Search This Blog

Princess Tiha Demam ...

Princess umah Kami nie demam ... Sian die ... Dari minggu lepas demam ... Makan ubat ok lah demam nyer ... Lepas tu demam balik ... Isnin malam bawak gie hospital, suhu mencecah 39'c ... Tinggi suhu tu untuk kanak-kanak 6 tahun ... Dengan segera ubat demam diberi ... Perlu makan kejap-kejap tu jugak ... Sian princess kena paksa makan ... Buat pengetahuan korang, anak2 aku semua nyer susah makan ubat, tak tau lah kenapa ... Lepas tu tunggu giliran nak jumpa Dr ... Oleh kerana masa menunggu yang terlalu lama semua nyer dah tertewas ... Memang dah lewat sangat masa tu, dah hampir 12.30 pagi ... Dengan hampa kami balik sebab dah tak larat menunggu ... 


Keesokan hari nyer princess kami masih demam ... Aku agak fobia bila bebudak nie demam berlarutan, ini adalah disebabkan kes-kes yang lepas ... Huisshhh, risau korang ... Aku pun bawak ler ke Klinik Kesihatan Gombak ... Dekat jer ngan umah aku nie ... Aku pergi belah petang, coz klinik tutup waktu tengahari ... Agak lewat jugak aku gie coz kebetulan hujan agak lebat tengahari tu ... Sebaik orang tak berapa ramai ... Tapi jenuh jugak ler menunggu ... 


Memula tu jumpa misi ... Misi cakap gusi belakang bengkak & terkoyak mungkin gigi geraham nak tumbuh ... Mungkin ini juga yang menyebabkab princess demam agak lama ... Ulser pun ada jugak, menyebabkan princess xmo makan ... So, agak lambat ler nak recover balik ... Disebabkan demam yang berlarutan misi mencadangkan ujian darah dilakukan ... Huisshhh, aku yang ngeri bab-bab cucuk nie ... Nangis plak princess masa ambik darah nie ... Peh pemeriksaan darah baru lah jumpa Dr ... Berdebar-debar jugak aku masa nie ... Mana lah tau kan ... Alhamdulillah hasil pemeriksaan tidak menunujukkan ape-ape yang menakutkan especially denggi lah kan ... So, dapat ler sebakul ubat-ubatan ... Sekarang nie sedang continue jer ubat-ubatan yang diberi ... Alhamdulillah, ada nampak sihat sket, cuma ulser & bengkak gusi tu ada lagi ... 


Semoga princess umah Kami nie cepat sembuh ... Kembali sihat dan ceria seperti selalu ... Sian Putra takde kawan ...


p/s : Nanti dah sihat kita cari anak patung Elsa eak ... Boleh ler princess nyanyi sama-sama ... "Let it go ... Let it go ..."

2 comments:

  1. Asslmkm kak.. Bdak2 klau dmam mmng maknya risau.. Yela risau sakit yng x diduga je kn..

    ReplyDelete