Search This Blog

Tuntutan Palestin

Sedar atau tidak perang di Gaza@Palestin dah masuk hari ke-38. Zionis laknatullah terus mengganas. Dalam beberapa hari sahaja jet pejuang dan peluru pepandu Zionis telah meragut nyawa ratusan para syuhada Palestin. Dan ribuan orang tua, wanita dan anak-anak kecil cedera disebabkan pengeboman bertalu-talu tiada peri kemanusiaan oleh musuh Allah Zionis  laknatullah. Bangunan-bangunan tempat kediaman hancur berkecai hasil daripada ledakan bom-bom buatan Amerika yang dibekalkan secara percuma kepada anak emas Amerika ini.

 Lantaran itu usul gencatan senjata telah diberi ... Namun mereka lebih berhati-hati kini ... Mereka tidak mahu tertipu lagi ... Beberapa tuntutan dibuat dan perlu dipenuhi ...

Berikut adalah beberapa tuntutan- tuntutan delegasi Palestin yang telah  telah didedahkan :

1. Laksanakan gencatan senjata dan tentera Zionis haruslah berundur dengan kadar segera dari semua sudut sama ada darat, udara, dan laut.

2. Membuka laluan- laluan sempadan antara semenanjung Gaza dan Israel serta memudahkan pergerakan barangan- barangan, individu- individu antara Tebing Barat dan Gaza melalui laluan Karem Shalom, dan Erez/Beit Hanoun.

3. Pihak Zionis mestilah menghentikan kawasan penampan atau 'Buffer Zone' di timur semenanjung Gaza serta membenarkan orang- orang awam dan petani- petani bergerak bebas tanpa diancam. Selain menyerahkan kawasan penampan tersebut kepada pihak berkuasa keselamatan Palestin.

4. Meluaskan kawasan penangkapan ikan sehingga 12 batu Nautika serta wajib menghapuskan kepungan dari sudut ekonomi dan harta ke atas Gaza tanpa ada sekatan daripada Israel.

5. Meneruskan projek pembinaan pelabuhan laut serta melepaskan tawanan- tawanan Palestin semasa 'Perjanjian Shalit' yang telah ditawan semula oleh pihak ZIonis.



Umat Islam perlu bersatu menentang penjajahan Zionis laknatullah, korbankanlah apa sahaja samaada harta, wang ringgit, tenaga dan masa untuk saudara-saudara kita yang dizalimi di Palestin. Hantarkanlah doa kalian semua setiap hari selepas solat demi kebaikan dan kesejahteraan saudara-saudara kita disana. Bacalah qunut nazilah diwaktu solat subuh sebagai satu doa untuk keselamatan saudara-saudara kita di Palestin, semoga Allah SWT hancurkan musuh-musuh Islam yang zalim yang sedang meratah darah saudara-saudara kita di sana.

#‎PrayForGaza‬
‪#Save‎Gaza
‪#‎SavePalestine

8 comments:

  1. dah hari ke 38 dah... semoga segalanya berakhir dengan kadar segera... pray for gaza, pray for palestin, i love world peace...

    ReplyDelete
    Replies
    1. #‎PrayForGaza‬
      ‪#Save‎Gaza
      ‪#‎SavePalestine
      #SaveMalaysia

      Delete
  2. Replies
    1. Semoga Allah SWT hancurkan musuh-musuh Islam yang zalim ...

      Delete
  3. Replies
    1. #‎PrayForGaza‬
      ‪#Save‎Gaza
      ‪#‎SavePalestine
      #SaveMalaysia

      Delete
  4. #PrayForGaza #FreePalestine :)

    ReplyDelete