Search This Blog

Nikmati Penerbangan Kuala Lumpur Ke Bangkok Dengan Harga Yang Luar Biasa


Korang tengah cari tiket penerbangan ke Bangkok dengan harga yang terendah ke? Aku ada dengar Traveloka menawarkan harga penerbangan ke Bangkok yang bermula dari RM3++ dari Kuala Lumpur. Tapi korang kena cepat taw sebab harga tiket ni berubah dari masa ke semasa. Kalau korang nak book hari ni better korang book hari ni jugak sebab kalau korang book esoknya mungkin harga akan berubah. 


Kalau korang nak lagi mudah la kan, korang masuk jer website Taveloka. Once korang dah masuk korang akan nampak satu calendar di mana setiap tarikh dalam calendar tu dah ada harga bagi setiap penerbangan ke Bangkok dari Kuala Lumpur. So tak perlu la korang bersusah payah nak cari satu demi satu kan. Korang just tekan jer tarikh yang mana korang nak pergi then nanti sistem tu akan navigate korang ke screen seterusnya iaitu screen untuk book tiket. Harga lain lain yer korang bagi setiap tarikh yang berbeza.  Korang boleh pilih yer sama ada nak tiket untuk sehala mahupun tiket untuk pergi balik. Senang jer u olls, just tekan tarikh jer, yang penting korang plan dulu nak pergi bila then lepas dah decide boleh la korang terus book onlne..hehhee
        

Bila korang dah pilih tarikh yang korang nak tu, kan aku mention tadi dia akan bawakan korang ke next screen yang mana di screen tersebut korang boleh pilih flight dan masa untuk ke destinasi yang korang pilih tu. Antara penerbangan yang ada ialah Malaysia Airlines, Air Asia, Bangkok Airways dan banyak lagi. Then bila korang dah decide yang mana korang nak, korang just klik jer butang pilih so next screen akan terpapar. 



Screen yang seterusnya, korang hanya perlu memasukan detail korang, tiket untuk berapa orang and proceed untuk bayar online. Korang boleh membuat pembayaran secara online banking mahupun menggunakan kad kredit.
     

   
Untuk pengetahuan korang la yer, tempoh penerbangan ialah selama 2jam 5 minit. Korang dikehendaki daftar masuk ke pintu pelepasan Sembilan puluh minit sebelum berlepas. Jangan lewat yer takot nanti korang jadi kelam kabut and then terlepas flight. 

Selain daripada itu, korang juga boleh survey jenis penerbangan yang ada di KLIA dan KLIA2. Tak silap aku lebih 20 jenis penerbangan terdapat di KLIA dan sebanyak tujuh penerbangan di KLIA2. So korang boleh la decide nak naik penerbangan yang mana mengikut keselesaan korang.
        
Korang juga boleh survey jadual penerbangan untuk setiap hari di website Traveloka. Selain daripada book tiket flight, di screen yang sama juga di sebelah bawah, terdapat satu bahagian yang memaparkan promosi hotel yang terdapat di Bangkok. Haa dah nak bercuti ke Bangkok tu mesti la korang memerlukan tempat penginapan betol tak. So boleh la korang terus survey hotel di situ. Korang nak hotel berapa bintang?? Tiga bintang ke lima bintang ke semua ada..just klik jer hotel mana yang korang nak yang penting selari dengan bajet korang.

Yang bestnya korang tentang Traveloka ni, ia adalah satu transaksi dalam talian yang selamat di mana setiap maklumat yang anda masukan semasa menempah akan dilindungi oleh teknologi RapidSSL yang sah. Korang juga akan terima e-tiket atau baucar hotel secara terus dalam emel yang korang daftarkan semasa proses menempah. So korang kena masukan email yang sah korang yang aktif okay nanti tak dapat pulak tiket or voucher hotel. Bukan itu sahaja, Traveloka juga merupakan sebuah website carian yang paling meluas dimana korang boleh membuat perbandingan tiket penerbangan dan hotel-hotel idaman anda pada harga yang murah dalam satu website.

        

Banyak kan faedah dan benefit kalau korang book tiket flight korang dengan menggunakan Traveloka ni. So jom la kita book flight for Kuala lumpur to Bangkok sekarang di website Traveloka untuk dapatkan tiket anda pada harga yang terendah!


5 comments:

  1. sejak2 asyik dapat souvenirs dari Thailand memang rasa nak pergi Thailand. makanan dahla sedap2 =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dapat cenderahati pun jadilah, saya nih nak sampai nyer ntah bila...

      Delete