Search This Blog

Yassin dah takde ...

Manusia merancang, Allah juga merancang, Sesungguhnya perancangan Allah yg terbaik ... Semoga keluarga redha dan tabah menghadapinya ... Inna Lillahi wa inna ilaihi raji'un ... 
Al-Fatihah ...

Adoiii lah ... Kejadian menyayat hati petang tadi ... Yassin dijumpai mati di celah-celah pasu mak aku ... Aku plak yang nampak tu ... Merembes jugak air mata aku ... Nak kata aku suka sangat ngan kucing, tak de lah pulak ... Tapi terasa lah kehilangan ... Yassin nih, BigBoss bawak balik dari mana ntah, dia jumpa kat kedai makan ... Memang saje tak bela dalam sangkar, bagi bebas kuar masuk rumah ... Yassin nih aku rase xde lah tua sangat, so memang rajin merayap ... Pernah tu sebulan hilang tak balik rumah ... Ehh, tak lama lepas tu muncul balik ... Bebudak nie pun dah suke, Kadang-kadang tu tido same-same ...

Punca kematian tak diketahui ... Dua tiga hari nie, seperti biasa hilang tak balik umah ... Semalam mak aku kate ade kat bawah penyidai ... Aku pie cari xde plak ... Pagi tadi ada plak bawah kete ... BigBoss start kete, dia tak lari pun ... BigBoss angkat and letak kat depan rumah mak aku ... Kurus ... Tak bermaya ... Tak aktif ... Mengiau pun tak kuat ... Tapi tak de kecederaan luaran ... Aku try bagi susu ... Minum ler skit ... Peh tu aku buat tugasan2 aku seperti biasa ... Tak lama tu tengok hilang balik ...

Petang tu lepas berjalan menjamu mata di Bazar Ramadhan, aku perhati kan sekeliling halaman rumah mak aku, and nampak Yassin di celah-celah pasu ... Aku agak dah mati coz kepala terkulai and ada kesan berair kat lantai tu ... Bila BigBoss angkat, nak tanam lah kan, ada sedikit kesan muntah berwarna hijau ... Menangis aku tengok Yassin dah keras cam tu ...  Ramai kengkawan yang cakap kemungkinan keracunan or kena racun ... Wallahua'lam ... And aku tak sampai hati nak tengok majlis pengkebumian tu ... Sampai skang pun aku rase sebak bila nak tulis entry nih ...

Pemergian Yassin di bulan mulia, 10 Ramadhan ... Semoga damai di sana ...

Kebetulan plak ada tetamu tak diundang malam nie ...

No comments:

Post a Comment