Search This Blog

Kronologi 4/5/2013 ...

Seperti yang telah diarahkan, aku dikehendaki ke hospital pada 3/5/2013 ... Seawal pagi telah bertolak ke hospital ... Terus ke dewan bersalin ... Aku ingat kan sekejap jer ... Tapi mak aii lama gile ... Orang yang nak beranak pun ramai giler tambah lak yang mengurus nyer Dr. Pelatih yang kalut tapi cun ... Huhuhu ... Akhir nyer dapat masuk wad dalam pukul 6 lebih ... Sebelum tu sempat lagi aku gie minum2 kat cafe dengan Big Boss ... Siap pakai kain pink hospital lagi ... Bila dah dlm wad ada ler Dr. datang tgk ... Since dah nak malam Dr. suh rehat jer ... Esok baru masuk ubat untuk bersalin ... Ngeri siot ...

4/5/2013 ...

Seawal 4.30pg aku dikejutkan untuk check jantung baby ... Keadaan ok sumer nyer ... Dalam pukul 6.45pg Dr. datang untuk masuk kan ubat ... Berdebar-debar jugak coz tak tau ape akan jadi, memang akan rase sakit tapi bergantung pada diri masing2 ... Cepat or lambat nyer ... Masa Dr. masuk kan ubat tu x de ler rase ape2 ... Tak lama lepas tu rase sakit skit-skit cam senggugut tu ... Dalam pukul 10.00pg sakit dah rase lebih kerap, dalam selang masa 10minit ... Tapi masih leh bertahan ... Leh jalan-jalan dalam wad lagi, dari hujung sini sampai hujung sana ... Sambung tengok tv yg xde suara ... Hmmm ... Dlm tengahari tu Dr. dtg check lagi, cam ner perkembangan aku ... Dr. kate dah bukak dalam 4cm ... Sakit wehh Dr. check ... Masa nih aku minta kat Dr. ubat tahan sakit ... Tak lama lepas tu rase sakit lebih kerap, dalam selang masa 5 minit ... Dalam 3.30ptg tu Misi dtg cucuk ubat tahan sakit kat bontot ... Misi kate rase sakit still terasa tapi kita akan rase lebih relax n ngantuk skit ... So apelagi, layannzz tido ... Sambil2 tu layan msg ngan Along n Melati yang nak datang melawat ... Tengah relax-relax tu lebih kurang pukul 6.15ptg aku rasa ada mende meletup-letup dalam perut aku ... Peh tu aku rase ade cecair keluar, eh ! Aku terkencing ker ? Oh rupe2 nyer air ketuban pecah ... Tak lama lepas tu sakit yang teramat sangat, hanya orang yang beranak jer tahu sakit nyer cam ner ... Hilang mood nak makan n berborak ... Misi pun marah coz aku tak mo makan ... Takde tenaga nanti, kate Misi ... Aku pun layan sakit sambil pejam mata n baring mengereng ... Macam2 zikir dah baca ... Tak lama peh tu datang lak Misi nak bagi ubat berak, elok jer aku nak terlentang, aku rase nak meneran, Misi panggil Dr., ape yang aku dengar "dah fully, cepat bawak bilik bersalin" ... Berkejar-kejar lah Misi2 menolak katil aku ke bilik bersalin ... Big Boss pun ikut ... Aku masuk bilik bersalin tu lebih kurang pukul 7.20mlm ... Alhamdulillah tepat 7.44mlm lahir lah baby boy seberat 3.19kg ... Bertambah lagi ummat Nabi Muhammad s.a.w.  ... Sekian ...

Published with Blogger-droid v2.0.10

No comments:

Post a Comment