Search This Blog

Pelaburan Hartanah


Sekarang nie semua orang bercerita soal hartanah dan kewangan ... Maklum ler zaman GST nih ... Zaman harga barang melambung-lambung naik nyer ...  Aku saja nak share kat semua kisah nie ... Bukan nak menunjuk ... Tapi nak share ja ... Sebab aku nak kongsi ngan kengkawan ... Tak mo ler kedekut kan ...


Di usia 40 tahun ini, dengan restu Tuhan aku telah berjaya memiliki 4 buah rumah teres setingkat ...  Bungalow ada 2 (Pahang &; Damansara) ... Walaupun simpanan pada awalnya banyak, tapi bila dah mula terjebak beli tanah ladang kelapa sawit dan getah, duit makin berkurang ... Ada jugak terlibat sikit2 beli lot kosong di Kuala Lumpur dan dikawasan-kawasan lain yang agak tinggi nilainya ... Mujurlah aku ada rakan kongsi yang sanggup memberikan sedikit dana pada aku ... Aku juga hampir2 dipenjara kerana menceroboh secara tidak sengaja atas tanah yang tidak dibenarkan ... Apabila semua pelaburan aku membawa banyak pulangan, aku hampir2 membeli dan membina hotel atas lot2 kosong yang aku beli sebelum nie ... Semua urusan dah siap ... Tinggai nak bayar ... Maka akan tersondol lah tanah-tanah tersebut ...

Tapi harapan aku musnah, bila anak saudara aku pijak papan SAIDINA aku ... Runtuh semua rumah dan hotel yang aku nak dibina ... Duit nie takyah cakaplah, habis berterabur satu rumah ... Arghhh ... Bersepah dibuatnya ... Musnah sudah impian aku selama ini ...

Sekian kisah investment saya ...
Jangan marah haaaa .... 
Tekun hampa baca kannn ...

Aku nak kongsi ngan korang ...
Aku tak nak ler terkena sensorang ...

Apa punya lawak daa ...

No comments:

Post a Comment