Search This Blog

Ori vs Tiruan ...

Massage kat bawah nie aku dapat dari seorang member ... 
Aku tak pasti akan kesahihan nyer ...
Kengkawan ada ape2 info pasal kes nie 

Kalau ada boleh ler kongsi kat sini same2 ...

Yang belakang marking merah tu palsu ... Byk jual kat kedai ...Hati2 kawan2 ... !!! Yang ORI..belakang marking Biru ...

Salam info terkini, kawan atas kawan saya keje kat bahagian KDNK ... Pesan jangan beli panadol yg blkg dia cop merah ... Yang tulen hanya cop berwarna biru ... Kat kedai runcit semua warna merah lupa nak bagitahu ...
Antara kandungan panadol tiruan ni :- paracetamol overdos ... bedak sejuk dan tepung gandum dan tepung2 lain ... Kalau tengok pun biru ada bar code ...

Copy & paste & edit ayat nyer skit2 ... Wallahhua'lam ...

Sumber :
Leen, Ada2aje Yahoogroup ...

6 comments:

  1. fuhh kene hati2 nih b4 belikan..tq !

    ReplyDelete
  2. gud info, kadang main beli je..tapi jangan amalkan makan panadol bila rasa pening sikit2...lawan je. jgn biasakan ubat !

    ReplyDelete
  3. : Make sure yang yang dipost tu betul-

    Jika tuan puan ada menerima msg @ email @ fb mengenai ketulenan panadol yg bertulisan biru & merah (menyatakan merah adalah palsu), pihak pengeluar GSK telah menyatakan kedua2nya adalah original & berdaftar... Dah confirm dgn GSK. Dua2 adalah tulen, merah yg lama, biru yg baru. Yang biru start keluar setahun yg lepas (tahun 2012). Last batch yg merah tu tahun 2011, so GSK kata panadol exp date dlm 5 tahun. Jadi masih ada yg lama di pasaran. GSK sedang bercadang nk keluarkan statement dlm media berkaitan isu ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih atas info di atas ... Memang saya tak pasti dengan kesahihan maklumat yang saya terima dan telah dinyatakan di awal entry ... Saya meminta maklumat daripada kengkawan jika ada ... TQ sekali lagi ...

      Delete
  4. hu2.. baru malam tadi hubby teman pun cakap benda yang sama.. dia kata nasib baik panadol kaler biru.. kalau merah tiruan katanya.. hubby teman pun tengok kat FB gak katanya..

    ReplyDelete
  5. nasib la saya bukan jenis suka makan panadol.. tetap sebagai peringatan..

    ReplyDelete