Showing posts with label Harga_Minyak. Show all posts
Showing posts with label Harga_Minyak. Show all posts

HARGA MINYAK MULAI 25 MEI 2017 - 31 MEI 2017


⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽

Mulai 25 MEI 2017 - 31 MEI 2017, harga runcit Petrol dan Diesel adalah seperti yang berikut :

RON95 : ⬆ naik 4 sen (RM2.12 seliter)
RON97 : ⬆ naik 4 sen (RM2.40 seliter)
DIESEL : ⬆ naik 4 sen (RM2.03 seliter)

⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽

Muahahaha... Minyak naik lagi...  Minggu lepas pun naik jugak...  Bergembira lah sempena menyambut Ramadhan...
Amboiii... Amboiii... Amboiii...

Haaa... Marah... Marah...
Rilex... Senyum jer...
Redha orang kata...
Muahahaha...
πŸ€”πŸ€”πŸ€”

⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽


HARGA MINYAK MULAI 18 MEI 2017 - 24 MEI 2017


⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽

Mulai 18 MEI 2017 - 24 MEI 2017, harga runcit Petrol dan Diesel adalah seperti yang berikut :

RON95 : ⬆ naik 7 sen (RM2.08 seliter)
RON97 : ⬆ naik 7 sen (RM2.36 seliter)
DIESEL : ⬆ naik 4 sen (RM1.99 seliter)

⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽

Muahahaha... Setelah 3 minggu berturut-turut harga minyak mengalami penurunan, minggu nih nampak nyer naik lah pulak yer dak... Amboiii... Amboiii... Amboiii...

Haaa... Marah... Marah...
Rilex... Senyum jer...
Redha orang kata...
Muahahaha...
πŸ€”πŸ€”πŸ€”


⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽


HARGA MINYAK MULAI 11 MEI 2017 - 17 MEI 2017


⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽

Mulai 11 MEI 2017 - 17 MEI 2017, harga runcit Petrol dan Diesel adalah seperti yang berikut :

RON95 : ⬇ turun 10sen (RM2.01 seliter)
RON97 : ⬇ turun 10sen (RM2.29 seliter)
DIESEL : ⬇ turun 6sen (RM1.95 seliter)

⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽

Alhamdulillah ... Haaaa .... Turun lagi ... Terima kasih semua ... Harap-harap harga bahan mentah pun ikut ler turun ... Yerrr idak .... Tak aci ler kan, masa harga minyak naik korang naik kan harga barang... Nie harga minyak dah turun,  turun kan lah sikit harga barang... πŸ˜‰πŸ˜‰πŸ˜‰

Atau turun naik harga minyak menjelang PRU??? πŸ€”πŸ€”πŸ€”

⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽


HARGA MINYAK MULAI 4 MEI 2017 - 10 MEI 2017


⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽

Mulai  4 MEI 2017 - 10 MEI 2017, harga runcit Petrol dan Diesel adalah seperti yang berikut :

RON95 : ⬇ turun 10 sen (RM2.11 seliter)
RON97 : ⬇ turun 10 sen (RM2.39 seliter)
DIESEL : ⬇ turun 6 sen (RM2.08 seliter)

⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽

Alhamdulillah ... Haaaa .... Turun lagi ... Terima kasih semua ... Harap-harap harga bahan mentah pun ikut ler turun ... Yerrr idak .... Tak aci ler kan, masa harga minyak naik korang naik kan harga barang... Nie harga minyak dah turun,  turun kan lah sikit harga barang... πŸ˜‰πŸ˜‰πŸ˜‰

⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽


HARGA MINYAK MULAI 27 APRIL 2017 - 3 MEI 2017


⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽

Mulai  27 APRIL 2017 - 3 MEI 2017, harga runcit Petrol dan Diesel adalah seperti yang berikut :

RON95 : ⬇ turun 6 sen (RM2.21 seliter)
RON97 : ⬇ turun 5 sen (RM2.49 seliter)
DIESEL : ⬇ turun 7 sen (RM2.14 seliter)

⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽

Haaaa .... Turun dah ... Terima kasih semua ... Harap-harap harga bahan mentah pun ikut ler turun ... Yerrr idak ....

⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽


NUJUM PAK BELALANG


Nujum Pak Belalang 

Nujum Masai: Jika tuan bijaksana, marilah jawab soalan hamba.

Pak Belalang: Silakan Nujum Masai.

Nujum Masai: Ada sebuah masalah, 1 banyak-banyak, 2 sikit-sikit, 3 kadang-kadang, 4 jarang-jarang? Apakah itu?

Pak Belalang: Minyak!!!! 

Nujum Masai: Sebab!!!! 

Pak Belalang: 
1. Banyakkk ... Ertinya bulan ni sahaja, banyak kali minyak naik ...
2. Sikit-sikit ... Ertinya sikit-sikit dia naik ...
3. Jarang-Jarang ... Ertinya jarang-jarang kita dengar minyak turun ...
4. Kadang-kadang ... Ertinya kadang-kadang kita dapat merasa minyak murah ...

πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€

#CopyPaste 

HARGA MINYAK MULAI 20 APRIL 2017 - 26 APRIL 2017


⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽

Mulai  20 April 2017 - 26 April 2017. Harga runcit Petrol dan Diesel adalah seperti yang berikut :

RON95 : ⬆ naik 3 sen (RM2.27 seliter)
RON97 : ⬆ naik 2 sen (RM2.54 seliter)
DIESEL : ⬆ naik 5 sen (RM2.21 seliter)

⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽

Tu dia... Naik lagi minggu nih... Sabar no kengkawan... Teruskan senyum... Sampai masa yang sesuai nanti kita pilih lah yang lain plak...

⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽


HARGA MINYAK MULAI 13 APRIL 2017 - 19 APRIL 2017


⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽

Mulai  13 April 2017 - 19 April 2017. Harga runcit Petrol dan Diesel adalah seperti yang berikut :

RON95 : ⬆ naik 8 sen (RM2.24 seliter)
RON97 : ⬆ naik 9 sen (RM2.52 seliter)
DIESEL : ⬆ naik 8 sen (RM2.16 seliter)

⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽

Tu dia... Semua naik minggu nih... Sabar no kengkawan... Teruskan senyum... Sampai masa yang sesuai nanti kita pilih lah yang lain plak...

⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽

TURUN NAIK PETROL MULAI 6 APRIL 2017 - 12 APRIL 2017


⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽

Mulai  6 April 2017 - 12 April 2017. Harga runcit Petrol dan Diesel adalah seperti yang berikut :

RON95 : ⬆ naik 3sen (RM2.16 seliter)
RON97 : ⬆ naik 3sen (RM2.44 seliter)
DIESEL : ⬇ turun 3sen (RM2.08 seliter)

⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽

Senyum jer... Tak perlu kata apa-apa...

⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽⛽