ اْلأَنْبِيَاءِ uوَالْمُرْسَلِيْن
 وَعَلَى ءَالِهِ وَصَحْبِهِ أَجْمَعين

*Ya Allah,*Minggu ini adalah minggu anak2 kami menduduki peperiksaan PT3, Kami mohon kepada Mu ya ALLAH, bantulah anak anak kami dalam peperiksaan yang mereka hadapi  YA ALLAH.

*YA ALLAH,*
Peliharalah kesihatan anak anak di hari peperiksaan. Permudahkanlah mereka menjawab soalan ketika peperiksaan nanti. Berikanlah ketenangan kepada mereka ketika menjawab soalan, jauhilah mereka daripada resah dan gelisah ketika menjawab soalan peperiksaan.

*YA ALLAH,*
Dorongkanlah hati mereka untuk menjawab setiap soalan sepertimana skema jawapan.

*YA ALLAH,*
Berilah keputusan cemerlang dalam peperiksaan anak anak kami. Mudah- mudahan dengan keputusan yang cemerlang ini mereka dapat melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi lagi, semoga ia sebagai pembuka jalan untuk mereka menjadi hamba Mu yang soleh dan solehah dan menghampiri diri mereka kepada mu ya Allah.

*YA ALLAH,*
Jadikanlah anak anak kami pelajar yang cemerlang di dunia dan di akhirat, kami mohon kepada Mu Kau perbaiki akhlak anak anak kami.

*Ya ALLAH,*
kami tidak mampu mengawasi anak anak kami setiap waktu YA ALLAH, kami serahkan anak anak kami untuk berada dibawah penjagaan Mu ketika mereka tidak bersama kami YA ALLAH. Gerakkanlah hati mereka untuk mereka berada di tempat tempat yang Engkau redhai. Dan jauhilah mereka daripada berada di tempat yang Engkau murkai.
Jauhilah mereka daripada melakukan amalan amalan yang membawa mereka ke neraka Mu ya Allah.

*YA ALLAH,*
Tetapkan hati mereka untuk menunaikan solat dan jangan Kau melalaikan mereka dengan perkara perkara yang tidak berfaedah YA ALLAH.

*YA ALLAH,*
Apa yang kami doakan ini bukan untuk diri anak anak kami sahaja, tetapi apa yang kami doakan ini juga untuk anak anak jiran jiran dan sahabat kami YA ALLAH. Berikanlah mereka kejayaan yang cemerlang di dunia dan di akhirat YA ALLAH.

*YA ALLAH*
Perkenankanlah doa kami ini.

   رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنْفُسَنَا وَاِنْ لمَ ْتَغْفِرْلَنَاوَتَرْحَمْنَا لَنَكُوْنَنَّا مِنَ اْلخَاسِرِيْنَ.
   رَبَّنَا اغْفِرْلَنَا وَِلاِخْوَانِنَا اَّلذِيْنَ سَبَقُوْنَ بِاْلاِيْمَانِِ وَلاَ تَجْعَلْ فِى قُلُوْبِنَا غِلاًّ لِلَّذِيْنَ آمَنُوْا رَبَّنَا اِنَّكَ رَؤُوْفٌ رَحِيْمٌ. 
   رَبَّنَا آتِنَا فِى الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِى الآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَاْبَ النَّارِِ.
   رََََبَّنَا تَقَبَّلْ مِنَّا اِنَّكَ أَنْتَ السَّمِيْعُ اْلعَلِيْمُ وَتُبْ عَلَيْنَا اِنَّكَ أَنْتَ التَّوَّابُ الرَّحِيْمُ. 
   وَصَلَّى اللهُ عَلىَ سَيِِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلىَ آلِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلَّمَ. 
   سُبْحَانَ رَبِِّكَ رَبِِّ اْلعِزَّةِ عَمَّا يَصِفُوْنَ 
   وَسَلاَمٌ عَلَى اْلُمرْسَلِيْنَ وَاْلحَمْدُ لِلهِ رَبِِّ اْلعَالَمِيْنَ.

 امين يا رب العالمين.

JADUAL PEPERIKSAAN PT3 2017
(UJIAN BERTULIS)





Semoga semua nyer berjaya dengan cemerlang ... Anak2 saya tahun depan ... UPSR & PT3 ... Harap-harap tak de lah perubahan drastik dalam format peperiksaan ...