Search This Blog

Kisah Bebudak Sekarang

Dah dekat 22 tahun aku meninggalkan zaman persekolahan ... Bila tengok balik perbezaan budak sekolah zaman dahulu dan zaman sekarang jauh sangat berbeza ... Kalau tengok akan cara bebudak sekolah sekarang aku rase takut ... Cabaran membesarkan anak-anak zaman sekarang bermacam-macam ... Sungguh aku takut ... Kalau dibiarkan tak ditegah melampau-lampau kalau ditegur merajuk ... Mencabar sungguh menjadi ibubapa zaman sekarang ... Malah cabaran tu terpalit sama kepada cikgu-cikgu di sekolah ... Meh tengok cam ner bebudak sekolah zaman sekarang jawab soalan ujian ... Masa zaman aku dulu tak plak aku jumpa chenghini ... Paling tidak pun tinggalkan kosong jer kot lah tak tau nak jawab sangat ... Kelakar pun ada ...

Tengok gaya budak nih menjawab mesti Mak nyer penjual periuk noxxa ...

Tulis surat cinta kat cikgu ... Nie biasa lah, zaman dulu pun dah ada kot ... 
Kecik-kecik dah gedik kan ...

Kesian pengantin lelaki tu, dah elok segak berbaju melayu bersanding plak ngan pengantin perempuan yang comel ... Ada ker peribahasa tu dijawab nyer ... Hahaha ...

Nangis cikgu tengok budak jawab cam nih ... Penat cikgu ajarkan ... Budak nih samada tak paham soalan atau tak pandai jawi ler tu ... Tapi nak kate ape ada jugak orang dewasa yang tak tahu baca jawi, tapi jangan lah jawab ujian cam tu kot ... Huhuhu ....

Pandai budak nih jawab ...

Adoi laaa ... Sesak nafas cikgu baca jawapan budak nih ...

Dan bagi aku yang nih paling win ... Mesti bapak@mak budak nih kaki politik ...
Harap2 budak nih jadi ahli politik berjaya dah besar nanti ... Jadi menteri cerdik pandai bantu rakyat jelata ... Ehhh, lebih-lebih plak kang kena tutup plak blog nih macam The Malaysian Insider ... Huhuhu ...

Mohon maaf gambar-gambar nie semua saya dapat dari group wasap, so saya tak dapat nak letak sumber nyer ... Kalau ada pemilik gambar yang tak setuju, mohon beritau saya, saya boleh padam gambar tersebut dari entry nih ...

1 comment:

  1. ha ha ha :)
    yes, yg last tu paling win, hani.
    ada gak aida baca ni kat fb. kelakar.
    but ia beri ilmu jugak la ~ anak2 ni dia dgr apa yg kita kata.
    dia ikut apa yg kita buat.
    dia imitate, kan?
    so mak ayah kena proper la perangai dan percakapan.

    ReplyDelete