Search This Blog

Pokok tumbang ...

Gombak Setia sekali lagi dilanda ribut ... Kejadian berlaku Rabu lepas ... Waktu hujan lebat ... Guruh, kilat dan petir berganti-ganti ... Masa tu dah 6.35 petang, aku kena gie amek Luqman ... Walaupun takut, gagahkan diri juga, berbekalkan sekaki payung, aku redah jer hujan ribut tu ... Pakai payung tak dpt menyelamatkan ape2 ... Habis basah head to toe ... Sampai sekolah "mana lak si Luqman nih ... ???" ... Rupenyer, dia berlindung balik dinding, ketakutan ... Sian dia ... Aku ngan Luqman berlindung sementara menunggu hujan reda, ... dah menggigil dah dua2, sejuk ... tiba2 dtg angin yg sgt kuat (bg aku ler), rasa nak terbang jer, dlm hati Tuhan jer yg tahu ... Keadaan agak berbahaya, kut2 ada kaca pecah melayang ditiup angin, aku bwk Luqman berlindung balik tangga bangunan ... Kejadian ribut tu kejap jer, bila angin dah agak reda "Luqman, jomm ... " Sekerat jalan jumpa abah ... "Aitt, apesal ... ?" ... "Pokok depan rumah tu tumbang beberapa minit lepas Hani kuar " kate Abah ... Ya Allah, sebaik ... Syukur Alhamdulillah ... Pokok tu tumbang dan menghalang laluan, menimpa sebuah kereta yg parkir kat situ(amek anak kut) ... Sebaik masa kejadian takde org kat dalam ... Kereta tak teruk sangat, coz ada pagar sekolah n wayar letrik ...  Syukur Alhamdulillah tak de nyawa yang terkorban ...


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment