Kisah Lobak, Telur & Kopi

Kisah bermula di suatu petang ... Ramai yang menanti dengan penuh debaran ... Pengumuman telah diwar-warkan ... Tunggu punyer tunggu dibatalkan plak ... Tak pasal pasal naik trafik depa, duit pun banyak ler dapat tu ... 

Dalam pada menunggu pengumuman yang dibatalkan ... Bersembang ler mereka-mereka itu ... Dari kapal terbang sampai ler ker banjir ... Termasuk jugak kisah lobak, telur dan kopi ...

Lobak ... Sedap dibuat jus ... Kalau tengok rupe asal, cantik dan keras ... Tapi bila kena air panas ... Rebus lah kottt, lembut lah jadi nyer ... 

Telur plak ... Yang dalam nyer lah kottt ... Memula tu lembut, cair ... Tapi bila dah kena air panas, keras lah ia ... 

Kopi, buruk sungguh rupa ... Hitam, gelap ... Bila kena air panas, jadi ler kopi o ... Sedap di minum ... Ramai yang suke ...

Air panas tu ibarat ujian dan musibah yang menimpa ... So, kita disarankan jadi seperti kopi ... Coz lepas terima musibah dan ujian, kopi menjadi lebih berguna ... Sedap di minum, buat hilang mengantuk ...

Wallahua'lam ...

INFO | PERKEMBANGAN TERKINI MH370

Ya Allah ...
Agak teruja untuk menanti saat dan ketika nyer ... Harap ada yang positif ...



Manusia merancang, Allah juga merancang, Sesungguhnya perancangan Allah yg terbaik ... Semoga keluarga redha dan tabah menghadapinya ... Inna Lillahi wa inna ilaihi raji'un ... Semoga roh mereka2 ditempatkan dikalangan orang yang beriman ... Al-Fatihah ...

*********

* 4.++ ptg 

Tunggu punyer tunggu punyer tunggu ...
Sekali batal daaa ...
Apa Pun Tak Bleh ...
Ape kah sebab nyer tidak diketahui ...
Mungkin kah ???


Wallahua'lam ...
*********

* 6.++ ptg 

Kerajaan mengistiharkan #MH370 adalah satu nahas dan kesemua penumpang serta krew telah terkorban ...

Innalillahi wa inna ilaihi rojiuun..

اللَّهُمَّ اغْفِرْ لَهاُ وَارْحَمْهُا وَعَافِهاِ وَاعْفُ عَنْهاُ وَأَكْرِمْ نُزُلَهاُ وَوَسِّعْ مُدْخَلَهاُ وَاغْسِلْهاُ بِالْمَاءِ وَالثَّلْجِ وَالْبَرَدِ وَنَقِّهاِ مِنَ الْخَطَايَا كَمَا نَقَّيْتَ الثَّوْبَ الأَبْيَضَ مِنَ الدَّنَسِ وَأَبْدِلْهاُ دَارًا خَيْرًا مِنْ دَارِهاِ وَأَهْلاً خَيْرًا مِنْ أَهْلِهاِ وَزَوْجًا خَيْرًا مِنْ زَوْجِهاِ وَأَدْخِلْهاُ الْجَنَّةَ وَأَعِذْهاُ مِنْ عَذَابِ الْقَبْرِ أَوْ مِنْ عَذَابِ النَّارِ .

Wordless Wednesday - 58

CPUV Nuffnang #23 | Lactacyd 150ml Promo

Assalamualaikum & Selamat Pagi


Alhamdulillah semalam dapat lagi CPUV terbaru daripada Lactacyd 150ml Promo ... He he he ... Yang pelik nyet CPUV yang dapat pada 20 Januari 2015 dah bertukar daripada Lactacyd : Malay Millennium kepada Lactacyd 150ml Promo ... Confuse Mak ... Tak dapat lah dikenalpasti kenapa ia berlaku ... Harap2 tak menjejaskan earning yang masuk ...Baik betul hati #nuffnang ...

Kengkawan kalau ada jumpa iklan cam nie menari-nari tergedik-gedik kat blog Kisah Hidup KuJom Bercontest boleh ler klik untuk yang berminat jer tau ... Tiada paksaan, tak mo pun tak pe lah ... Sob ... Sob ... Sob ...

 Terima kasih #nuffnang ... 
Terima kasih kengkawan ... 
Alhamdulillah ...

TAZKIRAH JUMAAT #27 : MALAM PERTAMA

♭♫♪ Assalamualaikum ♭♫♪
Salam Jumaat semua  ...
~ MALAM PERTAMA ~

Setelah dikuburkan, pembusukan bermula pada bahagian perut dan kemaluan ... Subhanallah perut dan kemaluan adalah 2 perkara penting yang kita-kita duk sibuk jaga semasa di dunia ... Setelah itu, jasad akan mula berubah menjadi hijau kehitaman ... Setelah pelbagai sole kan dan alat2 kecamtikan semasa hayat di dunia ... Setelah meninggal dunia, manusia hanya akan memiliki satu warna sahaja ...

~ MALAM KEDUA ~

Anggota-anggota tubuh yang lain seperti limpa, hati dan paru-paru akan mula membusuk ...

~ HARI KETIGA ~

Anggota-anggota tubuh muka mengeluarkan bau yang busuk ...

~ SETELAH SEMINGGU ~

Wajah dan mata muka membengkak ...

~ SETELAH 10 HARI ~

Proses pembusukan pada anggota tubuh terus berlaku ...

~ SETELAH 2 MINGGU ~

Rambut mulai gugur ... Lalat hijau mulai mencium bau busuk dari jarak jauh dan ulat-ulat mula menutupi seluruh tubuh ...

~ SETELAH 6 BULAN ~

Semua anggota telah tiada ... Yang tinggal cuma tulang sahaja ... 

~ SETELAH 25 TAHUN ~

Rangka tubuh ini akan berubah menjadi semacam biji dan di dalam biji tersebut, akan ditemui satu tulang yang sangat kecil yang dipanggil ‘AJBUDZ DZANAB’ (TULANG EKOR) ... Dari tulang inilah kita akan dibangkitkan oleh Allah SWT pada hari kiamat ...

Wallahua'lam ...

SAHABAT2 YANG DIRAHMATI ALLAH, INILAH TUBUH YANG SELAMA INI KITA JAGA ... INILAH TUBUH YANG KITA BERBUAT MAKSIAT KEPADA ALLAH ... 
OLEH KERANA ITU, JANGAN BIARKAN UMUR & JASAD KITA DALAM 
KEADAAN SIA2 ...

JANJI ALLAH ADALAH BENAR ...

YA ALLAH, TETAPKANLAH HATI KAMI DI ATAS AGAMA-MU ... YA ALLAH, JADIKANLAH KUBURAN KAMI SEBAGAI SATU TAMAN DARI TAMAN2 SYURGA & JANGAN JADIKAN IANYA
SEBAGAI SATU LUBANG DARI LUBANG2 API NERAKA ...

AAMIINNN ...

Gangguan Bekalan Air Di Selangor

Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn. Bhd. (SYABAS) ingin menyangkal segala maklumat palsu yang tersebar luas menerusi aplikasi WhatsApp dan media sosial (Facebook) berhubung isu gangguan bekalan air yang akan berlaku di seluruh Selangor.
 
Tinjauan dan pemantauan pihak SYABAS mendapati bahawa, terdapat sesetengah pihak yang sengaja menimbulkan panic khususnya di kalangan pengguna di Negeri Selangor dan Kuala Lumpur dengan menyatakan bahawa akan berlakunya gangguan bekalan air selama 36 jam di seluruh Selangor.
 
Ingin ditekankan bahawa maklumat yang tersebar ini TIDAK BENAR kerana gangguan selama 36 jam yang berlaku adalah merujuk kepada kerja kecemasan yang melibatkan pembaikan paip pecah di jajaran paip utama bersaiz 1200MM dari Loji Semenyih ke Bandar Bukit Mahkota, Sepang. Kerja kecemasan ini HANYA MELIBATKAN GANGGUAN BEKALAN AIR DI SEBAHAGIAN KAWASAN DI DAERAH HULU LANGAT DAN SEPANG SAHAJA.
 
Sehingga kenyataan ini dikeluarkan, kerja kecemasan ini telah disiapkan sepenuhnya dan bekalan air telah dibuka semula kepada pengguna. Pihak SYABAS menjangkakan bekalan air di semua kawasan terlibat akan pulih sepenuhnya menjelang 8:00 pagi esok, 23 Januari 2014 seperti yang dinyatakan di dalam kenyataan yang dikeluarkan oleh SYABAS menerusi media massa pada 20 Januari 2015.
 
SYABAS menyeru kepada semua pengguna agar tidak membuat sebarang spekulasi atau sengaja mencipta berita palsu yang boleh menimbulkan panik di kalangan orang awamk hususnya kepada pengguna di negeri Selangor, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya. Pengguna juga disaran untuk melayari laman sesawang SYABAS iaitu www.syabas.com.my untuk mendapatkan maklumat-maklumat terkini.

Tiada Kesedaran ...

Okay nak mulakan sesi luahan perasaan plak ... Apehal plak aku nie, he he he ... Lama dah pendam pasal isu nie ... Tapi tu lah grrr ... 


Aku memang tiap2 petang akan ambil bebudak nie ... So, aku akan tunggu kat gate kecik nie ... Aku tunggu sini coz dekat ngan rumah + kawasan menunggu yang agak luas ...
Yang aku geram nyer, bila time bebudak sekolah nie keluar, habis ler semua Mak Bapak nie berpusu-pusu ke gate tu ... Tengok kat atas tu, habis dah ruang di tutup ... Cam ner lah bebudak nak keluar ... Tak bleh ker tunggu jauh skit bagi ruang kat bebudak tu ... Yang lagi kritikal takmo turun@keluar dr kenderaan ... Sehabis dekat parking kat gate tu ... Hmmm ... 
Masalah nie lama dah jadi, sejak Abang Long darjah satu lagi, sebelum tu aku tak tau plak ... Sekarang nie Abang Long dah darjah 6 ... Masih berlaku ... Masih sama ... Masih tiada kesedaran ... 


Haaa, tu dia Abang Ngah ngan Kak Tiha ... Wahhh, masih ayu jelita lagi princess aku tu ... Abang Ngah yang serabai ... 

CPUV Nuffnang #22 | Lactacyd : Malay Millennium


Alhamdulillah dapat yang terbaru daripada Lactacyd : Malay Millennium ... He he he ... Baru  jer buat entry pasal cpuv nie di akhir November 2014 yang lalu ... Tak sangka plak dapat lagi pada 20 Januari 2015 ari tu ... Baik betul hati #nuffnang ...

Kengkawan kalau ada jumpa iklan nie menari-nari tergedik-gedik kat blog Kisah Hidup KuJom Bercontest boleh ler klik untuk yang berminat jer tau ... 

 Terima kasih #nuffnang ... 
Terima kasih kengkawan ... 
Alhamdulillah ...

Wordless Wednesday - 57


Tersungkur

Cite kelmarin ... Sekarang nie bebudak dah sibuk Sekolah ... Pagi sekolah, petang pun sekolah ... Balik memang penat lah ... Putra plak mesti nangis nak ikut Abang2 ngan Kakak ge sekolah ... Dia macam agak boring masa siang tu ... Takde orang nak main ...
Bila malam ... Semua orang ada, memang main sakan ler dia ... Kalau Abang2 n Kakak buat kerje sekolah, memang kena kacau lah jawab nyer ... "Simpan..." kate nyer ... Huhuhu ...
So, kelmarin tu memang main sakan ... Lari-lari dalam rumah ... Pusing meja makan ... Pusing ruang tamu ... Sekali ...



Haaa, kan dah ... Putra jatuh tersungkur ... Ape lagi meraung ler ... Sekuat-kuat hati ... Aku pun kena lah jadi nurse jap, ambik tisu lap kan darah ... Tu kat atas tu gambar dah senyap ... Gambar masa meraung tu memang tak sempat lah kan ...

Dalam pada aku snap, snap gambar dia tu boleh berubah terus emosi nyer ... Gembira plak dia tengok flash kamera tu ... Terkekek plak gelak nyer ... Dah tak ingat dah kejadian tadi ... Huh ...



  Lepas tu korang tau ape jadi ???
Memang dia sambung balik main kejar-kejar dalam rumah ... Huh ... Geram sungguh ... Tu sebab rumah aku agak huru-hara pada sebelah malam ... Macam kapal karam ...

Mojo & Caliph Buskers | Romancinta

Semalam kebetulan aku tertengok AJL29 ... Sambil sambil mengemas ape yang patut and gosok baju sekolah bebudak nie ... Tiba lah masa persembahan Mojo - Romacinta ... Biasa lagu nih Aweera yang nyanyi ... Tapi semalam bukan dia yang nyanyi ... Semalam persembahan paling hebat ... Aku pun datang ler dekat nak tengok ... Rupe2 nyer orang lain yang nyanyi ... Caliph Buskers, penyanyi nyer OKU ... Wahhh ... Hebat nyer mamat nie ... Kengkawan pun mesti ramai yang tengok kan ... Aku tak tengok AJL29 sampai habis pun ... Dengar2 ramai yang tak puas hati dengan keputusan ... Ramai mengharapkan Mojo menang keseluruhan, tapi hanya dapat persembahan terbaik ... Lantak lah ... Aku cuma kagum dengan persembahan Mojo & Caliph Buskers jer ... Sekian, terima kasih ...

p/s :- jenuh cari youtube nyer, tak bleh lah ... Media Prima dah block ...

BAKTERIA LISTERIOSIS

Jenuh aku mencari info pasal bakteria nie dalam Bahasa Malaysia ... Ada tapi tak banyak, kebanyakkan yang ada adalah dalam Bahasa Inggeris ... So, sorry kengkawan aku terpaksa ... Aku tak mo terjemah, takut tersalah terjemah ... Salah faham plak nanti ... Aku pilih info yang paling ringkas dan mudah difahami ... Jom  baca untuk kita lebih faham ...

**********

Listeria monocytogenes

Listeriosis, a serious infection usually caused by eating food contaminated with the bacterium Listeria monocytogenes. The disease primarily affects older adults, pregnant women, newborns, and adults with weakened immune systems. However, rarely, persons without these risk factors can also be affected. The risk may be reduced by recommendations for safe food preparation, consumption, and storage.

The following groups are at increased risk:
  • Pregnant women: About one in seven (14%) cases ofListeria infection occurs during pregnancy 2. Infection during pregnancy can cause fetal loss (miscarriage or stillbirth), preterm labor, and illness or death in newborn infants.
    • Pregnant women are about 10 times more likely than the general population to getListeria infection 2.
    • Pregnant Hispanic women are about 24 times more likely than the general population to getListeria infection 2.
  • Older adults: More than half (58%) ofListeria infections occur among adults 65 and older 2.
    • Adults 65 years and older are about 4 times more likely than the general population to getListeria infection 2.
  • People with weakened immune systems: Individuals within this group also have a higher risk forListeria infection due to underlying medical conditions such as cancer and  immunosuppresive therapy (i.e., steroids, chemotherapy, radiation),  liver or kidney disease, diabetes, alcoholism, and HIV/AIDS.

General recommendations to prevent an infection withListeria:

FDA recommendations for washing and handling food.

  • Rinse raw produce, such as fruits and vegetables, thoroughly under running tap water before eating, cutting, or cooking. Even if the produce will be peeled, it should still be washed first.
  • Scrub firm produce, such as melons and cucumbers, with a clean produce brush.
  • Dry the produce with a clean cloth or paper towel.
  • Separate uncooked meats and poultry from vegetables, cooked foods, and ready-to-eat foods.

Keep your kitchen and environment cleaner and safer.

  • Wash hands, knives, countertops, and cutting boards after handling and preparing uncooked foods.
  • Be aware that Listeria monocytogenes can grow in foods in the refrigerator. Use an appliance thermometer, such as a refrigerator thermometer, to check the temperature inside your refrigerator. The refrigerator should be 40°F or lower and the freezer 0°F or lower.
  • Clean up all spills in your refrigerator right away–especially juices from hot dog and lunch meat packages, raw meat, and raw poultry.
  • Clean the inside walls and shelves of your refrigerator with hot water and liquid soap, then rinse.

Cook meat and poultry thoroughly.


Store foods safely.

Use precooked or ready-to-eat food as soon as you can. Do not store the product in the refrigerator beyond the use-by date; follow USDA refrigerator storage time guidelines:
    • Hot Dogs – store opened package no longer than 1 week and unopened package no longer than 2 weeks in the refrigerator.
    • Luncheon and Deli Meat – store factory-sealed, unopened package no longer than 2 weeks. Store opened packages and meat sliced at a local deli no longer than 3 to 5 days in the refrigerator.  
  • Divide leftovers into shallow containers to promote rapid, even cooling. Cover with airtight lids or enclose in plastic wrap or aluminum foil. Use leftovers within 3 to 4 days.

Choose safer foods.



**********

Haaa, tu dia kengkawan ... Paham tak ? ... Yang penting jaga kebersihan semasa penyediaan makanan ... Masak makanan dengan sempurna ...

EPAL GALA DAN GRANNY SMITH TERCEMAR OLEH BAKTERIA LISTERIOSIS

Semalam kita dikejutkan dengan berita tentang epal dari Amerika Syarikat yang tercemar ... Aku sedikit alert coz biasa nyer ibu2 akan guna epal gala nie untuk buat puri bagi baby masing-masing ... Jom  baca berita nyer ...
**********
Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani menyekat kemasukan epal jenis Gala dan Granny Smith dari Amerika Syarikat ke Malaysia kerana dipercayai tercemar oleh bakteria Listeriosis, kata Menterinya Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.

Beliau berkata sekatan itu dilakukan oleh Jabatan Perkhidmatan Kuarantin dan Pemeriksaan Malaysia (Maqis) selepas notis berkaitan pencemaran itu diterima kementerian dua hari lalu.

"Kita menerima notis daripada Pentadbiran Makanan dan Dadah (FDA) Amerika yang memaklumkan tentang insiden pencemaran itu dan difahamkan ia telah menyebabkan 3 kematian dan ramai yang sakit di Amerika dan Kanada," katanya.

Bagaimanapun, beliau berkata kementerian tidak mempunyai bidang kuasa untuk menarik semula epal jenis itu yang telah berada di Malaysia, kerana ia melibatkan soal pemakanan di bawah Kementerian Kesihatan.

Isu berkaitan larangan pengambilan epal terbabit telah tersebar di laman sosial sejak beberapa hari lalu.

Malah sebuah portal media turut melaporkan penularan bakteria itu dikesan di sebuah pusat pemprosesan epal Bidart Bros dekat Bakersfield, California melibatkan epal yang disaluti karamel. – Bernama

********************
Kalau korang nak nie ler die rupe epal gala dan epal granny smith ... Walaupun kemasukan epal nie dah disekat, tapi epal yang dah masuk masih blom ditarik dari pasaran ... So, hati-hati yer kengkawan ... 

Gambar sumber google ...

Aku pun gigih menggoogle ape mende nyer bakteria listeriosis ... Nak jugak tahu kan ... Simptom nyer sama macam kes keracunan yang lain ... Next entry lah ...

Princess Fatiha Masuk Tahun Satu

Ohhh, minggu yang agak sibuk ... Nie baru  sempat nak update cerita ... Minggu nie bermulalah sesi persekolahan tahun 2015, setelah cuti tambahan seminggu diberi ...

Alahai ... Princess ibu nie dah besar ... Masuk tahun satu dah this year ... Oleh kerana cuti lama, dah puas main, maka bebudak nie seperti dah tak sabar nak sekolah ... Bersemangat sungguh, happy jerr semua, termasuklah Fatiha ...

Kusangka kan panas hingga ke petang rupa nyer hujan di tengahari ... Bila tiba saat dan ketika untuk masuk kelas ... Suasana ceria tadi bertukar suram ... Ada genangan air mata ... Aduhaiii, hati ibu plak yang sedih ... Maka bermulalah sesi memujuk dan sesi motivasi ... Alhamdulillah rajuk hanya seketika ... Mujur ada Abang Ngah di tahun tiga buat peneman ...

Waktu pagi; sekolah agama ...
Tengok tu, ceria lagi masa nie ...

Belajar rajin-rajin tau ...

Waktu petang, sekolah kebangsaan plak ...
Ada sedikit takut pada raut wajah nyer ...

Rehat di kantin ...

Buat masa nie bawak bekal ...

Rehat dah habis ... 
Beratur dulu sebelum masuk kelas ...


Sepatut nyer ibubapa tak bleh naik ker kelas ... Ke Sekolah nie pun hanya tiga hari jer dibenarkan masuk, ... Tapi dek kerana amek duit bantuan awal persekolahan, maka dapat lah jengok dia kat kelas ...


OK jer dia ... Cikgu belanja burger + air ... Kaler cantik2 tau ...

CPUV Nuffnang #21 | DiGi Year End Sale


He he he ... Walaupun agak sibuk minggu nih, maklum ler sekolah baru bukak, dapat jugak hadiah dari #nuffnang ... Kali nie kempen yang dijalankan oleh DiGi ...

DiGi Year End Sale 
Dalam kempen yang dijalankan kali ini, banyak pakej-pakej menarik ditawarkan ... Jom terjah ... 




Klik BaNNeR untuk maklumat lanjut ...

Kengkawan kalau ada jumpa iklan nie menari-nari tergedik-gedik kat blog Kisah Hidup KuJom Bercontest boleh ler klik untuk yang berminat jer tau, tiada paksaan ... 

 Terima kasih #nuffnang ... 
Terima kasih kengkawan ... 
Alhamdulillah ...

Teenage Mutant Ninja Turtles

Teenage Mutant Ninja Turtles atau singkatan nyer TMNT ... Kartun yang agak lama jugak dah bertapak ... Bebudak memang suke lah kartun nie terutama nyer budak lelaki ... Baru-baru nie plak ada kuar lego TMNT ... Memang berebut budak2 membeli termasuk lah anak2 aku ... 


Sementara menunggu nak ke Sek. Keb. A Abang Ngah sempat melukis ... He he he ... TMNT slim ...

TAZKIRAH JUMAAT #26 : KISAH SEBIJI BOTOL

Botol... 🍶🍶



1. Kalau diisi air mineral, harganya RM1 ...💰
2. Kalau diisi jus buah, harganya RM8 ... 💰💰

3. Kalau diisi Madu Yaman, harganya RM200...💰💰💰



4. Kalau diisi minyak wangi odd, harganya RM1000.💰💰💰💰💰

5. Kalau diisi air longkang, ianya akan dibuang dalam tong sampah kerana langsung tiada harga dan tiada siapa yg suka.....

Botol yg sama tetapi harganya berbeza sebab apa yang terisi di dalamnya adalah berbeza...

Begitu juga kita...kita semua sama...kita .semua manusia...yang membezakan kita antara satu sama lain adalah IMAN & AMAL yang ada dalam diri kita...yang akan menyebabkan kita berharga di sisi ALLAH atau kita dipandang hina oleh ALLAH lalu dibuang ke dalam neraka...

Renungan untuk hari ini...

Banjir Pantai Timur 2014 - Manjor Menangis


Saya sedih yang teramat tengok video di atas ... Menitis air mata lihat video nie ... Bermacam-macam perasaan bercampur baur, sedih, sebak, sayu ... Terfikir cam ner dia orang nak meneruskan kehidupan ... Cam ner anak-anak nak meneruskan persekolahan ... Kalau yang total lost tu dari mana nak start ... Allahuakbar, berat sungguh dugaan itu ... 

 Ya Allah Ya Tuhanku ... Kau permudahkanlah semua urusan membantu mangsa banjir ini ... Berikanlah kekuatan dan ketabahan kepada para sukarelawan ... Berikanlah ketabahan dan kesabaran kepada mangsa banjir ... Hantarkanlah bantuan Tentera Tentera Mu Ya Allah untuk membantu ... Tahniah dan terima kasih para sukarelawan, semoga hidup sentiasa mendapat keberkatan ALLAH SWT ... Aamiin ...

Terima kasih En. Halim Brothers


CPUV Nuffnang #20 | Nestle Kitkat Launch


Alhamdulillah, hari nie dapat lagi satu CPUV ... Ini merupakan CPUV yang kedua untuk tahun nie ... Kempen kali nie dijalankan oleh Nestle Kitkat Launch ...




Kengkawan kalau ada jumpa iklan nie menari-nari tergedik-gedik kat blog Kisah Hidup Ku Jom Bercontest boleh ler klik untuk yang berminat jer tau, tiada paksaan ... 
 Terima kasih #nuffnang ... 
Terima kasih kengkawan ... 
Alhamdulillah ...

Bonus Penjawat Awam 2015

Assalamualaikum & Salam Sejahtera semua kengkawan ... Semalam dah kecoh seantero Malaysia bahawa bonus yang sepatut nyer dapat ari nie ditunda ker satu tarikh yang akan diberitau kelak ... 


Ramai ler penjawat awam yang frust ... Apekah sebab kelewatan tidaklah diketahui ... Tup ... Tup ... Hari nie kecoh plak yang mengatakan bonus akan diberi pada 15 Januari 2015 iaitu minggu depan ...


Sabar yer penjawat awam sekalian ... Kalau dah memang tertulis untuk korang ada lah dapat tu nanti ... Semoga dengan pemberian bonus nie akan dapat meringankan beban korang terutama nyer mangsa banjir ...

CPUV Nuffnang #19 | RHB Travel Around The World


Alhamdulillah ada CPUV masuk ari nie ... Setelah hampir dua minggu takde ... Aku ingat #nuffnang dah merajuk ngan aku ... 


Kali nie dapat daripada kempen yang dijalankan oleh RHB Travel Around The World ...




Lakukan transaksi dengan RHB minimum RM30 dan anda berpeluang untuk Travel Around The World

Promotion Period : 1 December 2014 - 22 February 2015


Untuk maklumat lanjut sila KLIK gambar tu ... Atau terus ke laman web RHB ...

Kengkawan kalau ada jumpa iklan nie menari-nari tergedik-gedik kat blog Kisah Hidup Ku Jom Bercontest boleh ler klik untuk yang berminat jer tau, tiada paksaan ...

 Terima kasih #nuffnang ...
Terima kasih kengkawan ...
Alhamdulillah ...


YouTube : 
Hairul Azreen Lamar Hanis Zalikha

Kaki Komen Disember 2014 #KisahHidupKu ...


Haaa ... Nie lah kaki komen blog nie bagi bulan Disember 2014 ... Meriah nyer ... Ada yang baru ... Ada yang masih kekal ... 

Terima kasih ler kat korang semua ... Yang rajin datang singgah + komen kat blog aku nih ...

Jom terjah blog dia orang plak ...

1. Kathy R'bain


2. Adianiez AIDA


3. NAZECK


4. Mad Parihh

5. Ahmad Zu Mal

6. Didie Farhan


7. mselim3


8. Nurul Huda Ishak


9. acik watie


10. Annur Syuhadah



Tak lupa jugak buat silent readers (perasan cam ramai orang datang sini) ...

Terima kasih bebanyak korang-korang ...

Jom blogwalking blog-blog hebat di atas ...

Yang tak tersenarai jangan kecik hati plak ... 
Nie saje suke-suke ...

Salam Maulidur Rasul

Di kesempatan ini saya ingin mengucapkan Salam Maulidur Rasul kepada semua pembaca blog ini yang beragama Islam, dan kepada seluruh umat Islam ... Semoga kita dapat menghayati perjuangan Rasulullah s.a.w dan lebih menyayangi Rasulullah s.a.w dengan cara menzahirkan melalui tindakan kita selepas ini ... Marilah kita beramai-ramai menghidupkan sunnah Rasulullah S.A.W. dan mencontohi baginda ... InsyaAllah ...

Ya Nabi Salam ’Alaika Ya Rasul Salam ’Alaika Ya Habib Salam ’Alaika Sholawatullah ’Alaika Anta Syamsun Anta Badrun Anta Nurun Fauqo Nuuri Anta Iksiru Wagholi Anta Misbahush Shuduri Ya Habibi Ya Muhammad Ya ’Arusal Khofiqoini Ya Muayyad Ya Mumajjad Ya Imamal Qiblataini Ya Habibi Ya Muhammad Sholawatullahi ’Alaika

LPT1 Dah Boleh Guna

Assalamualaikum dan Selamat Pagi semua ... Just nak maklumkan LPT1 dah boleh digunakan sepenuh nyer ... Alhamdulillah ... Sudah semakin lancar nampak nyer ... Moga Misi Bantuan Banjir akan bertambah lancar ...


Hati-hati memandu ... Terutama nyer di KM126.1 hingga KM126.9 ... Pemandu diminta mematuhi arahan papan tanda yang disediakan ...

Alhamdulillah ... Doakan semoga Misi Bantuan Banjir berjalan lancar, selamat perjalanan pergi dan balik ... Semoga dipermudahkan segala urusan ...

Banjir Pantai Timur 2014 - Part 2

Banjir Pantai Timur 2014
Meh tengok gambor-gambor banjir ari tu ... Gambar-gambar nie diambil pada Ahad 28 Disember 2014 ... Masa nie keadaan belom begitu teruk ...
Banglo cantik tepi sungai, tak tau sape pemilik nyer ... Tak tau apa nasib nyer selepas tu ...

Permandangan dari atas jambatan, masa nie pun air dah tinggi, tak tau cam ner keadaan selepas itu kerana hujan lebat 3 hari ...

Air naik highway dah masa nie, LPT tak bleh lalu ...

Khabar nyer keadaan masa nie blom begitu teruk ...

Kawasan nie menjadi lautan selepas hujan lebat 3 hari ... Menjadi lebih teruk daripada keadaan dalam gambar ...

LPT, Kilometer 126 sehingga kini masih blom boleh dilalui ...