Search This Blog

Eeeee ... Gatal nyer ...

Sian nyer ... Anak ibu kena gigit nyamuk malam tadi ... Langkah berjaga-jaga telah diambil dengan memasang kelambu ... Tak tau ler cam ner boleh lepas masuk ...

Apa nak buat eak ? Kesan gigitan nyamuk tu leh sapu ape2 ker ? Nyamuk lak cam ner nak kurang kan ?

13 comments:

  1. selalunya sapu minyak gamat jelah
    psl nak halau tu
    ade orang cakap sembur dgn serai wangi pun boleh

    ReplyDelete
  2. sekarang banyak nyamuk, pantang terbuka sikit masuk jer dia..cara terbaik adlh guna kelambu. dan untuk merah2 tu sapukan minyak gamat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang dah pakai kelambu, tp tak tau cam ner ada yang terlepas masuk ...

      Delete
  3. hai.. salam kenal,
    follower no.74
    done follow sini,
    jom follow teman yea yunk..=)

    http://tengkubutang@blogspot.com/ -->(official)
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/ -->2nd blog
    http://honeyoyeke.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Nyamuk ni bila hinggap kat kelambu..dia akan cari jalan masuk...sampai kebawah dia melata...pernah tgk perangai nyamuk ni msa duk dlm pantang dulu...soo..letak bantal keliling kelambu baby...hahaha,,,hamekk...
    Bekas kna gigit nyamuk tu letak mopiko..hehehe...kesian baby gatal2 tangan dan muka kna gigit nyamuk...

    ReplyDelete
  5. TQ pada semua yg sudi jalan-jalan kat sini ...

    ReplyDelete
  6. ye betul kata sis norhazlina,kak lea dulu pun timpa hujung bucu kelambu dengan bantal.sapu mozilla boleh aje..hah tak pun sis beli vicks 21st century yang strawberry tu khas untuk kanak2 kecil.kak lea dari dulu sampai la ni stok tak putus kat rumah ....

    ReplyDelete