Search This Blog

Tak Nangis Pun ...

Hari nie check-up Putra untuk dua bulan ... Biasa lah aku check-up kat KKIA, Gombak Setia jer ... Seperti biasa awal pagi dah bersiap ... Putra ok jer, kena kejut tido, nenen sekejap, peh tu mandi ... Biar dia selesa skit ... Sampai kat klinik yang sentiasa penuh, mujur bawak keta tolak die ... Kalau tak mau lenguh tangan aku mendukung Putra ... Menunggu lah sehingga nombor dipanggil ... Lama jugak menunggu ... Akhir nyer, berat naik dari 4kg ke 4.8kg ... Oklah ... Tunggu lagi .... Sampai ngantuk2 aku, sebaik Putra anak soleh ... Elok jer die ... Masuk bilik suntikan pun lambat ... Aku rase sume gara-gara nurse pelatih yg handle ... Segala-gala nyer lambat ... Masuk bilik suntikan Putra still mamai lagi ... Kali nih suntikan 5 serangkai untuk otak, paru-paru n macam-macam lagilah ... Misi Pelatih dah terangkan sume nyer, maka kena lah Putra injection ... Putra ok jer aku tengok ... Start dari jarum dicucuk, ubat dimasukkan dan jarum ditarik balik, maintain jer ... Ya Allah, terkejut aku, Misi tu pun terkekut ... "Baik nyer budak nih, tak nangis, tak bunyi skit pun ...

Alhamdulillah, sihat walafiat ... Semoga anak ibu terus membesar dengan jaya nyer ...

3 comments:

  1. saya kan dulu masa anak medical check up,mesti suruh hubby yang bawa masuk depa untuk injection.tak sampai hati huhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih sudi singgah ...
      Nak wat cam ner BigBoss keje, redha jer lah ...

      Delete