Kembali Ke Sekolah 2014 ...

Hari nie adalah Hari Terakhir 2013 ... Lusa akan bermula lah Sesi Persekolahan 2014 ... Aku rase cam kejap jer cuti kali nie ...

Untuk tahun depan Abang Long akan masuk kelas 5Amanah, Abang Ngah plak masuk kelas 2Amanah ... Fatiha plak masih meneruskan persekolahan di Tadika Sempurna ...

Alhamdulillah, persediaan hampir sempurna ... Cuma ada beberapa perkara yang masih tak selesai; ada beberapa buku yang masih tiada ... Yang lain2 ok dah rase nyer, yang lama pun masih ada yang boleh guna ...

Semoga Sesi 2014 nanti lebih baik dari sesi2 sebelum nie ... Insyaallah ...

Buku-buku ...

Baju sekolah ...

Botol air ...
Published with Blogger-droid v2.0.10

Uwan Buat Projek Ngan Cucu Plak ...

Agak nyer Uwan dah rimas nengok rambut cucu2 nyer ... Maka bermula lah projek Uwan ngan cucu2 nyer ... Habis dibawa ke kedai gunting rambut ... Maka gondol lah rambut cucu2 nyer ... Dah hensem ... Terima kasih Uwan ...




Published with Blogger-droid v2.0.10

Jimat Letrik 2014 ...

Tak tau ler betul ker tak ...
Tak tau ler berkesan ker tak ...
Tapi tak salah kot nak cuba ...
Huhuhu ...

No Idea ...


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera sahabat2 semua ... Huhuhu, lame nyer lah tak berupdate blog nie ... Hmmm, tak de idea pun iyer ... tak de cite ... tak sempat pun iyer jugak ... Korang2 semua buat ape tu?  Mesti ramai yang bercuti akhir tahun kan ... Kenduri pun merata-rata, tapi saya xde plak dapat jemputan ... Cuti sekolah kali nie Kami tak kemana-mana pun ... Banyak hal, Putra pun kecik lagi, so percutian pun ditangguhkan ... Bila keadaan dah sesuai dan kembali tenang baru ler boleh berjimba ... Insyaallah...
Skang nie sibuk ngan persiapan anak² nak bukak sekolah ... Dia orang pun macam tak sabar dah ... Sibuk tanya berapa hari lagi ... 

Oklah ... Tu jelah nanti2 update lagi eak ...
Bye & Take care sume ...


Hmmm, awat ler duit nuffnang aku tu tak gerak2 dah ...

Kena Guna Yang Biasa Lah 2014 ...

Datuk Seri Abdul Wahid Omar berkata pengguna jalan raya boleh memilih untuk menggunakan jalan biasa lain sekiranya mengganggap kenaikan tol terlalu tinggi.

Menurut Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu, kenaikan tol yang bakal berlaku tahun hadapan adalah munasabah.

"Kami sediakan jalan alternatif kepada mereka sedia bayar dengan kadar premium.

"Bagi mereka yang fikirkannya ia terlalu mahal, mereka ada pilihan untuk tidak gunakan jalan tersebut," kata Abdul Wahid di Putrajaya hari ini.

Dalam pada itu, Abdul Wahid juga menegaskan pihak konsesi perlu menjalankan kajian daya saing untuk memastikan sama ada pengguna dapat menerima kadar tol baru yang dicadangkan sebelum ia dilaksanakan.

"Projek ini dicadangkan dan dilaksanakan oleh sektor swasta dan kerajaan kerajaan akan tentukannya berdasarkan keperluan memandangkan kita perlu pertimbangkan memperbaiki infrastruktur pada kos lebih rendah," terang beliau lagi.

Beliau bagaimanapun mengakui dalam kes dengan pengendali terbesar lebuh raya negara, PLUS, kerajaan mempunyai perjanjian dengan mereka untuk mengekalkan kadar tol hingga tahun 2015.

"Sebagai contoh dengan PLUS, terdapat peluang untuk memanjangkan tempoh konsesi dan mengekalkan kadar tol sehingga tahun 2015 dan kami telah lakukannya," kata Abdul Wahid.

Hujung minggu lalu, Abdul Wahid berkata enaikan kadar tol yang dijangka berlaku tahun hadapan tidak dapat dielakkan memandangkan perkara itu terkandung dalam perjanjian konsesi antara kerajaan dan syarikat konsesi lebuh raya.

Beliau berkata telah tiba masanya untuk kadar tol dinaikkan, memandangkan perjanjian konsesi menyatakan kadar itu perlu disemak dan dinaikkan pada 2011.

Desas-desus mengenai kenaikan tol bermula ekoran kenyataan Menteri Kerja Raya Datuk Fadillah Yusof bahawa terdapat semakan semula kadar tol pada tahun hadapan dari segi perjanjian antara kerajaan dengan syarikat konsesi lebuh raya.

Sebuah akhbar pula melaporkan kenaikan kadar itu dijangka berlaku antara 30 sen sehingga RM1, tetapi tidak menyatakan untuk jarak perjalanan sejauh mana.

Terdapat 13 lebuh raya yang terlibat dalam semakan semula kadar tol itu.

Pakatan Rakyat menentang cadangan tersebut kerana langkah itu hanya memberi keuntungan kepada syarikat konsesi dan tidak kepada pengguna. – 16 Disember, 2013.

Sumber: SiNi

Hantu Galah di PPR Sri Semarak


Eeee... Amende nyer tu ???
Seram lah pulak ...

Tolong Ibu ...


Hai ...
Saya nak tolong ibu ...
Meh ler kengkawan ...

Nak start dah nie ...
Meh ler sape nak join ...
Eeeee ... Cam hebat jer pegang sebelah tangan ...
Published with Blogger-droid v2.0.10

Bantuan ... Bantuan ...

Semoga urusan mangsa2 banjir dipermudahkan ...
Semoga mereka2 yang membantu dimurahkan rezeki ...

Banjir ...

Semoga semua saudara mara serta sahabat handai 
yang terlibat dengan banjir kali ni bersabar 
atas ujian yang Allah turunkan ... 
Semoga semua urusan korang dipermudahkan ...

 Berikut antar gambar2 yang aku kutip kat FB ... Aku pun tak tau dah sape tuan nyer ... 
Kalau ada tuan nyer terbaca mintak maaf yer ... 
Jangan saman yer ... 
Kalau nak suruh delete ker ape ker cakap eak ...


Kesian kucing nih ...



Photo: Walaupun banjir teruk di pahang...ALLAH tetap menjaga rumahnya iaitu masjid untuk hambanya beribadat pada ALLAH 5 waktu sehari semalam..
(ambil dr wall rakan~~~~~~ Andai ini benar2 berlaku....ada sesuatu yg perlu rakyat pahang perlu renungkan..ada apa di sebalik banjir besar ini... tidak rugi orang2 selalu bermuhasabah)

Ya Allah ampunkan segala dosa2 kami...
Cik Balqis

Photo: Attention uolllsss...kpada plgn yg berada di kwsan terbabit..akn terdapat sdikit klwatan pnghntaran parcel...harap mklum ye...kpd yg mnglmi bnjir diharap dpt bnyk2 bersabar...

Hussien vs Yassin ...

Sape yang tua? Sape yang muda?
Sape yang hensem?  Sape yang tampan?

3 Beradik Dibunuh Kejam ...

Ya Allah .... 
Apalah dosa insan2 kecil nih ...
Innalilllahiwainailaihirojiun ...
Salam Takziah kepada keluarga magsa ...

********************

Pembantu Rumah Baru ...

Alhamdulillah Putra dah nak masuk 7 bulan ... Membesar (besar lah sangat) dengan sihat n ceria ...

Masa Putra 6 bulan banyak sangat perkembangan yang telah dicapai ... Di awal 6 bulan, Putra dah pandai menyusur ... Habis merata die pergi ... Rajin die tolong ibu mop rumah ... Makin lama makin laju ... Dah nak masuk 7 bulan nie cam dah nak merangkak ... Cuma tak bergerak-gerak tang tu jer ... Huhuhu ... Sekarang nih dah tak bleh tengok ibu pakai tudung, mesti dia nak ikottt ... Adoiii ... Dalam kete pun makin lasak, tak reti duk diam cam dolu-dolu ... Duduk-bangun, tengokdepan-pusingbelakang, colek sana-sini, melompat-lompat ... Pantang dengar sore Abang2 n Kakak, mata yang ngantuk pun jadi segar bugar ...

Sejak masuk 6 bulan ari tu dah start solid food ... Alhamdulillah, penerimaan yang positif ... Cuma masa memula jer disembur-sembur nyer ... Bebudak nih berebut-rebut nak menyuap ...

Nikmatilah gambar pembantu rumah saya yang terkini ...

Pantang nampak ibu lipat baju, mesti Putra nak tolong ... Huh ...

Ada 2 bola bawah kusi tu, nape bola Abang jugak yang dipilih ...

Senyum bangga bila dah dapat orang lain punye ...

Nak ke mana plak tu ...

Haaa, tu dia gaya merangkak tak bergerak-gerak ...

Tu nak gie kacau Abang2 die ler tu ...

Puri pisang ...

Puri betik ...
Published with Blogger-droid v2.0.10