Search This Blog

Hussien Melarikan Diri



Hussien bukan peliharaan aku... Asal kejadian nyer hanya lah kucing jalanan, seperti yang lain-lain juga... Menjengok di tingkap dapur mencari sesuap nasi... Aku campak-campak jer mana-mana lebihan lauk yang ada...

Putra bagi makan kat luar... 

Lama-lama dah menjadi penduduk tetap kat rumah aku nie... Selalu lepak kat rumah aku nie... Menjadi hero menjaga kawasan rumah aku nie... Masa memuda dulu, menjadi taiko... Dengan tubuh badan yang sado, maka bercakaran aje lah dia... Ada jer nampak yang lain, habis diligannyer...


Hussien dan Yaasin...
Dua-dua dah takde...

Tapi ada jer kucing lain yang dia boleh terima... Aku pun tak pasti ape kriteria yang dia tetapkan untuk menjadi sahabat... Hussien jugak selalu lepak dalam rumah aku, walaupun aku tak berapa suka...

Lepak atas sejadah... 
Tak pasti lah dia solat ker apa... 

Sekarang,  Hussien dah hilang ntah ke mana... Hussien dah tua,  dah kurus,  tak sesado yang dulu... Ntah mana lah Hussien melarikan diri... Tapi kan dalam minggu lepas aku ada nampak dia kat luar, masa aku sudai kain... Aku tegur dia "Hussien gie mana?"๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข Cepat cepat aku masuk dalam nak ambil ikan goreng lebihan lauk semalam... Aku keluar balik tengok tengok dah tak de... Jenuh aku panggil... Fatiha saksi kejadian... ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ BigBoss cakap jelmaan kot datang melawat... 

Huwaaaa... Ke manakah Hussien melarikan diri?  Atau adakah Hussien dah xde... 





5 comments:

  1. mana pergi hussien... kata org wlupun jauh dia pergi tapi dia akan kembali jua....

    ReplyDelete
  2. alolo..meow pula...
    saya singgah dan follow.. follow me back..
    https://misseffah-ara.blogspot.my/2018/02/14-february-2018-selamat-ulang-tahun.html

    ReplyDelete
  3. mungkin husin lari di kampung pisang.. hehe

    Jemput singgah tgk entry terkini k.. :)
    1. Ampunkan Dosaku

    ReplyDelete