Banjir Pantai Timur 2014

Assalamualaikum dan Salam Sejatera semua ... Bersiaran lansung dari Jengka, Pahang ... Kami sekeluarga tak lepas balik KL, patut nyer Ahad 28/12/2014 kena balik ... LPT dan jalan lama dua2 laluan ditutup kepada semua jenis kenderaan ... Air Sungai Pahang dah melimpah ... Nie pun dah dua tiga hari hujan ...

 So tak dapat hadir orientasi tahun satu Fatiha ... Alhamdulillah Uwan Gombak dah tolong maklum kan kat sekolah ... Alhamdulillah jugak Sesi Persekolahan 2015 ditangguhkan ... 

Air takde dah empat hari, mujur ada simpanan dalam kolah yang besar ... Berjimat cermat lah Kami ... Mujur bekalan elektrik masih ada ... Bekalan bahan mentah hampir habis, ikan ayam sayur memang takde lah ... Alhamdulillah bahan2 kering masih ada ... Telur dan sardin tu masih ada ... Awal2 aritu sempat sambar dua bungkus biskut untuk alas perut jika diperlukan nanti ...

Insyaallah, air dah surut nanti pulang lah Kami ke KL ... Jalan alternatif ada tapi terlalu jauh dengan risiko yang amat tinggi ... Lagipun tak sampai hati nak tinggalkan MIL dan Adik OKU nie sendirian dalam keadaan kritikal nie ...

Doakan Kami selamat dan dipermudahkan segala urusan ...

p/s : Gambar2 nanti lah upload, kang habis lak kuota, 

5 comments:

  1. saya pun xjd ambik cuti sbb takut x lepas nak balik trg.. semoga banjir cepat beransur dan semuanya selamat.. amiinn..

    ReplyDelete
  2. Semoga segalanya dipermudahkan oleh Allah SWT...

    ReplyDelete
  3. semoga semuanya berjalan lancar :)

    ReplyDelete