Search This Blog

PROGRAM MUDAH KURUS BERSAMA DR MALINDA



Obesiti atau lebih dikenali sebagai kegemukan merupakan pengumpulan lemak berlebihan yang menimbun di dalam badan seseorang ... Obesiti kini dianggap sebagai satu penyakit dan terjadi apabila tisu-tisu lemak menjadi keterlaluan. Obesiti boleh menyebabkan masalah kesihatan yang serius. Obesiti tidak mengira bangsa, jantina, mahupun umur seseorang. 



Masalah obesiti semakin meningkat dalam kalangan rakyat negara kita. Peratusan rakyat Malaysia yang mempunyai berat badan yang berlebihan adalah lebih tinggi berbanding dengan negara-negara Asia yang lain. Persoalannya, apakah langkah-langkah yang boleh diambil bagi mengelakkan diri kita daripada masalah ini ??? 

Meh kengkawan nak cite sat... Saya baru jer tau pasal satu program nih yang mana dapat menurunkan berat badan dalam masa 23 hari... Teruja tak? Teruja tak? Yang penting kuat semangat + istiqamah ... 



PROGRAM MUDAH KURUS BERSAMA DR MALINDADalam program nie Dr Malinda  telah ubahsuai plan diet hCG... 

APA ITU hCG?

hCG adalah Human Chorionic Gonadothrophin, sejenis hormon yang dihasilkan di dalam badan manusia (lelaki dan wanita) dan ia dihasilkan dalam kadar yang tinggi ketika wanita hamil, ia memastikan perkembangan bayi yang sihat dimana ia membantu hypothalamus memberi ransangan untuk mengeluarkan lemak-lemak tersimpan digunakan sebagai sumber tenaga.

hCG juga akan berfungsi sekiranya tubuh berada di dalam keadaan ‘kebuluran’ dimana hCG akan menggunakan lemak tersimpan dalam badan sebagai sumber pembakaran tenaga dan ia memberikan 1,500 – 4,000 kalori sehari sebagai tenaga.
Ia bukanlah ‘sex hormon’. Ia mempunyai tindakan yang sama pada lelaki dan wanita.
Ia bertindak sebagai ‘Kunci’ untuk menggerakkan lemak yang  tersimpan dalam badan.

BAGAIMANA hCG BERFUNGSI UNTUK RAWATAN OBESITI?

Rawatan hCG untuk Obesiti ini telah dimulakan oleh Dr. Simeons, seorang doktor perubatan British. HCG memainkan peranan penting  dalam mengurangkan lemak badan melalui tindakannya kepada satu bahagian otak yang dipanggil Hipothalamus.
Hipothalamus berfungsi untuk keseimbangan badan (homeostasis). Ia bolah mengawal semua kelenjar endokrin dalam badan dan ia juga akan membantu untuk mengawal tekanan darah, suhu badan, keseimbangan cecair badan, selera makan dan berat badan.

Obesiti berlaku apabila berlaku hypothalamus gagal  berfungsi dengan baik dan menyebabkan gangguan metabolism, ketidakseimbangan hormon, nafsu makan yang tidak terkawal, pembakaran lemak yang tidak effektif dan pengumpulan lemak yang berlebihan di bahagian perut, peha, punggung dan lengan.
Kerosakan hypothalamus biasanya berlaku disebabkan oleh stress, trauma, toksin, electromagnetic field dan tabiat buruk pemakanan yg mengandungi banyak lemak trans, gula dan bahan pengawet.

hCG akan memberi signal kepada hypothalamus untuk mengerakkan lemak-lemak degil yang tersimpan lama di dalam badan – lemak yang berkumpul di perut, punggung, peha dan lengan. Lemak jenis ini sangat susah untuk dibuang kerana badan akan menyimpannya sebagai ‘survival stratergy’. Apabila kita berdiet biasa, apa yang pertama akan hilang dari badan adalah air, otot dan ‘subcutanoeus fats’ iaitu lemak yg memberi bentuk muka dan payudara. Kerana itu kebanyakkan diet boleh menyebabkan kulit menjadi kendur.

APAKAH PRINSIP YANG DIGUNAKAN DALAM RAWATAN INI?

hCG akan kombinasikan bersama-sama dengan diet rendah kalori dan prinsip pemakanan diet sihat. Ini akan memberikan ‘trick’ kepada hypothalamus dan membantu ‘membuka kunci’ lemak di mana seolah-olah ia berada dalam situasi kecemasan yang memerlukan ‘lemak jenis 3’ atau lemak abnormal  digerakkan. Pergerakan lemak ini akan membekalkan 1,500 – 4,000 kcal sebagai tenaga melalui pembakaran lemak abnormal.

DIET RENDAH KALORI & PRINSIP DIET SIHAT? MACAMANA TU?

Jangan Risau.
Semua manual dan menu pemakanan akan disediakan untuk anda!
Kebaikan program ini adalah ia seperti ‘DETOX’ program. Dan diet yang anda perlu ambil adalah – Diet yang sihat, Tanpa Gula, Karbohidrat yang sihat, Tanpa Makanan segera atau terproses, Rendah Lemak dan Tiada minuman berkarbonat. Ini sangat penting untuk memastikan kejayaan anda dalam program – Ia adalah proses ‘membersihkan sel-sel badan’ bukan sekadar diet untuk kurus sahaja.
Melalui  proses cleasing  dengan pengurangan kalori (calories restriction) dilakukan – Anda akan rasa lebih sihat dan tiada lagi masalah ‘food craving’ atau ‘food addiction’ ! Anda tidak lagi terpenjara dalam nafsu dan tabiat buruk pemakanan sendiri. Dan ini akan menyebabkan anda lebih mudah untuk membuat pembaharuan seterusnya dalam cara hidup untuk jangkamasa panjang selepas ini.

ADAKAH BERAT BOLEH MENDADAK NAIK SETELAH BERHENTI PROGRAM INI?


BONUS dari program ini adalah ia membantu keseimbangan metabolism badan. Jika anda mematuhi program ini, anda akan meningkatkan metabolism badan ke satu ‘setting’ yang baru dan keadaan ini akan mengelakkan berlakunya Kesan ‘YoYo’ – kenaikkan mendadak setelah berhenti rawatan program.

Sharing @ Testimoni dari Clients di Dr Malinda Health & Beauty Academy

Puan Farah



Puan Suriya

Puan Diana

Puan Salwa

Puan Hani

Cik Nashar

Puan Ruslina



Cik Shaheenaz


BERMINAT??? 


BERAPA HARGA PAKEJ HCG NI? 


1. Untuk Pakej Hcg 23 hari ialah RM 1580 sahaja. 
2. Untuk Pakej Hcg dan Supplements RM1980 
3. Pakej Hcg 46 Hari RM2980 

Jangan Khuatir! 

Kami mempunyai PROMOSI DISKAUN ISTIMEWA bulan ini dan juga HADIAH PERCUMA sekiranya anda berminat untuk menjalani program ini. 


Bagaimana nak join Program Mudah Kurus Bersama Dr.Malinda ???

Blog : Dr.Malinda
No. Telefon : +60 17 508 4430 

#DrMalinda 
#MudahKurus20 
#JomKurusCepat





4 comments:

  1. Wah nampak beza tak payah london slim bagai..hehe

    ReplyDelete
  2. Hai... Bonde singgah sini... Bonde teruja tengok testimoni tukan... slim gitu,

    www.bondezaidalifah.com

    ReplyDelete