Search This Blog

Sahabat Dalam Tubuh

BigBoss aku suka lagu nih ...
Sila hayati yerr kengkawan ...

Mawi & Filsuf

Budak budak pergi mengaji 
Pergi mengaji di waktu hujan 
Sudahkah engkau mengenal diri 
Kau kata dah kenal tuhan 

Sahabat siapa yang bergelar sahabat 
Yang didepan kita hanyalah sebagai syarat 
Sahabat siapa yang sebenar sahabat 
Sukar nak dicari payah juga nak mendapat 
Satu jiwa dalam tubuh yang berbeza 

Ya cinta ya nyawa 
Ya rindu ya kalbu 

Siapakah kita di dalam kita 

Kamu adalah aku tapi aku bukanlah kamu 
Kamu menjadi aku yang sebenar benarnya aku 
Kita sentiasa bersama tapi tidak pernah bersua 
Kamu selalu disisi aku yang selalu mencari 

Siapakah kita di dalam kita 
Siapakah kita di dalam kita 
Cubalah kita pejamkan mata 
Adakah kita sudah sedia 

Siapakah kita di dalam kita 
Cubalah kita pejamkan mata 
Tinggalkanlah sejenak dunia 

Siapakah kita di dalam kita 
Cubalah kita pejamkan mata 
Sambil kita bertanya 

Siapakah kita di dalam kita 

Orang arab balik arab berjubah labuh 
Teman jauh jangan harap jadi sabahat dalam tubuh 

Orang arab balik arab berjubah labuh 
Teman jauh jangan harap jadi sabahat dalam tubuh 

Siapakah kita di dalam kita 
Siapakah kita di dalam kita 

Kamu adalah aku aku bukanlah kamu 
Kamu menjadi aku yang sebenarnya aku 
Tiada yang dapat merasa apa yang kita rasa 
Apabila kita sedih apabila kita duka 
Apabila kita pilu apabila kita hiba 
Tapi pernahkah kita bertanya kepada dia 
Setiap hari pabila kita sedang mencerminkan diri ini 
Apa khabar kamu apa khabar hati 
Apa khabar jiwa dan seluruh tubuh ini 
Jikalau masih ada yang belum faham dan mengerti 
 Mawi marilah kita bicara dari dalam hati ke hati 

Ya cinta ya nyawa 
Ya rindu ya kalbu 

Dapatkah aku terima dengan hati yang terbuka 
Andai sudah sampai waktu tuk berada di depan ku 
Mungkin di kiri kanan ku mungkin di depan belakang ku 
Mungkinkah aku bersyukur ataupun menunduk malu 

Orang arab balik arab berjubah labuh 
Teman jauh jangan harap jadi sabahat dalam tubuh 
Orang arab balik arab berjubah labuh 
Teman jauh jangan harap jadi sabahat dalam tubuh 

Siapakah kita di dalam kita

1 comment:

  1. Siapakah kita di dalam kita... Cubalah kita pejamkan mata
    Adakah kita sudah sedia...kita pun tak mampu nak pejam mata lama-lama...

    Tapi saatnya pasti tiba bila kita dijemput Allah pejamkan mata

    Sungguh dalam maksud lirik ini...:)

    ReplyDelete