Search This Blog

TERKENA JANGKITAN

Sindrom yang korang semua takut dah jadi kat aku... Kengkawan mesti takut kalau dah terkena jangkitan sindrom nih... Bersawang lah jawab nyer... 

Aku pun tak tau cam ner aku leh terkena penyakit nih... Padahal banyak jer mende aku nak cite... Bahan dah ada sejak dari cuti hari pekerka hari tu lagi... Maksud nyer sebelum aku bersalin lagi dah ada banyak bahan... Tu blom cite saat-saat genting nak bersalin lagi... Dengan darah tinggi nyer... Dengan kencing manis nyer... Huwaaa... 


Ya Allah... Kembalikanlah semangat aku nak menulis... Chaiyok... Chaiyok... Emmm,  kengkawan buat cam ner eak kalau terkena jangkitan nie? 

Doa adalah senjata paling mujarab untuk mengubati semua jenis penyakit... So,  kalau dah rasa macam terkena jangkitan tu kerap lah berdoa... Muhasabah diri... Antara doa yang boleh diamalkan :

“Ya Allah, aku berlindung denganMu dari penyakit tua dan kesedihan, dari lemah dan malas, dari bakhil dan penakut, dan kalah dengan hutang dan kekuatan lelaki”. [al-Bukhari]

 “Ya Allah, aku memohon dariMu ketetapan dalam urusan kerja dan keazaman atas hidayat”.


4 comments:

  1. Mrs. A pun ada gak penyakit M ni bila part nak update blog.
    Tapi mujurlah tak kronik.
    Anyway tq sharing doa tu

    ReplyDelete
  2. chaiyook chaiyook..!! hehe CT da mula rasa ni.. ritu kemain ttb da kelaut balik..

    ReplyDelete
  3. penyakit M ni kekdg bermusim hehe

    ReplyDelete