Search This Blog

KISAH SI PENAPIS AIR

Aku nak cite kisah yang berlaku pada tengahari 20 November 2017 ... Tengahari biasalah tengah sibuk nak urus anak-anak ke sekolah ... Biasa nyer pintu masa nih memang tak bertutup, baik grill ataupun pintu papan tu ... Anak-anak tengah sibuk keluar masuk untuk ke sekolah ... Sebaik kebetulan hari tu aku tutup grill sahaja ... 

Dalam zaman sekarang nih, macam-macam jenis orang wujud di muka bumi nih ...  Susah betul nak ber"husnuzon" dengan semua orang ... Tengahari tu aku didatangi seorang wanita bertudung, pada pandangan mata aku, masih muda lagi ... Kata nyer nak pasang penapis air ... Produk baru kata nyer ... Nak test dalam seminggu, nak tengok  keberkesanan produk... Ada perubahan atau tidak ke atas kualiti air di rumah...

Lepas seminggu, kalau suka boleh teruskan ... Mungkin dengan sekian-sekian bayaran... Kalau tak mo, boleh cabut balik tanpa sebarang bayaran dikenakan ... Aku nih cuak sungguh ... Takut dengan bermacam-macam kejadian di sekeliling... So, aku dengan cepat jer cakap xmo... x berminat... Ada pamplet disediakan, tapi aku tak berminat nak ambik @ takut ... Cakap pun dari jauh jer ... Budak tu pun macam "Alaaa Kak, kenapa tak nak ?" ... Dia macam pelik sebab aku tak nak cuba, tak mo ambik pamplet... Free kot ... Pasang tak payah bayar, cabut balik pun xpayah bayar ... 

Aku memikirkan kalau aku setuju nak test kompem kena bagi dia masuk untuk segala mak nenek... Eeee, memang tak lah ...Kompem bukan dia yang pasang kot... Kompem yang sado-sado akan masuk rumah @ kawasan rumah ... Oh! Memang tidak lah ... Maaf yer  mana-mana salesman @ salesgirl yang menjual memang aku tak bukak... Makcik jual kepek pun aku cakap dari jauh jer ...

Aku tak amik pamplet yang disediakan, tapi yang aku perasan gambar penapis tu lebih kurang macam nie lah ...

Korang pernah tak kena cam nie ? Korang bagi masuk rumah ker ? Korang pernah test ker produk penapis air cam tu ? Ada ker datang kawasan rumah korang ? 

AWAS !!!
Kawan-kawan aku kebanyakkan nyer semua suruh abaikan ... Kata nyer modus operandi nak menipu ... Memang ada kes yang akhir nyer merompak ... Ada pulak yang akhir nyer kena paksa beli ... Makna nyer kena bayar ... So, kengkawan semua ... Hati-hati jer lah ...

1 comment:

  1. Betul tu. Sekarang ni orang nak menipu nak merompak macam-macam cara diorang guna. Moga kita semua dijauhi dengan perkara-perkara yang kita tak ingini jadi.

    ReplyDelete