Search This Blog

Pose ...

Alhamdulillah ... Luqman berjaya pose penuh semalam. Pada awal nyer okay ... Cergas ... Sampai tengahhari, waktu nak pergi Sek. Keb. ada cam penat2 skit, aku pun suruh dia rileks dalam bilik, dia bantai main game kat hp, so, okaylah. Bila sampai masa nak suruh gie sekolah tu ada masalah skit, aku pun pujuk2 n mandi kan dia (besa mandi sendiri).

Waktu balik persekolahan di awalkan sejam, aku pun bersedia awal jugak, coz dah rasa mesti dia penat giler2. Memang tepat seperti yang di duga, jumpa jer aku tadi ... "Nah, ambik beg nih, Luqman penat..." ... Aku pun ambek ler ... Memang besa aku yang bawak kan beg dia pun (berat, wpun dah ikut jadual). "Ibu... Luqman nak minum air ... Dahaga sangat ...". Eisehmannn, cam ner nak pujuk nih, kebetulan lak husband pun baru balik, sebaik, husband aku ler yg pujuk coz tinggal beberapa jam jer lagi nak bukak pose... Sayang ...

"Luqman nak minum air sekarang jugak ...". Sayang jer, aku pujuk lagi, tanggal kan baju sekolah, pakaikan dulu baju rumah. Gaya cam mandi pun tak larat. Suruh dia baring sambil tengok tv. Husband aku pun bwk yang berdua tu jenjalan naik moto ... Luqman pun tertido, tak pelah ...

Aku pun menyediakan apa2 yang patut, sambil2 tu gie rumah abah aku tolong2 apa yang patut ( mak takde, ke Penang, tolong jaga baby adik aku, coz mak dia kena tahan wad, ada masalah skit). Penat jugak ke depan ke belakang ... Tapi tak pelah ... Dia orang tu lagi byk bersusah payah utk aku ... Tak terbalas rase nyer ... Husband aku ke Pasar Ramadhan membeli ape yang patut. Dah dekat nak azan baru kejut kan Luqman ... "Nak azan dah, nak mandi tak ?" ... Tiada jawwapan hanya gelengan kepala ..."Basuh muka ..."

Azan berkumandang ... Alhamdulillah ... Luqman berjaya pose penuh sehari, walaupun melepek. Harap dapat pose penuh sebulan. Bukak pose Luqman makan buah epal (tak suka kurma) ... Minum air teh o ... Lepas tu tak larat dah ... Rehat2 jap ... "Ibu... Mandikanlah Luqman..." ... "Okay, Tapi janji lepas nih kena makan tau ... Esok nak pose lagi nanti tak larat ...".."Okay, Luqman janji.."

Bangun sahur pagi nih kelihatan agak bersemangat.

Ya Allah, kutkanlah semangat anak kecil ini untuk memenuhi tuntutan Mu ...

No comments:

Post a Comment