NIQREES HYDROGEL

YANG PERTAMA SEUMPAMANYA

Produk Pertama Seumpamanya di dalam bentuk HYDROGEL dan mengunakan ekstrak buah Kigelia Africana yang mana ia dapat memberi kesan pantas seawal kali pertama penggunaan.

Apa Yang Niqrees Boleh Bantu
—-------------------------------------
🌟 Merawat masalah kulit berjerawat kronik
🌟 Menghilangkan jeragat
🌟 Menghilangkan parut-parut lama
🌟 Mengembalikan kelembapan yang neutral pada kulit
🌟 Mengurangkan kedutan dan lebam bawah mata
🌟 Anti penuaan yang terbaik
🌟 Menutup masalah pori terbuka
🌟 Memberi keanjalan dan ketegangan kulit yang berterusan 
🌟 Wajah lebih cerah dan berseri
🌟 Mengatasi masalah kulit berminyak
🌟 Merawat masalah kegatalan kulit akibat kulit sensitif atau salah makan
🌟 Membantu menyembuhkan luka-luka dengan cepat
🌟 Sangat sesuai untuk kegunaan semua jenis kulit, dari bayi hingga dewasa

NIQREES FIRMING AND LIFTING HYDRO GEL adalah satu produk yang diformulasikan menggunakan bahan asas terbaharu iaitu dalam bentuk HYDRO GEL yang mana ia memberikan kadar penyerapan yang lebih tinggi serta memberikan keselesaan semasa pemakaian berbanding dengan cream atau serum.

HYDROGEL ... Mengapa produk menggunakan hydrogel dikatakan lebih bagus ????

HYDRO GEL adalah gel tidak berwarna yang mengandungi nutrien-nutrien yang mana ia memberikan kadar penyerapan yang lebih tinggi serta memberikan keselesaan semasa pemakaian berbanding dengan cream atau serum.

Selain tu, yang pasti, penggunaan hydrogel membuatkan sesuatu produk itu tidak melekit ... Senang nak guna dan sangat selesa bagi yang ingin menggunakan alatan mekap ...

Ianya sangat sesuai untuk semua jenis kulit dan usia kerana diperbuat dari mineral semulajadi dan bebas dari bahan kimia.

TESTIMONI 

Jom skodeng mereka-mereka yang dah menggunakan Niqrees Hydrogel ...








Haaaa...  Teruja tak???
Mesti lah teruja kan... Tengok dia orang tu semakin dipandang semakin cantik manis... Flawless kata bebudak sekarang... 

PROMOSI

Hehehe... 
Nie gambar toke nyer ...

HARGA SEBENAR 
NIQREES HYDROGEL : RM110
HARGA PROMOSI
1PC – RM90
2PC - RM160


Dengan Kos PELABURAN RM90, Puan/Tuan Akan Dapat;

1) *1KOTAK NIQREES HYDROGEL* 

2) *1JAR SCRUB COFFEE (C2M)*

3) *PENGHANTARAN PERCUMA KE SELURUH SEMENANJUNG*

**Kalau beli 2 lagi JIMATTTT

Jika Puan/Tuan BERMINAT Dengan Tawaran Promosi Ini, Segera Hubungi Stokis Platinum -
Nor Asfa - 013-2536936
(Wasap untuk tindakan yang lebih pantas)
Facebook 

#NiqreesHydrogel
#NorAsfa

PROGRAM MUDAH KURUS BERSAMA DR MALINDA



Obesiti atau lebih dikenali sebagai kegemukan merupakan pengumpulan lemak berlebihan yang menimbun di dalam badan seseorang ... Obesiti kini dianggap sebagai satu penyakit dan terjadi apabila tisu-tisu lemak menjadi keterlaluan. Obesiti boleh menyebabkan masalah kesihatan yang serius. Obesiti tidak mengira bangsa, jantina, mahupun umur seseorang. 



Masalah obesiti semakin meningkat dalam kalangan rakyat negara kita. Peratusan rakyat Malaysia yang mempunyai berat badan yang berlebihan adalah lebih tinggi berbanding dengan negara-negara Asia yang lain. Persoalannya, apakah langkah-langkah yang boleh diambil bagi mengelakkan diri kita daripada masalah ini ??? 

Meh kengkawan nak cite sat... Saya baru jer tau pasal satu program nih yang mana dapat menurunkan berat badan dalam masa 23 hari... Teruja tak? Teruja tak? Yang penting kuat semangat + istiqamah ... 



PROGRAM MUDAH KURUS BERSAMA DR MALINDADalam program nie Dr Malinda  telah ubahsuai plan diet hCG... 

APA ITU hCG?

hCG adalah Human Chorionic Gonadothrophin, sejenis hormon yang dihasilkan di dalam badan manusia (lelaki dan wanita) dan ia dihasilkan dalam kadar yang tinggi ketika wanita hamil, ia memastikan perkembangan bayi yang sihat dimana ia membantu hypothalamus memberi ransangan untuk mengeluarkan lemak-lemak tersimpan digunakan sebagai sumber tenaga.

hCG juga akan berfungsi sekiranya tubuh berada di dalam keadaan ‘kebuluran’ dimana hCG akan menggunakan lemak tersimpan dalam badan sebagai sumber pembakaran tenaga dan ia memberikan 1,500 – 4,000 kalori sehari sebagai tenaga.
Ia bukanlah ‘sex hormon’. Ia mempunyai tindakan yang sama pada lelaki dan wanita.
Ia bertindak sebagai ‘Kunci’ untuk menggerakkan lemak yang  tersimpan dalam badan.

BAGAIMANA hCG BERFUNGSI UNTUK RAWATAN OBESITI?

Rawatan hCG untuk Obesiti ini telah dimulakan oleh Dr. Simeons, seorang doktor perubatan British. HCG memainkan peranan penting  dalam mengurangkan lemak badan melalui tindakannya kepada satu bahagian otak yang dipanggil Hipothalamus.
Hipothalamus berfungsi untuk keseimbangan badan (homeostasis). Ia bolah mengawal semua kelenjar endokrin dalam badan dan ia juga akan membantu untuk mengawal tekanan darah, suhu badan, keseimbangan cecair badan, selera makan dan berat badan.

Obesiti berlaku apabila berlaku hypothalamus gagal  berfungsi dengan baik dan menyebabkan gangguan metabolism, ketidakseimbangan hormon, nafsu makan yang tidak terkawal, pembakaran lemak yang tidak effektif dan pengumpulan lemak yang berlebihan di bahagian perut, peha, punggung dan lengan.
Kerosakan hypothalamus biasanya berlaku disebabkan oleh stress, trauma, toksin, electromagnetic field dan tabiat buruk pemakanan yg mengandungi banyak lemak trans, gula dan bahan pengawet.

hCG akan memberi signal kepada hypothalamus untuk mengerakkan lemak-lemak degil yang tersimpan lama di dalam badan – lemak yang berkumpul di perut, punggung, peha dan lengan. Lemak jenis ini sangat susah untuk dibuang kerana badan akan menyimpannya sebagai ‘survival stratergy’. Apabila kita berdiet biasa, apa yang pertama akan hilang dari badan adalah air, otot dan ‘subcutanoeus fats’ iaitu lemak yg memberi bentuk muka dan payudara. Kerana itu kebanyakkan diet boleh menyebabkan kulit menjadi kendur.

APAKAH PRINSIP YANG DIGUNAKAN DALAM RAWATAN INI?

hCG akan kombinasikan bersama-sama dengan diet rendah kalori dan prinsip pemakanan diet sihat. Ini akan memberikan ‘trick’ kepada hypothalamus dan membantu ‘membuka kunci’ lemak di mana seolah-olah ia berada dalam situasi kecemasan yang memerlukan ‘lemak jenis 3’ atau lemak abnormal  digerakkan. Pergerakan lemak ini akan membekalkan 1,500 – 4,000 kcal sebagai tenaga melalui pembakaran lemak abnormal.

DIET RENDAH KALORI & PRINSIP DIET SIHAT? MACAMANA TU?

Jangan Risau.
Semua manual dan menu pemakanan akan disediakan untuk anda!
Kebaikan program ini adalah ia seperti ‘DETOX’ program. Dan diet yang anda perlu ambil adalah – Diet yang sihat, Tanpa Gula, Karbohidrat yang sihat, Tanpa Makanan segera atau terproses, Rendah Lemak dan Tiada minuman berkarbonat. Ini sangat penting untuk memastikan kejayaan anda dalam program – Ia adalah proses ‘membersihkan sel-sel badan’ bukan sekadar diet untuk kurus sahaja.
Melalui  proses cleasing  dengan pengurangan kalori (calories restriction) dilakukan – Anda akan rasa lebih sihat dan tiada lagi masalah ‘food craving’ atau ‘food addiction’ ! Anda tidak lagi terpenjara dalam nafsu dan tabiat buruk pemakanan sendiri. Dan ini akan menyebabkan anda lebih mudah untuk membuat pembaharuan seterusnya dalam cara hidup untuk jangkamasa panjang selepas ini.

ADAKAH BERAT BOLEH MENDADAK NAIK SETELAH BERHENTI PROGRAM INI?


BONUS dari program ini adalah ia membantu keseimbangan metabolism badan. Jika anda mematuhi program ini, anda akan meningkatkan metabolism badan ke satu ‘setting’ yang baru dan keadaan ini akan mengelakkan berlakunya Kesan ‘YoYo’ – kenaikkan mendadak setelah berhenti rawatan program.

Sharing @ Testimoni dari Clients di Dr Malinda Health & Beauty Academy

Puan Farah



Puan Suriya

Puan Diana

Puan Salwa

Puan Hani

Cik Nashar

Puan Ruslina



Cik Shaheenaz


BERMINAT??? 


BERAPA HARGA PAKEJ HCG NI? 


1. Untuk Pakej Hcg 23 hari ialah RM 1580 sahaja. 
2. Untuk Pakej Hcg dan Supplements RM1980 
3. Pakej Hcg 46 Hari RM2980 

Jangan Khuatir! 

Kami mempunyai PROMOSI DISKAUN ISTIMEWA bulan ini dan juga HADIAH PERCUMA sekiranya anda berminat untuk menjalani program ini. 


Bagaimana nak join Program Mudah Kurus Bersama Dr.Malinda ???

Blog : Dr.Malinda
No. Telefon : +60 17 508 4430 

#DrMalinda 
#MudahKurus20 
#JomKurusCepat





BEDAK RUAM BAYI @ RUAM BAYI POWDER (RBP)


 Korangggg... Nak tanya nih... Pernah dengar tak pasal Bedak Ruam Bayi @ Ruam Bayi Powder (RBP) ? Ada yang pernah guna? Meh dengar sini nak habaq sat... 

Ruam Bayi Powder ini adalah bedak sejuk warisan tradisi yang mendapat jolokan nama sebagai bedak ajaib, kerana fungsinya boleh digunakan untuk semua masalah luaran berkaitan kulit dan berkesan ... Macam yang korang semua dah tahu kan,  kebanyakan produk yang ada di pasaran mengandungi steroid, ia memang berkesan tetapi akan mendatangkan kesan sampingan seperti menipiskan kulit bayi ... So,  kalau korang dah ada pilihan yang lebih baik dan lebih selamat bersumberkan alam semulajadi, kenapa kita tak cuba kan …

Kebetulan plak hari tu Putra kena ruam kat leher ... Biasa lah budak-budak kan sibuk main, maka berpeluh-peluh budak tu sehingga mengakibatkan ruam ... Lepas mandi petang tu aku terus sapu RBP kat leher dan sekitar nyer... Alhamdulillah, malam tu lena jugak lah dia tido... Tak de lah tergaru-garu cam selalu tu... Selepas dua hari penggunaan dah elok sepenuhnya... 

Nak tahu apa yang best sangat Ruam Bayi Powder ni?
  • Bedak ini dihasilkan daripada 100% tanah liat yang mengandungi mineral semulajadi.
  • Ia mengandungi mineral semulajadi yang bertindak menyerap segala kotoran dan toksik yang terdapat pada kulit.
  • Cepat meresap dalam kulit. Kulit terasa sejuk dan lembut .
  • Satu bekas tahan agak lama. Selalunya saya guna beberapa bulan.
  • Walaupun ia tidak semahal produk-produk lain, Alhamdulillah setiap kali sapu ruam atau penyakit kulit anak-anak kita semakin berkurangan.
  • Bebas Paraben dan juga bahan-bahan kimia berbahaya.
  • Selamatlah anak-anak anda terutama yang masih bayi, sebab kandungannya dari 100% bahan semulajadi seperti tanah liat putih dan air galian yang telah ditapis secara khusus.
  • Ruam Bayi Powder ini sememangnya sangat menjadi pilihan ibubapa untuk bayi mereka terutama masalah berkaitan ruam. Ramai yang cakap berbaloi, murah dan berkesan! Banyak testimoni pelanggan yang sangat berpuas hati. Alhamdulillah!

RUAM BAYI POWDER PENAWAR UNTUK SEGALA JENIS PENYAKIT KULIT

DARI TANAH KITA DIJADIKAN DAN DARI TANAH JUGA SEGALA PENAWAR TERCIPTA

RUAM BAYI POWDER Terbukti sangat berkesan, malah mampu menyelesaikan pelbagai jenis penyakit kulit seperti :

1. Psoriasis

2. Ekzema
3. Kurap
4. Panau
5. Kayap
6. Ruam susu (bayi)
7. Ruam panas
8. Kudis
9. Kudis buta
10. Cacar air 
11. Jerawat
12. luka
13. Dan lain lain masalah kulit


Tanah liat putih yang bermutu tinggi ini adalah tanah liat putih yang terbaik di dunia. Permintaannya tanah liat putih ini mendapat sambutan hingga ke negara Jepun.

Tanah liat putih paling bermutu tinggi dan air galian semulajadi digunakan untuk menghasilkan Ruam Bayi Powder ... Permintaannya telah mendapat sambutan hingga ke negara Jepun dan China. Ia dicampur dengan 100% air galian yang ditapis khusus bagi menjaga kualiti tanah tersebut ...
RBP_Proses1
Ia telah diproses dengan menggunaka Air Tapisan yang bersih tanpa klorin


TESTIMONI
Testimoni aku dah ada kat atas tu ...
Jom skodeng plak testimoni pengguna yang lain ... Semoga bermanfaat ...







JANGAN TERPEDAYA
Hmmm ... Laaa nie banyak orang nak kaya cepat ... RBP tengah top, maka harus lah ada yang nak ambil kesempatan ... So kengkawan yang mencari RBP perlu lebih berhati-hati ... Pastikan korang beli yang original ... Sebotol hanya RM38 ...

Website Utama (Official) : 

Facebook :

Hubungi :
HQ En. Hafis 013 480 6787 
( Bahagian Pemasaran )

Puan Nurul 017 6239935 
( Produk Owner)

#bedakruambayi #ruambayipowder #psoriasis #eczema  



CPUV NUFFNANG #108 | TRAVEL WITH SMECTA



Alhamdulillah... Lima hari lepas dapat satu lagi kempen,  kali nie daripada SMECTA ...


Haaa... Korang tau ker apekemende nyer SMECTA nih?  Jom baca setelah gigih menyekodeng ngan Pak Google... 

SMECTA®, powder for oral suspension in sachets for acute diarrhoea. Smecta is a treatment for acute diarrhoea, that contains diosmectite which a type of clay. Smecta has unique properties that allow for the adsorption of different toxins (such as Rotavirus, E. Coli and Staphylococcus). Smecta interacts with the mucosa increasing its quantity, quality and life span, accelerating the recovery of the infected mucosa. 

Kira nyer ubat nih senang lah untuk dibawa semasa kita travel, sebab dah dipek kecik2 untuk sekali guna... Kanak2 pun boleh guna ... Apa-apa pun kena baca arahan untuk dos yang bersesuaian ... Kalau sakit masih berlarutan haruslah berjumpa dengan doktor ...



Kengkawan kalau ada jumpa iklan SMECTA menari-nari tergedik-gedik kat blog Kisah Hidup Ku dan Jom Bercontest boleh ler klik, untuk yang berminat jer tau... Tiada paksaan, tak mo pun tak pe lah... Sob... Sob... Sob... 

Terima kasih #nuffnang
#smecta #smectamalaysia
#kisahhidupku #jombercontest
#reviewproduct

Terima kasih kengkawan ...
Alhamdulillah ...


TERUNG GORENG

Saya dah cuba  ... Memang sedap ... Sedap Lain Macam Terung Goreng Ni, Yang Tak Suka Terung Pun Terus 'Addicted'! Bayangkan hirisan terung nipis digoreng hingga keemasan, dengan isinya yang lembut dan keraknya yang rangup ... Sekali dah start makan memang tak boleh stop



Bahan-bahan:


- 1 biji terung 
- Telur 
- Lada hitam 
- Garam 
- Minyak 

Cara-cara: 

1. Hiris terung. 
2. Pukul telur dan gaul bersama lada hitam dan garam. 
3. Salut hirisan terung dengan telur dan goreng sehingga perang. 
4. Hidang panas-panas!


Nak lagi sedap? Cicah Sambal Kicap!
Senang jer kannn... Bahan-bahan pun memang dah sentiasa ada kat rumah... Sila lah cuba... 

UPSR Hanya Pembaris


Hari ini, pasti ramai anak-anak bersama ibu bapa yang akan bergembira dengan keputusan UPSR masing-masing. 

Tahniah! Tak salah untuk bergembira kerana usaha keras telah dibuat sebelum, semasa dan selepas peperiksaan (doa).

Eh, kenapa pula adik yang duduk menyendiri itu berduka?
Tak dapat 6A?
Tak mengapa. Apa sahaja keputusannya yang penting adik telah berusaha.

UPSR Hanya Pembaris.


Apa fungsi pembaris? 
Untuk mengukur panjang sesuatu objek, contohnya kertas, kadbod, kertas warna dan sebagainya. Sekali sekala digunakan untuk membuat garisan.

Boleh ke pembaris ukur tinggi adik?
Tak sesuai. Lebih baik gunakan pengukur ketinggian boleh laras biasa dilihat di klinik.

Boleh ke pembaris ukur ukurlilit perut adik?
Tak sesuai. Lebih baik gunakan tali tape yang mak guna untuk menjahit baju.

Boleh ke pembaris ukur panjang jalan?
Tak sesuai. Lebih baik gunakan pembaris gelek beroda yang biasa diguna untuk tar jalan.

Begitu juga UPSR.

UPSR hanya mengukur KEPANDAIAN adik untuk 4 subjek. Ada banyak lagi subjek yang tak dikira dalam UPSR walaupun adik belajar berbelas subjek dalam 6 tahun.

Mungkin kalau subjek UPSR adalah Pendidikan Seni, Muzik, Pendidikan Kesihatan, Pendidikan Islam, dan Bahasa Arab, adik dah dapat 5A!

Tidak dapat A tak mengapa, tetapi pastikan adik BELAJAR. 

Adik mungkin tak dapat A matematik, tetapi adik tahu mengira duit baki selepas membeli roti john. Maknanya adik BELAJAR.

Adik mungkin tak dapat A bahasa Melayu, tetapi adik boleh mengirim surat kepada atok opah di kampung. Maknanya adik BELAJAR.

Adik mungkin tak dapat A Sains, tetapi adik tahu torch light yang tidak menyala perlu ditukar bateri. Maknanya adik BELAJAR.

Adik mungkin tak dapat A Bahasa Inggeris, tetapi adik boleh menunjukkan jalan kepada pelancong yang bertanya arah. Maknanya adik BELAJAR.

Menggunakan ilmu lebih baik daripada hanya tersimpan sebagai memori.

Teruskan belajar. Tak kisahlah tiada A sekalipun, kerana ilmu dicari untuk diamal bukan sekadar cantik diusung atas sekeping sijil.

#copypaste 
( khusus untuk anak-anak didik)
Nyai Mariani Ujud

KENA SANTAU



Apa salah aku? 
Kenapa sampai tahap nak santau2 ? Aku x kacau kau n family kau pun ...   So x payah la nak sihir2 ... Tengah sedap2 makan terjumpa kain putih diikat dengan benang ... Istighfar panjang dibuatnya aku ... Hilang terus selera makan ... Dah ler tengah lapar ya amat ... Terus tunjuk kat Mak benda putih tu n cakap ada orang cuba nak sihir ... Masa tu tengok Mak pun macam dah nak kena ... Mata dah naik merah ... Paaappppp!!!!! Bengkak dahi ni kena sudip Mak ... Mak cakap "Kau dah kenapa??? Sup bunjut pun kau dah x kenal ke??? ... Hahaha ...

Maaf eak kengkawan lawak santai petang2 nih ... Kepada yang tak tahu sup bunjut adalah ramuan rempah ratus yang telah di bunjut dalam kain putih dan diikat kemas dengan benang putih ... Rempah ratus tersebut sudah dipecahkan / ditumbuk kasar untuk memberikan bau yang lebih beraroma ...


CAJ RAWATAN HOSPITAL KERAJAAN


Setelah rakyat kecoh dengan segala macam kenaikan, kita digemparkan pula dengan berita kenaikan caj hospital kerajaan ... Caj Rawatan Hospital Kerajaan Seluruh Negara Akan Dinaikkan 50% Mulai Januari 2017 ... Ohhh, apekah ??? Mujurlah segala kenaikan hanya melibatkan kelas 1 dan kelas ke-2 sahaja ... Caj rawatan kelas ke-3 masih kekal tidak berubah ...

Lepas nie ape plak nak naik agak nyer??? Kos sara hidup semakin meningkat ... Rakyat semakin gelisah ...

WORDLESS WEDNESDAY - 131 | PETUA HIDUP TENANG