Showing posts with label IPU. Show all posts
Showing posts with label IPU. Show all posts

Sekolah di KL, Selangor, Putrajaya, N.Sembilan, Melaka Tutup


Akhir nyer ... Selasa, 15/9/2015 Semua sekolah di Kuala Lumpur, Selangor, Putrajaya, Negeri Sembilan, Melaka diarah tutup ...

Setelah seminggu lebih berhempas pulas dengan cuaca jerebu ... Akhir nyer pengumuman dibuat jugak ... Sebaik ... Dengan kesihatan yang semakin menurun, aku tak dapat bayangkan cam ner bebudak nie nak survive ... Aku yang tua bangka nie pun terasa perit nyer ...


Semalam aku ada up status kat FB pasal kerisauan aku tentang kesihatan bebudak nie ... Ramai jugak yang merungut termasuk cikgu2 ... Tapi terpaksa akur jugak ... "Saya Yang Menurut Perintah" ... Bagi aku IPU 200 yang dah ditetapkan oleh kementerian tu agak tinggi untuk bebudak nie ... Aku punya lah risau coz anak2 aku nie semua nyer jenis susah nak makan ubat ... Kan ker payah kalau dah kena ...

 

Nie IPU setakat pukul 10 malam semalam ... Meningkat dan terus meningkat ... Sebelum tido semalam aku tengok Banting dah 200 lebih ...

Alhamdulillah, pagi nie bertalu-talu masuk wasap kat aku mengatakan hari nie bebudak direhatkan ... Dapat lah rehat 2 hari ... Kena kuarantin dalam rumah jer lah ... Tapi Cikgu2 masih perlu hadir ke sekolah untuk menguruskan keselamatan murid yang masih datang kerana tidak mendapat makluman penutupan ... 

Klik SINI untuk mendapatkan maklumat terkini pasal API/IPU ...
#jerebu 

AIR POLLUTANT INDEX (API) INDEKS PENCEMAR UDARA (IPU)

Jerebu datang lagi ...
Setakat nie kesihatan kami sekeluarga masih OK lagi ... Harap-harap jerebu tidak bertambah teruk ...

Klik SINI untuk mendapatkan maklumat terkini pasal API/IPU ...
Dalam keadaan cuaca yang tak berapa bagus, langkah berjaga-jaga perlu dititikberatkan untuk menjaga kesihatan ... Meh tengok sini ...