Search This Blog

SELAMAT HARI GURU 2018


Selamat  Hari Guru buat semua guru-guru di Malaysia ... Khas utk guru-guru ku di Tadika Kemas, Gombak Setia, SRK Gombak 1, SM Convent Sentul, SM Tengku Ampuan Afzan, Kuantan, Pusat Asasi, UM dan Universiti Malaya...



Terima kasih guru yang telah mengajarku membaca, menulis, melukis, mewarna, mengira, mengajarku erti hidup dan mengajarku mengenal diri ... Terima kasih juga buat guru terawal – mak dan abah ...

Tidak lupa juga para guru di Sek. Men. Keb. Gombak Setia, Sek. Keb. Gombak Setia, Sek. Agama Al-Hilaliah dan  Tadika Sempurna yang telah mendidik anak2 ku... Jasamu akan tetap ku kenang hingga ke akhir hayat... Sampai bila-bila... Terima kasih, Selamat  Hari Guru...

Moga Allah merahmati kalian semua di atas segala usaha guru dan para pendidik….

AKTIFKAN DIRI ANDA BERSAMA SAFI SHAYLA - PAKAR RAMBUT WANITA BERTUDUNG


Pada era yang moden ini, masa merupakan sesuatu yang amatlah penting dan tidak boleh dijual beli. Oleh kerana dunia yang semakin pesat membangun dan masa tidak menunggu sesiapa pun, ramai diantara golongan wanita terutamanya yang bertudung sering menghadapi masalah rambut rapuh dan kegatalan kulit kepala. Ini boleh berpunca dari pelbagai faktor antaranya kekalutan dan tekanan bekerja mahupun kekotoran dan habuk akibat pencemaran.

Keyakinan diri adalah kunci utama bagi golongan wanita untuk menjalankan tugasan seharian dengan lebih berkualiti dan bertenaga. Oleh sebab itu, golongan  wanita yang bertudung mahupun tidak, kini usah risau, gentar mahupun kecewa kerana SAFI yang merupakan rangkaian produk Halal yang terbesar di dunia dalam produk penjagaan diri memahami masalah yang dihadapi oleh golongan tersebut. SAFI telah mengeluarkan rangkaian lengkap produk penjagaan rambut wanita bertudung – SAFI SHAYLA.  Produk ini bukan hanya ditambah baik di dalam variasi syampu tetapi SAFI SHAYLA kini memperkenalkan Mist 2 dalam 1 Rambut & Hijab, Serum Rambut dan Minyak Rambut yang membantu golongan wanita bertudung dengan penjagaan rambut yang rapi untuk memberikan rambut yang sihat dan bersinar.


SAFI SHAYLA kini mempunyai formulasi baru yang mengandungi 1001 manfaat Habbatus Sauda dan kebaikan Micro Bamboo Charcoal. Habbatus Sauda merupakan ekstrak yang digunakan sejak zaman dahulu lagi dan dipercayai dapat memberikan manfaat kepada penggunanya. SAFI memperkenalkan Habbatus Sauda di dalam produknya kerana ia dapat membantu mengurangkan kegatalan kulit kepala dengan cara mencegah penghasilan bakteria. Tambahan pula, Habbatus Sauda dapat mengekalkan rambut sihat kerana ia dapat menghindari keguguran rambut dan membuat rambut lebih lembap dan bersinar. 


Micro Bamboo Charcoal membantu menghilangkan toksin daripada kulit kepala, mengurangkan rambut berminyak dan memberikan sinar kepada rambut. Dengan mengeluarkan minyak dan kotoran, Micro Bamboo Charcoal menjadikan rambut lebih lebat dan pada masa yang sama dapat mengawal bau rambut. Bau rambut merupakan sesuatu yang penting untuk golongan wanita bertudung kerana ia dapat meningkatkan keyakinan diri.

SAFI SHAYLA kini mengeluarkan rangkaian produk syampu yang baru yang bukan sahaja mengandungi formulasi  Habbatus Sauda dan Micro Bamboo Charcoal tetapi ia juga disertakan dengan pembungkusan baru yang menarik di dalam pelbagai saiz dan disertakan juga dengan haruman yang menyegarkan. Menariknya, haruman ini, ia dapat dapat bertahan selama 48 jam.

Pakar dalam penjagaan diri, SAFI SHAYLA memahami masalah yang menghantui golongan wanita bertudung kerana sudah ramai wanita yang kecundang apabila berhadapan dengan soal penjagaan rambut. Dengan rangkaian produk terbaru ini, SAFI SHAYLA ingin membantu golongan wanita bertudung untuk merasa lebih yakin dengan diri bagi mengejar impian dan cita-cita setinggi gunung, tidak kira di dalam bidang apa sekalipun. Golongan wanita ini dapat mencapai impian bukan sekadar dengan menggunakan syampu yang baharu tetapi juga dengan bantuan rangkaian penjagaan rambut  syampu  Mist 2 dalam 1  Rambut & HIjab, Serum Rambut dan Minyak Rambut untuk mendapat rambut ikal mayang dan kulit kepala yang sihat.

Mist 2 dalam 1 Rambut & HIjab boleh disembur terus ke rambut atau hijab kerana sifatnya yang cepat kering. Berbeza dengan produk lain di pasaran yang meninggalkan kesan, jangan khuatir kerana produk ini tidak meninggalkan sebarang kesan ke atas rambut ataupun hijab. Bagi wanita moden, SAFI SHAYLA Mist 2 dalam 1  Rambut & HIjab sangat sesuai dalam kehidupan seharian kerana ia meninggalkan haruman yang menyegarkan di mana ia dapat bertahan selama 24 jam. Selain itu, ia juga dapat mengekalkan kelembapan rambut, mengembalikan sinar, memberikan lebih kelembutan, bermaya dan membuatkan rambut lebih ringan.

Hasil gabungan ramuan syampu dan serum SAFI SHAYLA ia dapat menghasilkan rambut lebih lembut dan ringan. SAFI SHAYLA Serum Rambut didatangi dengan 2 variasi iaitu – Licin Terurus dan Hitam Menawan.

Minyak rambut SAFI SHAYLA pula dapat memberikan rambut yang lembut serta licin sekaligus memberikan rambut kelihatan sihat serta memberikan keharuman yang berpanjangan.

Setiap variasi produk yang dihasilkan dan diformulasi oleh SAFI SHAYLA adalah untuk melengkapi satu sama lain. Dengan menggunakan variasi produk dalam rangkaian SAFI SHAYLA, ia dapat memastikan golongan wanita bertudung memperoleh lebih keyakinan diri dengan mempunyai rambut selembut sutera dan sihat.

Rangkaian produk SAFI SHAYLA boleh didapati dalam pelbagai saiz dengan harga mampu milik :

1.         Syampu – 160G (RM8.35) / 320G (RM13.65) (8 variasi)
a)   SAFI SHAYLA Syampu Segar & Bermaya – Mengandungi Nano Lipid Enhancer dimana ia dapat melindungi rambut dan mengeluarkan kekotoran minyak pada rambut. Selain itu, ia juga dapat membersihkan kulit kepala dengan lebih berkesan dan hasilnya memberikan rambut rasa segar dan bermaya.

b)   SAFI SHAYLA Syampu Licin Terurus – Mengandungi Teknologi Perawatan Rambut Lembut yang dapat meluruskan, melembutkan, melindungi dan mengurangkan rambut kerinting. Ia dapat menjadikan rambut anda lebih
mudah untuk djaga/dimanja.

c)   SAFI SHAYLA Syampu Anti-Kelemumur – Mengandungi Micro ZPT Complex dimana ia dapat mengurangkan 99.9% kulat yang boleh menyebabkan kelemumur hanya dengan basuhan yang pertama.

d)   SAFI SHAYLA Syampu Kawalan Rambut Gugur – Mengandungi Pro-Vitamin B5, protein gandum yang dapat mengukuhkan struktur rambut dan mengurangkan keguguran rambut.

e)   SAFI SHAYLA Syampu Hitam Menawan– Juga mengandungi Sheen Lock yang merupakan ejen pengunci kilauan yang dapat membuat rambut hitam
berkilat, sihat, lembut dan mudah diurus.

f)     SAFI SHAYLA Syampu Itch-Kontrol– Mengandungi minyak argan dan mentol yang dapat menyegarkan dan menghapuskan bau di kulit kepala. Minyak Argan dan mentol akan membuatkan kulit kepala terasa sejuk dan segar seperti berada di awang-awangan.

g)   SAFI SHAYLA Syampu Kawalan Minyak– Mengandungi citrus dan mentol dimana ia dapat membantu dalam pengawalan rambut berminyak dengan membersihkan liang-liang roma secara mendalam dan memusnahkan minyak yang berlebihan. Citrus dan mentol juga dapat menghilangkan kekotoran dan menyegarkan kulit kepala.

h)    SAFI SHAYLA Syampu Kawalan Rambut Rosak – Mengandungi amino complex yang membantu dalam pemulihan rambut rosak dengan memelihara selaput rambut sekaligus memberikan kelembapan pada rambut.

2.         Syampu pouch – 480G (RM14.65) (5 Variasi)
a)        SAFI SHAYLA Syampu Kawalan  Rambut Gugur
b)        SAFI SHAYLA Syampu Segar Bermaya
c)        SAFI SHAYLA Syampu Itch-Kontrol
d)        SAFI SHAYLA Syampu Anti-Kelemumur
e)        SAFI SHAYLA Syampu Licin Terurus

3.         Syampu pump – 520G (RM19.90) (5 Variasi)
a)        SAFI SHAYLA Syampu Kawalan Rambut Gugur
b)        SAFI SHAYLA Syampu Segar Bermaya
c)        SAFI SHAYLA Syampu Itch-Kontrol
d)        SAFI SHAYLA Syampu Anti-Kelemumur
e)        SAFI SHAYLA Syampu Licin Terurus

4.         SAFI SHAYLA Mist 2 dalam 1 Rambut dan Hijab – 100ML (RM17.90)
Terdapat dua variasi iaitu Licin Terus dan Hitam Menawan. Kedua-dua variasi SAFI SHAYLA Mist 2 dalam 1 Rambut dan Hijab mengandungi Habbatus Sauda Organik, perapi asas semulajadi, Pro-Vit B5 dimana ia membekalkan rambut dengan nutrisi, anti-bakteria, perlindungan dari cahaya matahari, memberi kelembapan, mengembalikan sinar, menghindari rambut rosak dan pada masa yang sama ia membuatkan rambut lebih lebat dan sihat.

5.         SAFI SHAYLA Serum Rambut – 50ML (RM17.90)
Juga terdapat dalam dua variasi
Formulasi SAFI SHAYLA Serum Rambut mengandungi:

a)        Minyak organik Habbatus Sauda – Memberikan perlindungan UV, membekalkan nutrisi untuk rambut yang mengandungi anti-bakteria.



b)        Minyak Moroccan Argan Organik – Kaya dengan vitamin, mineral dan anti-oxida yang dapat membantu dalam hidrasi rambut. Dengan itu ia dapat menghasilkan rambut yang lebih lembut dan mengurangkan kerosakan rambut rapuh dengan meningkatkan keanjalan rambut. Pada masa yang sama ianya dapat memulihkan kilauan rambut.
c)        Minyak Zaitun Asli – Menyegarkan kembali rambut kering, kusam dan kerinting.
d)        Minyak Vitamin E – Mengekalkan rambut yang kuat dan sihat kerana minyak vitamin E mengandungi anti-oxida yang dapat meneutralkan radikal di rambut.

6.         SAFI SHAYLA Minyak Rambut – 100ML (RM11.90)

SAFI SHAYLA Minyak Rambut difomulasikan dengan Habbatus Sauda organik dan juga Minyak Zaitun asli. SAFI SHAYLA Minyak Rambut mempunyai 3 variasi iaitu:-

a)        SAFI SHAYLA Anti-Kekeringan – Mengandungi Vitamin E, A & C yang dapat menjadikan kulit kepala lebih sihat dan melindunginya daripada sinaran  cahaya matahari.
b)        SAFI SHAYLA Kawalan Rambut Gugur – Mengandungi minyak argan yang membantu memberikan rambut kelihatan lebih bersinar dan mengurangkan rambut rapuh.
c)        SAFI SHAYLA Anti-Kelemumur – Mengandungi ajen anti-kelemumur dan mentol di mana ia berkesan dalam mengurangkan kelemumur, kegatalan kulit kepala dan kulit kepala yang berminyak. Berbeza daripada 2 minyak rambut yang disebutkan di atas, minyak rambut SAFI Shayla Anti_Kelemumur dipakai sebelum mencuci rambut. Urutkan secara perlahan-lahan minyak rambut di permukaan kulit kepala hingga ke hujung rambut. Biarkan selama 3 – 5 minit, kemudian basuh dan bilas bersama rangkaian produk syampu SAFI SHAYLA.

Rangkaian penjagaan rambut SAFI SHAYLA melengkapi antara satu sama lain dan ia dapat membuahkan hasil yang baik bagi golongan wanita bertudung atau pun tidak.  SAFI SHAYLA ini sangatlah bersesuaian bagi semua golongan wanita daripada wanita bekerjaya sebagai pemain drum, pemain papan luncur, pengajar zumba ataupun penunggang jet-ski kerana SAFI SHAYLA mengurangkan kegatalan dan masalah kulit kepala berminyak sambil meninggalkan kesan haruman sepanjang hari.

Rangkaian produk SAFI SHAYLA adalah dalam lingkungan harga mampu milik dan memiliki sijil halal. SAFI SHAYLA boleh didapati di pasaraya besar, pasar raya dan juga di laman web dalam talian. Untuk keterangan lanjut mengenai produk SAFI, sila log masuk ke laman sesawang Facebook SAFI, www.facebook.com/SAFIMY , laman sesawang Instagram di SAFI@safimalaysia dan Chanel SAFI di Youtube iaitu www.youtube.com/safimalaysia

SELAMAT HARI LAHIR PUTRA AL AMIN

Foto Hani Rahman.
Selamat Hari Lahir Muhammad Putra Al Amin ... Alhamdulillah, bbeberapa hari lepas genap lah usia Putra lima tahun ... Semoga sentiasa sihat dan ceria selalu ... Ya Allah, Kau terangilah hati anak ini dalam mendalami ilmu dunia & akhirat ... Kau jadikanlah dia anak yang soleh, yang menjaga solat dan agamanya ... Menjaga kebajikan kedua ibu bapanya ... Menjaga kebajikan mereka yang memerlukan ... Tidak sombong dan pandai menjaga diri ... Ameen ...

Foto Hani Rahman.

Foto Hani Rahman.

Seperti biasa tiada sambutan secara rasmi... Tapi semalam berkesempatan belikan Putra mainan dinosaur nih... Memang dah lama dia nak beli dinosaur besar nih.... Sampaikan dua tiga minggu lepas gaduh ngan anak jiran sebelah berebutkan dinosaur budak tu... Maka semalam kebetulan jumpa kat pasar malam, maka dah tak gerak-gerak dia dari kedai tu ... Maka haruslah dibeli sebelum hujan lebat turun...Hasi nyer terserlah senyuman sampai ke telinga...

Alhamdulillah ...

SUKAN TAHUNAN SKGS 2018

Kisah kelmarin... Sekolah bebudak nie ada sukan tahunan... Acara wajib buat semua sekolah... Dah agak2 dua minggu bebudak nie berlatih... Lari lah, lompat tinggi,  lompat jauh, kawad dan macam-macam lagi lah... Asal balik sekolah jer kepenatan... So,  semalam kira kemuncaknya lah...
Fatiha Rumah Ungu

Danial Rumah Merah

Awal pagi Danial dan Fatiha dah bangun bersiap-siap dengan baju rumah sukan masing-masing... Memula tu depa xmo sarapan... Tak sabar lah tu, teruja... Atas nasihat Mak Bawang nih haruslah makan jugak dia orang berdua tu... Sambil tu Fatiha request nak rendam kaki dalam air sejuk berais... Katanya, Cikgu cakap bagi kuat lari... Aku ikut kan aje... Dalam pukul 7.20pagi tu gerak lah mereka ke sekolah... 


Memandangkan sekolah dekat dengan rumah,  aku takde lah gerak awal macam depa... Dah dengar bunyi-bunyian meriah di padang baru lah aku gerak ke padang... Lebih kurang pukul 10.00pagi jugak lah... Masa aku sampai tu dia orang tengah senamrobik beramai-ramai, lepas tu persembahan silat... Macam-macam lagi lah... 

Tahun 4 Rumah Ungu 4 x 200

Danial dan Fatiha nie masuk acara olahraga 4 x 200 mewakili rumah masing-masing ... Makkk aiii jauh nyer nak lari, satu pusingan padang... Maka terpaksa lah menunggu lama kerana acara yang depa masuk berlansung agak lewat... 

Bersedia ditengah padang... Cuaca yang mencabar... Panas sangat... 

Fatiha pun dah get ready, muka dah cuak... 

Bersedia sebagai pelari kedua... 

Kesungguhan yang diberi akhirnya membuahkan hasil... Pengalaman yang cukup bermakna... 

Alhamdulillah... Usaha akhirnya membuahkan hasil... Danial dapat pingat gangsa 4 x 200... Fatiha boleh cuba lagi next year... Yang penting usaha dan pengalaman yang diperolehi amat bermakna... 


JANNA DAH BELAJAR BAWAK KERETA

Kisah siang tadi... Bengkel BigBoss biasanyer bukak lepas Jumaat... So pagi pi sarapan kat luar sat... Mana yang tinggal lah, yang lain pie sekolah dah... Alhamdulillah, kenyang sat...


Lepas tu BigBoss ada hal... Nak hantar barang kat kawan dia kat Cheras... Kami pun ikut jugak... Lepas sarapan tu terus jer gie... 


Dalam perjalanan yang banyak kereta tu, depa berdua tu tido... Syok sungguh depa,  kami berdua terpaksa layan jem... 


Sampai di Cheras depa dah segar bugar... BigBoss terus menjalankan tugas... Aku ngan bebudak stay jer dalam kete... Malas nak keluar kang bebudak merayap susah nak kawal...


Sambil tunggu BigBoss buat keje,  maka aku memulakan sesi belajar bawak keta kat Janna... Alhamdulillah, selesai satu sesi Janna dah pandai pegang stereng... Tengok lah gambar-gambar kat atas tu... Betapa bangga nyer Janna... Tersenyum riang dan gembira dapat pegang stereng... 

#jannaiman

TAZKIRAH JUMAAT #76 | YANG AKU TAKUT


Assalamualaikum kengkawan semua... Maaf lama dah tak memberi input dalam Tazkirah Jumaat... So hari nie saya nak mengajak kengkawan semua mengingat balik apa yang kita hampir lupa... Sekadar peringatan semula, semoga bermanfaat buat kita semua... 

*1 0 Y A N G  A K U   T A K U T*

1. Yang aku takut : Hatiku kian mengeras dan sulit menerima nasihat, namun sangat pandai menasihati.

2. Yang aku takut : Aku merasa aku paling  benar, sehingga merendahkan kebenaran yang lain.

3. Yang aku takut : Egoku terlalu tinggi, hingga merasa aku paling baik di antara yang lain.

4. Yang aku takut : Aku lupa cermin diri sendiri, namun sibuk berprasangka buruk kepada yang lain.

5. Yang aku takut : Ilmuku akan membuatku menjadi sombong, memandang rendah dan membeza-beza dengan yang lain.

6. Yang aku takut : Lidahku makin lincah membicarakan aib saudaraku, namun lupa dengan aib sendiri yang menggunung.

7. Yang aku takut : Aku hanya hebat dalam berkata, namun buruk dalam bertindak.

8. Yang aku takut : Aku hanya pintar dalam berdakwah, namun sulit untuk mentaatinya. 

9. Yang aku takut : Aku hanya cerdas dalam mengkritik, namun lemah dalam memperbetulkan diri sendiri.

10. Yang aku takut : Aku membenci dosa orang lain. Namun saat aku sendiri buat dosa, aku enggan membencinya.

*Renung-renungkan bersama*

*Maaf ... Kebanyakan entry ilmiah agama saya perolehi dari pelbagai sumber... Rasa nak simpan dan nak kongsi dengan kawan-kawan... Kebanyakkan nyer dari group wasap yang tidak diketahui penulis nya... Saya jarang menulis entry ilmiah agama kerana saya rasa saya tak layak menulis dalam bidang tu ... Saya tak mahir dalam bidang tu... Maaf ... Semoga bermanfaat buat kita semua ...

Segmen Bloglist Blog #CeritaMak


Jom kengkawan ... Sape-sape yang belom join, meh ler meramaikan dan memeriahkan suasana ... Klik banner kat atas jika berminat untuk turut serta ...

Tarikh Tamat :
30 April 2018

Hadiah :
Bloglist Mei 2018

Jangan lupa singgah jalan-jalan kat Kisah Hidup Ku & Join segmen kat Jom Bercontest ... 

Untuk daftar SUSTAGEN SUPERMOM MONTHLY GIVEAWAY

Yang nie plak untuk ulat2 buku... Banyak buku2 menarik + murah kat sini... Sila skodeng... 

CPUV MARCH 2018

CPUV NUFFNANG #139 | PERODUA

Kisah bulan lepas jugak ... Seperti bulan bulan sebelumnya #nuffnang meneruskan sifat kedekut nyer... Satu jer kempen dapat bulan lepas... Aku saje jer tunggu habis bulan tiga nak buat post cpuv nih... Manalah tau kot-kot dapat lagi kempen lain... Sekali tak de... Hmmm... Kalau dulu berderet-deret dapat... 

Kengkawan kalau ada terserempak iklan  menari-nari tergedik-gedik kat blog Kisah Hidup Ku dan Jom Bercontest boleh ler klik... Untuk mereka yang berminat jer tau... Tiada paksaan, tak mo pun xpe lah... Sob... Sob... Sob... 

Terima kasih #nuffnang
#perodua
#kisahhidupku #jombercontest 

Terima kasih kengkawan ...
Alhamdulillah ... Jangan lupa singgah jalan-jalan kat Kisah Hidup Ku & Join segmen kat Jom Bercontest ... 

Untuk daftar SUSTAGEN SUPERMOM MONTHLY GIVEAWAY

Yang nie plak untuk ulat2 buku... Banyak buku2 menarik + murah kat sini... Sila skodeng... 

9 MEI 2018 CUTI UMUM


Semalam kecoh satu Malaysia berkenaan penetapan tarikh pilihanraya akan datang pada 9 Mei 2018 bersamaan dengan hari Rabu... Ramai yang agak kurang senang kerana bukan pada hujung minggu... Mereka yang jauh diperantauan perlu pulang ke kampung halaman untuk menunaikan tanggungjawab... Agak terkejar-kejar di situ... 

Akhirnya hari nie telah diisytihar bahawa hari mengundi 9 Mei 2018 adalah Hari Kelepasan Am Tambahan seluruh negara... Cuti umum... Alhamdulillah... Ada sedikit kelonggaran di situ... Walaupun ia tidak memberi apa-apa kesan pun pada aku... 

Happy Anniversary Mak & Abah


Alhamdulillah... Semalam genap 46 tahun usia perkahwinan MakAbah... Kami adik-beradik berkesempatan meraikan mereka berdua... Aku ngan Along jer yang ada... Yang lain memasing ada hal... Yang meramaikan adalah anak-anak kami... 

Alhamdulillah... Selamat Ulangtahun Perkahwinan... Dah 46 tahun ... Semoga sentiasa dibawah rahmat Ilahi

Bersama sebahagian daripada cucu...

Semoga MakAbah dikurniakan kesihatan yang baik... 

Laksa

Baked Pasta... Laku keras...

Alhamdulillah... 

#happyanniversary 
#bersamaselamanya  
@ Jalan Madrasah, Gombak Setia, Kuala Lumpur


Kisah Anak Jiran

Ok... Hari nie aku nak cite pasal anak jiran aku... Budak nie selalu ler datang kawasan rumah aku... Selalu lah main ngan anak-anak aku... Aku tak de lah kisah sangat... Aku lagi suka coz anak aku tak yah gie tpat lain bila nak main ngan kawan-kawan... 

Budak nih sekolah depan rumah aku nih... So tadi dia sekolah petang habis pukul 6.30petang... Balik sendiri lah sebab dekat sangat kan... Petang tadi dia balik sekolah, rumah dia takde orang, berkunci lah... So, dia tak leh masuk rumah... Budak nie datang lah main kat rumah aku kejap... Sambil nak tunggu MakAyah dia balik... 

Aku yang tak mesra alam sangat nih takde plak contact number MakAyah dia... Nak dijadikan cerita sampai sekarang MakAyah dia tak balik-balik lagi... Aku pun tak pasti sebab apa... Saat ketika aku menulis nih tak nampak bayang sapa pun... 

Korang rase???

PARLIMEN BUBAR 7 APRIL 2018


Akhirnya tadi PM Najib Razak telah mengumumkan tarikh pembubaran... Masing-masing memang tertunggu-tunggu sejak bulan lepas lagi... Menunggu pengumuman pembubaran parlimen macam menunggu pengumuman raya plak... Hahaha... 

Aku memang agak excited sebab pada sesi lepas aku tak mengundi... Hah kenapa aku tak mengundi plak? Hanya orang tertentu jer yang tahu... Masa tu aku tengah berjuang... Antara hidup dan mati kata orang... So, tadi memang menunggu pengumuman sejak pukul 11.45pagi lagi... 

Akhirnya Najib Razak telah mengumumkan Pembubaran Parlimen mulai esok,  Sabtu,  7 April 2018 ... Maka akan bermulalah kempen sana-sini, penamaan calon dan lobi-melobi... Harap-harap BERSIH kali ini... 

GC2018 | KILAUAN EMAS PERTAMA

Sumber : @bharianmy @TeamMsia

Pingat Emas pertama untuk Malaysia berjaya diperolehi oleh atlet angkat berat kita, Azroy Hazal Wafie! Dia berjaya mencatat jumlah angkatan 261kg bagi acara 56kg lelaki. 

Cayalah! Satu semangat utk kontinjen negara kita! Syabas, Azroy! Anda hebat...  Diharap ini akan memberikan semangat yang lebih kepada peserta-peserta negara yang lain...

Azroy juga berjaya memecahkan rekod kejohanan mengatasi rekod yang dilakukan oleh atlet angkat berat negara, Amirul Hamizan Ibrahim dengan jumlah angkatan 260kg di Sukan Komanwel Manchester, 2002. 

#KamiTeamMalaysia
#GC2018

Segmen Bloglist 2018 ShuhaidaSaad

Jom kengkawan ... Sape-sape yang belom join, meh ler meramaikan dan memeriahkan suasana ... Klik banner kat atas jika berminat untuk turut serta ...

Tarikh Tamat :
26 April 2018

Hadiah :
Masuk Bloglist

Jangan lupa singgah jalan-jalan kat Kisah Hidup Ku & Join segmen kat Jom Bercontest ... 

Untuk daftar SUSTAGEN SUPERMOM MONTHLY GIVEAWAY

Yang nie plak untuk ulat2 buku... Banyak buku2 menarik + murah kat sini... Sila skodeng...